ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

רוצה פטור מצה"ל? תתנדב בחב"ד

מינהלת השירות הלאומי סיכמה עם צעירי חב"ד כי פעילותם בקהילה תוכר כשירות אזרחי, במקום שירות צבאי. פעילויות כמו דוכני הנחת תפילין וחלוקת נרות שבת לא יוכרו. הכנה לבר-מצווה דווקא כן

'סדר' ציבורי.  יוכר?
'סדר' ציבורי. יוכר?

לפי סיכום בין ראשי העסקנים בחסידות חב"ד לבין ראש מינהלת השירות האזרחי־לאומי הפועלת למימוש חוק טל, תוכר פעילות חב"ד בבתי חב"ד השונים כשירות אזרחי. בין הפעילויות שיוכרו: לימוד בני נוער לקראת בר־מצווה, עזרה לנזקקים ומתן עזרה רפואית לחולים.

עם זאת, לא יוכרו על-ידי המדינה פעילויות של חסידי חב"ד כמו חלוקת סופגניות בחנוכה, משלוחי מנות בפורים, חלוקת מצות שמורות בפסח. גם דוכני הנחת התפילין וחלוקת נרות השבת לא יוכרו כשירות אזרחי.

בפגישה שנערכה כפר חב"ד הציג ראש המנהלת, ראובן גל, את מסגרת השירות האזרחי, המהווה תחליף לשירות הצבאי, למעוניינים בכך. אברכים חייבי גיוס יוכלו להמיר את חובת השירות הצבאי בשנת התנדבות במוסדות חב"ד, במסגרות המוכרות על ידי המינהלת ולזכות בשורת הטבות שניתנות על-ידי המדינה, לרבות דמי כלכלה וביטוחים שונים.

השירות מוכר כתחליף לשירות צבאי ואינו מחייב מילואים.

בפגישה הועלו האפשרויות לשילוב שירות של אברכים חסידי חב"ד במוסדות חב"ד העוסקים בתחומי הרווחה, סיוע לשכבות מצוקה ונוער ופעילות למען הקהילה. סוכם כי המגעים יימשכו כדי להגדיר את הקריטריונים להשתתפות המוסדות בתוכנית, תוך התחשבות בצרכים המיוחדים ובמסלולי הלימוד של חסידי חב"ד.

ההצעה נוגעת לאברכים, שיוכלו לשרת בבתי חב"ד כדי לממש את האופציה שחוק טל מעניק לבחורי ישיבות - לבחור בגיל 22 בין שירות צבאי לשירות לאומי.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד