ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

פרוש: אבקש את סליחת הרב אלישיב

במסיבת עיתונאים באינטרנט פתח מאיר פרוש את קמפיין הבחירות שלו. "אל תשפטו אותי על פי אורך הזקן", ביקש. הוא הבטיח 'סדר יום אזרחי' בירושלים. הקמפיין 'צעיר' וכולל איור הומוריסטי של פרוש

פרוש: אבקש את סליחת הרב אלישיב

מסע הבחירות של מאיר פרוש לראשות עיריית ירושלים נפתח היום (ג) רשמית. המועמד פתח את הקמפיין במסיבת עיתונאים ששודרה באתר האינטרנט של מטהו, תחת הכותרת: "ירושלים תאהב את פרוש. מניסיון". בקמפיין נעשה שימוש ברעיון חדש - קריקטורה של פרוש במקום תמונתו.

"אני יודע, שיש מי שמנסים להפחיד את הציבור החילוני. אני גם יודע, שיש חילונים רבים שנרתעים ממני. אני אפילו חושב שזה טבעי ואנושי. הכי קל לנו להתחבר לאנשים דומים אלינו. ברור לי, שלחילוני הממוצע קשה להתחבר לחרדי עם זקן ארוך. אני מבין את זה, כיוון שזה קורה גם בכיוון ההפוך. אבל אני מבקש שלא תשפטו אותי על פי אורך הזקן – אלא על פי הכישורים והניסיון", אמר פרוש.

כתבת הערוץ השני, סיוון רהב מאיר, שאלה את פרוש לדעתו והתנהלותו מול המחלוקת באשר למועמדותו, בעיקר בבית הגרי"ש אלישיב. פרוש ענה: "אני יודע שיש הרבה כעסים, אני אמצא את הדרך להתפשר ולהתפייס, ואני אשקיע הרבה מאמץ כדי להתפייס. ויכוח ומחלוקת זה דבר שמצער אותי.

מאיר קריקטורה. הסטיקר שילווה את הקמפייןצילום: מאיר קריקטורה. הסטיקר שילווה את הקמפיין
מאיר קריקטורה. הסטיקר שילווה את הקמפיין

אף אחד לא חשב לרגע שזו תהיה ההתפתחות של ויכוח פוליטי באותה עיר (הכוונה לביתר עילית). אני מצטער על מה שהתפתח, וחלילה לי אם יש פגיעה. וודאי שאני עפר לכפות רגליו של הרב אלישיב, ויהיה לי את ההזדמנות ואבקש סליחה על הפגיעה חלילה אם הייתה".

פרוש הבטיח להציג סדר יום אזרחי לירושלים . "אני מתחייב אישית להציג תכנית מסודרת ליצירת מגוון מקומות תעסוקה באיכות גבוהה ולטיפול בבעיות הדיור. לתושבי ירושלים מגיע יותר. לא נצליח להשאיר אותם בירושלים רק באמצעות אידיאולוגיה. אנחנו חייבים להציע לתושבי ירושלים – איכות חיים. אני מתכוון להציג בפני תושבי ירושלים סדר יום אזרחי – של חינוך, של תעסוקה, של דיור, של רווחה ושל תרבות.

"גם בתחום החינוך וגם בתחום התרבות – מדובר בתפישה פלורליסטית – שתאפשר לכל זרם – חילוני, דתי-לאומי או חרדי – שירותי חינוך ותרבות באופי המתאים לו. אני גם מתכוון לנהל את ירושלים מתוך תפישה של 'ירושלים ירוקה' – תכנון המתחשב בסביבה ובניצול נכון של משאבים למען הדורות הבאים – כמקובל במדינות המערב".

באשר לדמות המאוירת המוצגת בקמפיין, אמר: "אני מאמין בהתמודדות עם בעיות ולא בהתחמקות מהן. אני יודע, שיש הרבה תושבים, שקשה להם לעכל אותי. כפי שתראו בהמשך - החלטתי החלטה נועזת ולא שגרתית – לבחור בקמפיין חדשני, העושה שימוש בכלים חדשניים ואפילו בכלי לא שגרתי בקמפיינים פוליטיים בישראל – הומור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד