כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מודיעין עילית: אגו"י נערכת לפריימריס

משב רוח מרענן בפוליטיקה של מודיעין עילית: פריימריס באגו"י. כאשר תתייצב רשימה מוסכמת יוחלט בשלומי אמונים על המשך הצעדים. לא מן הנמנע שאלה יושפעו מהמתרחש בזירה הירושלמית

גוטרמן. פלאש90
גוטרמן. פלאש90



בעוד המועמדים החדשים נאלצים לכתת רגליהם בין החותמים התומכים במועמדותם, יש מי שיכולים לנוח על זרי הדפנה וליהנות בעובדת היותם חברי עירייה, אשר יכולים בכל עת להחליט על ריצה לראשות העירייה, מבלי שיזדקקו לאישורם של תומכים כאלו ואחרים.

אחד מהם הוא נחמן בנשעיה, שרבים מנסים לנחש - 'ירוץ' או 'לא ירוץ'. את התשובה לכך נדע, כך נראה, וכדרכם של רבים וטובים מקרב הפוליטיקאים החרדים, רק בח' בתשרי, המועד הסופי להגשת הרשימות.

בנשעיה, בשלב הזה, שומר את הקלפים חסויים.

בינתיים מקדישה אגודת ישראל, הנשלטת בעיר על-ידי שלומי אמונים, את זמנה לעיסוק באיוש הרשימה שלה, עיסוק שאין לזלזל בו כלל ועיקר.

בכינוס, שהתקיים במוצ"ש, ואשר השתתף בו גם מאיר פרוש, נכחו כל ראשי הקהילות החסידיות, וביניהם נחמן בנשעיה ושמעון רוזנבלט, המבקשים לעצמם מקום בראש הרשימה.

בין הנואמים היו שהזכירו כי חברות במועצת העיר אינה תפקיד המקנה יכולת פעולה אמיתי, וכי מדובר בבובות בלבד, אולם בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, הדברים הללו לא שיכנעו את המבקשים להעניק לעצמם את התואר 'חבר עירייה'.

רשימה מוסכמת לא התגבשה שם, אבל החלטה חשובה התקבלה: ייערכו פריימריס פתוחים לקביעת חברי הרשימה. מדובר, כידוע לכל, במשב רוח מרענן בפוליטיקה החרדית, שבדרך-כלל כופה את אנשיה מבלי לשאול את פיו של האיש הקטן.

"בנשעיה הוא זה שמוביל את המהלך של פריימריס גם בירושלים, ומטבע הדברים, נאה דורש נאה מקיים, הוא עושה זאת גם כאן, במודיעין עילית", אומרים מקורביו, וממהרים להדגיש את יתרונו היחסי: "יש לו אמירה ברמה הארצית".

בשלב הזה, טוענים יודעי דבר, עדיין לא החליטה אגודת ישראל האם להציב מועמד מטעמה לראשות העיר (אם יוצב, יהיה זה מן הסתם נחמן בנשעיה). "כל הקלפים פתוחים", הם אומרים, ומצפים מן הסתם לראות מהן ההצעות אותן יגיש להם ראש העיר. מטרת היעד היא, מטבע הדברים, קבלת מ"מ בשכר, תפקיד אליו נושאים עיניים גם בסיעה המרכזית של אגו"י.

אנשיו של פרוש מתקשים להבין על מה ולמה סבורים בגור כי מגיע להם דבר וחצי דבר. וכי יש חסידי גור בכל מודיעין עילית? – הם תוהים. (ומוכנים להודות בקיומו של תושב אחד...).

יחד עם זאת, אסור לשכוח כי המערכה על מודיעין עילית קשורה בקשר בל יינתק מזו של ירושלים. כל עוד לא יראה פרוש כי ענייניו הירושלמיים מאורגנים, הוא לא יקבל החלטה על מודיעין עילית. והיה אם יתמוך בו הגרי"ש אלישיב בזירה הירושלמית, הרי שבשביל ריכוך האווירה יהיו ויתורים מפליגים.

מי יהיה המ"מ?

בינתיים גואה בורסת השמות בכל הנוגע לתפקיד המ"מ, עליו ילחמו, בין השאר, גדעון הכהן, נציג ש"ס, נחמן בנשעיה, יעקב ולנשטיין (הרב אלישיב), טוביה פרוינד ומרדכי גולדברג.

מאחר ופרוש אינו תומך בפרוינד (נתמך בידי ליצמן וגוטרמן) ומאחר ואינו חבר מועצה, קשה לראותו יושב על כס המ"מ, טוענים מתנגדיו. "פרוינד הוא המ"מ הבא", מוכנים יודעי דבר להמר, בתנאי ששמם לא יפורסם ויישאר שמור במערכת.

דעה נוספת גורסת כי את תפקיד המ"מ יותיר גוטרמן בידי נציג ש"ס, מה שימנע את ריצתה מולו ויקנה לו שקט פוליטי, מ"מ שני יקבל בנשעיה ואת תפקיד המ"מ שלא בשכר יפקיד בידיו של יעקב ולנשטין, איש אמונו של הרב אלישיב, ולא קשה להבין מדוע.

בימים הקרובים יגישו המעוניינים את שמם לחברי ועדת הבחירות, כאשר, כאמור, הנציגים נבחרים בפריימריס פתוחים.

כאשר תהיה לה, לאגודת ישראל, רשימה מוסכמת, היא תוכל להמשיך הלאה במרוץ.

ראש העיר, מן הסתם, עוקב מן הצד, וממתין להתגבשות הסופית של הרשימה. רק אז יחליט אם וכיצד לרקוח עמה את המרקחת הפוליטית, שתעניק אפשרות לעבודה משותפת בקדנציה הבאה עלינו לטובה.

כך או כך, בחירות בעיר, כפי שטוענים בתוקף מביני דבר באגודת ישראל המקומית, הן בלתי נמנעות.
בנשעיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד