י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הכי טוב בבית המשפט

הזמר דוד הכי טוב, חסיד ברסלב, תבע את משרד הפירסום 'אדלר חומסקי' בגין שימוש בדמותו בפרסומת "הכי טוב תשעה מיליון". אתמול קבע השופט: הכי טוב יקבל פיצוי של 400,000 שקלים

ניצח. הזמר דוד הכי טוב (צילום: NFC)
ניצח. הזמר דוד הכי טוב (צילום: NFC)



דוד הכי טוב (דבש), זמר חסיד ברסלב המתגורר ביישוב בת עין, זכה אתמול בפיצוי כספי ממשרד הפירסום 'אדלר חומסקי' בסך 400,000 ש"ח.

הכי טוב תבע את חברת 'ביטוח ישיר' ואת משרד הפירסום 'אדלר חומסקי & ורשבסקי' בגין שימוש ללא רשותו בדמותו, ששימשה השראה לאחד ממסעות הפרסום הגדולים ביותר בישראל - "הכי טוב תשעה מיליון". בתביעה המשפטית שהגיש נקבע תקדים בנושא זכויות יוצרים ובפיצוי כספי, לאחר שהכי טוב זכה בתביעה ובפיצוי.

לאחר חמש שנים הגיע אתמול לסיומו המאבק המשפטי בפרשה. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יוסף שפירא, קבע את סך הפיצויים, וזאת לאחר שלפני שנתיים כבר קיבל את תביעתו, וקבע בהחלטה תקדימית נדירה כי הקמפיין "דוד הכי טוב" בנוי על דמותו ועל סיפוריו של 'דוד הכי טוב' המקורי.

בית המשפט הכיר לראשונה בכך כי לאדם יש זכות יוצרים מוגנת על סיפוריו אשר סיפר בעל פה, וכי הנתבעים פגעו בזכות היוצרים ובזכות הפרסום שלו, תוך עשיית עושר על גבו, וזאת לאחר שהוכח כי נעשה שימוש במאפיינים יחודיים של דמותו.

השופט שפירא לא קיבל טענת משרד הפרסום, לפיה הקמפיין בנוי, בין היתר, על דמותו של התנא נחום איש גמזו, שלטענת יוצרי הקמפיין דמותו היוותה את הבסיס ולא דמותו של 'דוד הכי טוב'.

בית המשפט אימץ באותה החלטה את חוות דעתו המקצועית של איש התקשורת החרדי ר' דודי זילברשלג, כשהעיד כמומחה לציבור החרדי בפני בית המשפט, וקבע כי ל'דוד הכי טוב' אכן יש מוניטין בקרב הציבור החרדי והדתי לאומי.

הסיפור כולו החל לפני יותר מחמש שנים: דוד הכי טוב הדליק את הטלוויזיה וראה את השחקן משה איבגי משחק בפרסומת את 'דוד הכי טוב', דמות המבוססת עליו ועל סיפוריו. דבש חש פגוע והגיש, באמצעות עו"ד גלעד קורינאלדי, תביעה בסך 9,000,000 ש"ח.

כעת, עם תום הדיון המשפטי בשאלת הפיצוי הכספי על הנזקים שנגרמו לו, קבע השופט: "לאחר ששקלתי את עילות התביעה אשר התקבלו, את אי מתן צו המניעה, את ההסכמה כי הפיצוי אינו רק לעבר אלא אף לעתיד, את השלכת חוות הדעת אשר הוגשו על ידי הצדדים על שאלת הפיצוי, את היות הפיצוי גלובאלי אשר בו כלולים הן הפיצויים לתובע, הן הוצאותיו והן שכר טרחת עורכי דינו (כולל מע"מ), אני פוסק לתובע סך של 400,000 ₪".

ב'ויקיפידה' נכתב על דוד הכי טוב: דוד דבש נולד ב-1954 וגדל בבאר שבע. את שירותו הצבאי החל בסיירת שקד וסיים כחובש קרבי. דבש היה חבר קיבוץ רביבים, שחזר בתשובה, לאחר משבר בעקבות מות אחיו בשנות ה-80. הוא הצטרף לחסידות ברסלב, למד ואף שימש כר"מ בישיבה. כיום (נכון ל-2007), מתגורר ביישוב בת עין על יד חברון, והוא אב ל-10 ילדים.

בתהליך חזרתו בתשובה הגיע להכרה מתגבשת ובאופן הדרגתי, לפיה יש לתפוס את החיים באופן אופטימי ובשמחה, בבחינת "הכי טוב", למרות וכנגד כל הסיכויים והמשברים הפוקדים את האדם. כביטוי לדרך התמודדות זו, פיתח וסיגל לעצמו, במהלך שנים אלה, את המטבע וההיגד הלשוני "הכי טוב", כחותם אישי אשר משקף ביטוי וסגנון ייחודי, ודרך התמודדות סובייקטיבית למאורעות השונים שפקדו אותו באופן אישי.

דבש החל להופיע כמוזיקאי ומספר סיפורים במסגרות שונות ברחבי הארץ, ואף הוציא עד 2007 שמונה דיסקים הכוללים שירים חסידיים.

"יצירת הדגל" של דבש, שגם בגינה זכה לכינוי "דוד הכי טוב" היא: "היה הכי טוב", "עכשיו הכי טוב", "יהיה רק הכי טוב", שהמוטיב המרכזי החוזר בה הוא ההיגד האופטימי 'הכי טוב' - המהווה ביטוי אישי לקונספט חיים ולתפיסת-עולם מהותית קיומית אופטימית כנגד כל הסיכויים במציאות החיים הסוערת, שכל תכליתה להרבות "הכי טוב". ‏

הידיעה הובאה לראשונה בפורום 'בחדרי חרדים' על ידי הגולש עוד_עוד

קישורים:
לפסק הדין המלא - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד