י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חבורת בחורי הישיבה ועלילות הסולר הגנוב

ליל אימים בישיבת 'ארחות תורה' בבני-ברק: מרדף שהחל באישון לילה הביא ללכידת גנבי סולר מהגנרטור של הישיבה • כשמשטרת ישראל אינה ממהרת להגיע, נאלצים הבחורים לשחק ב'שוטרים וגנבים'

גנב בפעולה. צילום אילוסטרציה
גנב בפעולה. צילום אילוסטרציה

תחילתו של הסיפור ביום חמישי בלילה: אין זה סוד כי ישיבת 'ארחות תורה' הבני-ברקית הולכת וגדלה במימדים שהביאו לבניית בניין נוסף. עד לסיום בנייתו, הציבו המנהלים שמירה במקום, וכדי להימנע מהעסקת פועלים ערביים (כפי שפסק הגראי"ל שטיינמן בנושא) נבחרו בקפידה שומרים בדואים בלבד.

בחורי הישיבה יודעים לספר על זלזול מצד השומרים, הממהרים לעזוב את עמדות השמירה לאחר שמנהל העבודה מסיים את סיבוב הפיקוח, כשהוא מרוצה. אבל איש מהם לא חלם כי החתולים, האמורים לשמור על החלב, יגיעו באחד הלילות כדי לקחתו עמם.

עד מהרה התברר כי ביום חמישי האחרון, כאשר 'זזו' השומרים מן המקום, נטלו עמם מיכלי סולר בכמות נדיבה, 'מתנה' ממקום עבודתם.

במוצאי-שבת, כאשר שבו בשנית אל הזירה, היו הבחורים כבר ערניים יותר וזיהו את מספרו של הרכב, החנה מתחת לחלונות חדריהם. הם מיהרו לחייג אל המשטרה, אולם משבוששה הניידת להגיע הוציאו שניים מהם את האוויר שבגלגלי המכונית. כמה דקות לאחר מכן נשמע קול גרירה ולמול עיניהם המשתאות של הבחורים החלו הבדואים להעמיס את המכלים אל תוך מכוניתם. מראה הבחורים המביטים בהם לא ממש הפריע להם במלאכתם.

אם קיוו הבחורים כי המשטרה תמהר להגיע, או לחילופין כי הגנבים לא יצליחו להזיז את רכבם, הרי שמהר מואד עמדו על טעותם. תוך חיכוך של ברזלי הגלגלים באספלט נעה המכונית בצעדי צב, עושה את דרכה אל תחנת הדלק הסמוכה. מהסלולרי שבידם מיהרו להזעיק עוד 'חבר'ה' כדי להשתיק את הבחורים.

בישיבה אחרת היו הגנבים הנכבדים עושים, מן הסתם, את דרכם אל מחוץ לרכב כשהם אוספים את עצמותיהם השבורות, אבל בחורי 'ארחות תורה' עדינים הם. אחד מהם מיהר לגלגל קרטון עבה אל מתחת לגלגלים, מצליח להשתיק לעוד מספר דקות את 'אנשי הסולר'.

עוד כמה טריקים חכמים הופעלו בטרם הגיעה התגבורת, לא של משטרת ישראל, כי אם של בדואים נוספים. הללו מיהרו לעמוד מול הבחורים בסכינים שלופות, מבהירים להם כי העסק רציני. כדי שלא להתגרות בלי תועלת, זזו הבחורים הצידה, כשאחד מהם מצליח לתקשר טלפונית עם ניידת המשטרה ולהנחות אותה אל המקום.

רכב מלא במכלי סולר, באדיבות גנרטור השבת, ומספר חבר'ה בסכינים שלופים, כל אלו קידמו את פניהם של השוטרים בדרך אל האזיקים.

בפעם הבאה, נקווה, ישקלו הגנבים פעמיים בטרם ירוקנו מכלים מהישיבה הקדושה. מכות הם כנראה לא יקבלו שם, אבל לעצור אותם בדרכים מתוחכמות יעצרו גם יעצרו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד