י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המדריך המלא לרכישת מקפיא לקראת החגים

מה ההבדל בין המקפיאים השונים? מה חשוב לבדוק? כל המידע בכתבה שלפניכם

המדריך המלא לרכישת מקפיא לקראת החגים


לקראת תקופת החגים הקרבה, מגישה 'טרקלין יאקאב חשמל', מדריך מלא ומפורט לקראת רכישת מקפיא. בשל החגים הממשמשים ובאים קיימת בעונה זו רמת ביקושים גבוהה על כל סוגי המקפיאים השונים, זאת בעקבות השרשרת הארוכה של מועדים ושבתות הבאים בזה אחר זה, וקיים צורך בל משפחה להכין מראש את מטעמי השבתות והחגים בכמויות גדולות ולהקפיא עד לשימוש.

יועצי המכירות של הרשת אומרים כי בבחירת מקפיא יש לתת את הדעת בראש ובראשונה להתאמתו למקומו המיועד בבית ולכיוון פתיחת הדלת. המידות הסטנדרטיות של רוב המקפיאים הם ברוחב שבין 55 ל-65 ס"מ ובעומק של 60-70 ס"מ. גובה המקפיאים נעים בין 85 ס"מ למקפיאי מיני עד ל-1.80 מ' למקפיאים גדולים. בעת המדידה של המידות במקום המיועד למקפיא, יש להוסיף מרווח של כ-10 ס"מ בין המקפיא לקיר בגב וכ-4 ס"מ בצדדיו. את המקפיא ניתן להציב בכל מקום בבית ובלבד שלא לחשוף אותו למקור חום חזק ולקרני שמש ישירים – דבר שעלול לפגום ביעילות פעילותו ולצריכת אנרגיה גבוהה.

בבחירת מקפיא יש לבחור את המוצר המתאים לצרכים ולשימוש, בהיבטים שונים כמו קיבולת המקפיא (נע בין 100 ליטר למקפיא מיני עד ל-300 ליטר למקפיא גדול), חלוקה פנימית (בחלק מהמקפיאים קיים מדף אחד או שניים המיועד להקפאה מהירה, כמו גם מתקן או מגש לקוביות קרח, מגירות גדולות לאחסון פריטים גדולים), כושר הקפאה (בהתאם לתכולה המיועדת). כמו- כן קיימות תכונות מיוחדות בחלק מהמקפיאים, כמו: הקפאה מהירה (מיועד להקפאה מהירה של מוצרי מזון טריים ומונע היווצרות קרח), פיזור קור אחיד ובקרה דיגיטאלית (ידועה ברמת דיוק גבוהה ומאידך רגישה לתקלות) ועוד, עליהם יש לתת את הדעת בעת בחירת המקפיא.

בנוסף להתאמתו לצרכים ולשימוש בו, יש לשים לב גם לנוחות השימוש ולניקוי שלו – לשליפה נוחה וחלקה של המגירות ללא בליטות ופינות וכן תא הקפאה עשוי מקשה אחת ללא חריצים, תפרים ובליטות שקשה לנקות. ניתן לשקול תוספות התורמות לנוחיות השימוש במקפיא, כמו: כפתור הפעלה, מגירות שקופות, תאורה פנימית, זמזם דלת פתוחה ונורית הקפאה מהירה.

קיימות שתי שיטות של הפשרת המקפיא: הפשרה בשיטה חצי אוטומאטית (בה צריך לנתק את המכשיר מהחשמל ולפתוח את דלת המקפיא עד להפשרה) או שיטה בה מותקן גוף חימום בתא ההקפאה המונע היווצרות קרח – שיטה נוחה יותר, אם כי צורכת חשמל בשיעור של עד 40% יותר. התקן הישראלי מחייב שהמקפיא יהיה מסוג CLASS T – המותאם לתנאי החום והלחות המקומיים והוא אף עמיד יותר בפני חלודה ומייצר פחות מים.

כמו במזגנים גם במקפיאים קיים דירוג אנרגטי הנע מרמה A הגבוהה ביותר עד G הנמוכה. על כל מקפיא חייב להיות תווית אנרגיה המציינת את הדגם הספציפי ואת הדירוג האנרגטי שלו.

המדריך מוגש באדיבות רשת 'טרקלין יאקאב חשמל'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד