י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגר"ג אדלשטיין: כל החולים - הביתה!

הגר"ג אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', הורה למאות תלמידים בישיבת פוניבז' - לעזוב את הישיבה ולנסוע לבתיהם. הסיבה: וירוס נדיר תקף בישיבה ומספר בחורים אף התמוטטו ופונו לבית החולים

חובה לעזוב. הגר"ג אדלשטיין
חובה לעזוב. הגר"ג אדלשטיין

בסוף השבוע נתקפו מאות תלמידים בישיבת פוניבז' בוירוס, המלווה בדלקות גרון. הווירוס התפשט בישיבה והדביק מאות תלמידים, בהם גם עשרות תלמידים משיעור א' שזה עתה הגיעו לישיבה.

בצהרי יום רביעי האחרון, בעיצומה של תפילת מנחה, התעלפו מספר תלמידים בישיבה, וניידות של מד"א פינו אותם לבית החולים.

הווירוס התוקפני הגיע גם לישיבת גרודנא. כיוון שכך עלה החשד כי מקורו של הווירוס הוא במטבח המספק את האוכל בישיבה, מאחר ותלמידי ישיבת גרודנא מקבלים את האוכל מישיבת פוניבז'.

אמש (ה) בעיצומו של סדר ג', התמוטט תלמיד בהיכל הישיבה. למקום הגיעו חברי הצלה, העניקו לו טיפול במקום ופינו אותו לבית החולים.

המודעה שנתלתה בישיבהצילום: המודעה שנתלתה בישיבה
המודעה שנתלתה בישיבה

מספר רופאים שבדקו את תלמידי הישיבה אמרו כי הווירוס הוא נדיר וכמעט שאינו מצוי בארץ. הם הוסיפו כי סוג וירוס זה הוא מדבק במיוחד.

חוות דעתם של הרופאים הגיע אל ראש הישיבה, הגר"ג אדלשטיין, ומששמע כי הוירוס מדבק, הורה כי על התלמידים שנתקפו בווירוס חובה לעזוב את הישיבה.

בסוף השבוע נתלתה בישיבה מודעה, מטעם הנהלת הישיבה, בה נכתב כי לאחר חוות דעת רפואית הורה ראש הישיבה לכל הבחורים שנדבקו ושאינם חשים בטוב - לעזוב את הישיבה מידית!

כאמור, את הישיבה עזבו מאות תלמידים, והחלל ניכר במקום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד