י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שהנשיא יחכה

לפרס אצה הדרך להרכבת הממשלה הבאה: בתזמון צפוף הוא מכנס, בזה אחר זה, את ראשי הסיעות. אבל ביהדות התורה לא מתלהבים מן המרוץ. חלק מחברי הסיעה מסרבים לשתף פעולה. ומה ימליצו לו?

מה הפזיזות? ח"כי יהדות התורה
מה הפזיזות? ח"כי יהדות התורה



לאחר שהביטה בעיניים כלות אחר המחוזרת הראשית, מפלגת ש"ס, הגיעה היום סוף-סוף ההזמנה המיוחלת גם אל פתחה של סיעת יהדות התורה המאוחדת.

ביבי מציג: הזחילה אל כס ראש הממשלה

אבל בסיעה המאוחדת, כמו בסיעה מאוחדת, לא מדברים בקול אחיד.

תחילה לסדר היום הצפוף הצפוי מחר לח"כי האגודה: בשעה שלוש אחר הצהריים תתכנס הסיעה לדיון: לאן פנינו - האם ממליצים בפגישה אצל הנשיא על ציפי ליבני כעל המועמדת להרכבת הממשלה?

הדיו אמור להיות קצר יחסית. שכן, עד לשעה שש בערב - השעה בה נקבעה לסיעה הפגישה עם הנשיא שמעון פרס - הם אמורים לסיים את הדיונים, להביא בפני גדולי התורה את הנימוקים בעד ונגד, להגיע להחלטה ולהביא אותה בפני הנשיא.

פרס, כידוע לכל, הוא פוליטיקאי נמרץ. מחר בלילה הוא מתעתד לטוס לניו-יורק, שם ינאם בפני עצרת האו"ם. כיוון שכך, אצה לו הדרך לסיים את ההתייעצויות על מי להטיל את הרכבת הקואליציה, קודם צאתו מן הארץ. הוא מצפה, כך נראה, מן המפלגות השונות, לנהוג אף הן בזריזות מרבית.

בשיחה עם מקורבי ח"כ משה גפני הם נשמעים נחרצים. "סדר היום צפוף מדי, אין אפשרות לסיים דיונים ולקבל החלטה בפרק זמן כה קצר". למען האמת ביקש הנשיא פגישה "עוד הלילה". משהבין כי ישיבת הסיעה תתקיים רק מחר, הסכים לדחות את הפגישה עמו ביום נוסף.

את הערב הפנוי הוא מנצל עד תום. בשעה 19:30 קיבל את מכתב ההתפטרות של ראש הממשלה אהוד אולמרט, ומיד אחר-כך נפגש עם נציגי סיעות קדימה, העבודה, הליכוד וש"ס. לכל אחת מהסיעות הקדיש הנשיא כ-45 דקות מזמנו.

מי ילך לנשיא?

בניגוד להצהרות קודמות, אותן השמיע ח"כ אברהם רביץ בכלי התקשורת, בשיחה ל'בחדרי חרדים' טוענים מקורביו כי ישנה הסכמה בינו לבין ח"כ יעקב ליצמן על הליכה אל הנשיא.

• מי ומי ההולכים?

"רביץ וליצמן".

• גפני מתנגד להליכה החפוזה אל הנשיא. רביץ ילך למרות זאת?

"רביץ הוא יו"ר התנועה".

"יהדות התורה לא תלך", חוזר באוזני אחד ממקורביו של ח"כ גפני על האמירה.

• ובפועל, מה ימליץ גפני לגדולי התורה?

"ראשית תהיה התכנסות סיעתית ויוחלט מה להמליץ, אך על פניו נראה כי ההמלצה תהיה שלא להצטרף אל ממשלתה של לבני".

• ומה עם הצלת הישיבות (ובפרט הישיבות הקטנות, הקורסות תחת הנטל)?

"ממקום היותנו באופוזיציה הצלחנו לדאוג להן טוב יותר מש"ס, שהייתה בקואליציה". ובכלל, הם מוסיפים. "הרכבת אינה בורחת. גם אם לא נמליץ מחר בפני הנשיא על לבני, עדיין יתכן שבשלב מסוים היא תנסה לבוא לקראתנו ולהרחיב את הקואליציה שברשותה. שום דבר לא בורח ואין מקום לחפזון", הוא קובע באופן נחרץ.

גם אנשיו של ליצמן, שכפי הנראה מתואמים עם רביץ, עומדים על כך ש"הולכים לפגישה עם הנשיא". אבל גם הם סבורים כי השידוך עם לבני לא יעלה יפה. "אגודת ישראל נחרצת בנושא חלוקת ירושלים, ולבני לא תוכל להבטיח זאת. גם בנושא הקצבאות אנחנו לא מוותרים".

מי שזוכר את הרכבת הקואליציה הקודמת, על-ידי אהוד של אולמרט, יודע שכאשר ליצמן אומר כי לא יכנס לממשלה בלי קצבאות, הוא בהחלט מתכוון לכל מילה.

תקראו את שפתיו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד