כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מסיבות ביטחון: בוטלה הטיסה ל'פלא יועץ'

פרסום ראשון: קצין הביטחון של אל-על החליט על ביטול טיסה לבולגריה, לציון ה'פלא יועץ'. טיסות 'ישראייר' ו'סאנדור' המריאו כמתוכנן. אל על: "שום טיסה לא בוטלה"

מאות יוותרו בארץ. מציבת ה'פלא יועץ'
מאות יוותרו בארץ. מציבת ה'פלא יועץ'



טיסה שהייתה אמורה לצאת מחר (ג) לפנות בוקר לבולגריה – בוטלה על ידי אל-על. הסיבה: "בעיות ביטחון". בטיסה היו אמורים לטוס מאות ישראלים לציונו של רבי אליעזר פאפו, בעל ה'פלא יועץ', לרגל יום ההילולא החל בחודש תשרי .

הנסיעה ההמונית לציון מאורגנת מידי שנה על ידי מוסדות 'שובה ישראל', בראשות הרב יאשיהו יוסף פינטו. כמות הנוסעים גדלה משנה לשנה ומאות מחסידי הרב פינטו מצטרפים אליו בקביעות בעליה לציון.

השנה, בשל הדרישה הרבה, שכרו המארגנים ארבע טיסות צ'רטר. אחת של 'אל על', אחת של 'סאנדור' (חברת בת של אל-על), ושתי טיסות של 'ישראייר'. המטוסים אמורים להמריא מחר לפנות בוקר משדה התעופה בלוד בדרכם לוורנה שבבולגריה. כאמור, הטיסה המרכזית, של חברת אל על, בוטלה במפתיע.

עניין הביטול אינו ברור דיו, שכן הטיסה הנוספת של חברת הבת, לא בוטלה על-ידי אל על. אחד ממארגני הנסיעה נשמע מתפלא ומפותע בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אני ממש לא מבין", אמר, "אם יש בעיה ביטחונית למה לא ביטלו את הטיסה של חברת הבת? וכיצד מאפשרים לישראייר לטוס?"

הוא הוסיף: "אנשים רבים הזמינו מקומות, כבר לקחו יום חופש מהעבודה והתכוננו לנסיעה. מהם כאלו שעדיין אינם שומרים תורה ומצוות, ורצו לבוא ולראות. קיבלנו את ההודעה של אל על בהפתעה גמורה, ואיננו יודעים מה לומר לנוסעים".

ראש אגף מבצעים ושליטה באל-על, מר ליאור יבור, מסר בתגובה: "חברת אל על לא ביטלה
שום טיסה שהייתה אמורה לצאת במהלך יום שלישי, לא לבולגריה ולא לשום יעד אחר".

מקווה על הציון

בעל ה'פלא יועץ' הבטיח ישועות למי שיבוא על קברו. בספר 'אורות אילים' מובא: "אמר לפני פטירתו: מי שילך על קברו כשהוא טבול במקווה ומתפלל בלב נשבר, יהיה ערב בדבר שתתקבל תפילתו. ובאמת ישועות גדולות נעשו לבני אדם שעשו כן".

כשהיה בן כ"ד שנים בלבד, בשנת תקפ''ז, נודע לרבי אליעזר בחלום כי נגזרה גזרה קשה על יושבי עירו סיליסטרה ועליו לבחור בין השניים: פטירתם של אלפי יהודים במגיפה או שיקבל על עצמו מיתה ותהא זו כפרה לציבור. הוא השיב בחלום כי נחוש הוא לשמש כקרבן עולה לכפרת הדור. בו במקום הודיע את דבר החלום לבני קהילתו והבטיח את ההבטחה דלעיל. (על פי ספר 'מליצי אש' ח"ג [מילואים] עמוד פ"ט).

קברו של ה'פלא יועץ' ממוקם בעיירת מגוריו, בה כיהן כרב, סיליסטרה שבבולגריה. העיירה שוכנת סמוך לגבול שבין בולגריה לרומניה - לא הרחק משפת נהר הדנובה החוצה בין שתי המדינות. מתחם הציון נרכש לפני שנים אחדות בידי הרב פינטו, ובמקום אף נבנה מקווה טהרה, על מנת לאפשר לעולים לבוא לציון "כשהוא טבול במקווה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד