כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

שיתוף פעולה בין 'ועידת רבני אירופה' ל'נצח משפחת ישראל'

יו"ר 'נצח משפחת ישראל', הגר"ל טרופר: "מגיפת ההתבוללות באירופה מפילה חללים הרבה. באמצעות שיתוף הפעולה בין 'נצח משפחת ישראל' לבין 'ועידת רבני אירופה' ובאמצעות הסברה נכונה, אנו מקווים כי מגיפת ההתבוללות תיבלם"

ראשי 'נצח משפחת ישראל' ו'ועידת רבני אירופה' בדיון בבית הגר"ח ארנטרוי בלונדון
ראשי 'נצח משפחת ישראל' ו'ועידת רבני אירופה' בדיון בבית הגר"ח ארנטרוי בלונדון

בעקבות גל ההתבוללות הפושה ברחבי אירופה והצורך בחיזוק תקנות הגיור כהלכה, חתמו ראשי "ועידת רבני אירופה' וראשי 'נצח משפחות ישראל' על הסכם לשיתוף פעולה ייחודי לשמירת כרם בית ישראל בקהילות היהודיות ברחבי אירופה, לבלימת הגיורים המעושים ברחבי היבשת ולמלחמה בנגע ההתבוללות.

העולם הרבני קיבל בקורת רוח את הסכם שיתוף הפעולה שנחתם בלונדון בין ארגון 'נצח משפחת ישראל' העומד מאז היווסדו על משמר הגיור הטהור ונושא חוד החנית בפעילות למניעת התבוללות, לבין 'ועידת רבני אירופה' - הגוף הרבני הגדול המאחד את מאות רבני המדינות והקהילות היהודיות ברחבי אירופה, בעיקר משום שהמהלך מגבש חזית אחידה בין הארגונים הנאמנים לדעת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, המשתפים פעולה כדי לבלום את הסחף בהתבוללות ומניעת פלישתם של זמורות זר לכרם בית ישראל.

במשך תקופה ארוכה מנהלים ראשי 'נצח משפחת ישראל' מערכה בלתי מתפשרת על מנת שגיורים יהיו רק על ידי בתי דין מוסמכים שדייניהם זוכים לאמונם של גדולי התורה, ולא על-ידי בתי דין מיוחדים לגיור - כשהפעילות מתנהלת על פי הוראותיהם של גדולי ישראל שליט"א. במקביל מנהלים ראשי ועידת רבני אירופה מערכה דומה בכל רחבי היבשת על מנת שהגיורים יהיו על-ידי דייני בית הדין דאירופה בראשות הגאון הרב ארנטרוי, אב"ד בית הדין, על מנת למנוע גיורים פיקטיביים על ידי גורמים רבניים שונים ושליחיהם, הפורצים פרצות בחומת העם היהודי. שיתוף הפעולה שנחתם בלונדון, יאפשר להעמיד חזית אחידה למען המטרה המשותפת - בהכוונת גדולי ישראל. כן סוכם על שיתוף פעולה במסע הסברה ברחבי היבשת, על מנת להגביר את המודעות שתמנע התבוללות.

"מגיפת ההתבוללות והגרים המעושים בקרב קהילות יהודי אירופה קשה ומפילה חללים הרבה", אומרים הרב לייב טרופר, יו"ר ועד הרבנים של 'נצח משפחת ישראל' והרב אבא דונר, מזכ"ל 'ועידת רבני אירופה'. "לכן החלטנו לפעול במשותף למען ה'סור מרע' – מיגור הגיורים הפיקטיביים וגיורים על-ידי רבנים שאינם ראויים שאינם פועלים במסגרת בית דין מוסמך. נתוני ההתבוללות בארצות אירופה מבהילים, ולכן נדרשת גם פעילות של 'עשה טוב' באמצעות הסברה נכונה ופעילות קירוב נרחבת שתחזק את הזהות היהודית האמיתית, תבעיר את הניצוץ היהודי ותנסוך גאווה בהשתייכות יהודית. באמצעות פעילות זו נצליח בסייעתא דשמיא להגיע לתוצאות ברוכות וחיוביות".

במפגש שהתקיים לאחרונה בלונדון בבית גאב"ד בית-הדין דאירופה בלונדון, הגר"ח ארנטרוי , בין נציגי 'ועד רבני אירופה' ו'נצח משפחת ישראל' נדונו דרכי שיתוף הפעולה במאבק למניעת ההתבוללות ולחיזוק תקנות הגיור ברחבי אירופה. כן הוחלט לפעול למען יסוד כוללים ומרכזי תורה במקומות בהם ישנן קהילות יהודיות גדולות, כדי להעלות את הרמה הרוחנית של הקהילה ולמנוע בכך התבוללות.

בפגישה השתתפו אב"ד לונדון ובית הדין דאירופה - הרבחנוך ארנטרוי, יו"ר ועד רבני 'נצח משפחת ישראל' - הרב לייב טרופר, הדיין הרב מנחם געלי, המנהל הרבני של הועידה - הרה"ג רבי משה לבל שליט"א – ראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה, מזכ"ל 'ועידת רבני אירופה' - הרב אבא דונר. כן השתתפו אחרי הפרסום של הארגון בניו-יורק, הרב מנחם לובינסקי, הרב ישראל פרידמן והרב יום-טוב שטרן, מנהל 'נצח משפחת ישראל' בארץ ישראל.

במהלך המפגש דנו המשתתפים הרבים בדרכי הפעולה הנחוצים לסייע במניעת התבוללות בקרב יהודי התפוצות ברחבי אירופה, והועלו הצעות פעולה רבות. עוד הוחלט, כי כל הפעילות ברחבי אירופה למניעת ההתבוללות ולחיזוק תקנות הגיור כהלכה, יתנהלו תחת פיקוח הדוק של בית-דין לונדון, על פי הוראות האב"ד - הרב ארנטרוי.

הישיבה ננעלה בקריאה משותפת מתוף תקווה כי שיתוף פעולה פורה וחיובי זה ישא את התוצאות החיובית, ועל-ידי כך נמנע מעשבים שוטים לחדור אל תוככי כרם בית ישראל המפואר במסווה של 'גרים' ההורסים את עם ה' מתוכ. "בסייעתא דשמיא אנו מקווים כי מגיפת ההתבוללות תיבלם, ולו במעט. כל הצלתה של נפש יהודית שלא תתבולל, היא הצלחת הפעילות המשותפת", סיכמו המשתתפים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד