י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שטח מריבה בבית שמש: הקנאים מול העירייה

עיריית בית שמש ניסתה לפנות הבוקר קרוואנים של 'בנות ירושלים', אך נתקלה בהתנגדות ונסוגה. בתגובה, ביצעו ראשי 'בנות' מחטף, ושלחו בנות 4 להתמקם בשטח ולקבוע עובדות • תיעוד בלעדי

מלחמה. קרקע המריבה בבית שמש, הבוקר (צילום: יוסף צ.)
מלחמה. קרקע המריבה בבית שמש, הבוקר (צילום: יוסף צ.)

5:30, היום בבוקר (ב). בית שמש החרדית עדיין נמה את שנתה, אך בכמה מאות בתים בעיר הטלפונים מתעוררים לחיים בבת אחת, ובעקבותיהם בעליהם. המשפט ששמעו מאות האברכים בשיחות השרשרת הקפיץ אותם מהמיטה ומחה באחת את קורי השינה. "העירייה לוקחת את הקרוואנים של 'בנות'", היה המשפט המתסיס.

זה הספיק. בתוך דקות ספורות כבר היו בשטח מאות אברכים תושבי שכונת הקנאים בבית שמש. סמוך לשטח המריבה עמד כבר מנוף-ענק שהובא למקום על ידי העירייה, והקרוואן כבר מרחף בגובה נמוך באוויר מעל עגלת המשאית. בתוך שניות הבינו הנאספים את תפקידם, והחלו בביצוע.

הם הקיפו את רכב-המשא מכל עבריו, תוך שחלקם זועקים "נאצים" ו"גזלנים" לעבר עובדי העירייה. עד ראייה שהיה במקום סיפר ל'בחדרי חרדים', כי ניידת משטרה שהוזעקה למקום העדיפה להשקיף על ההתרחשות מרחוק ולא התקרבה. סופו של מעשה, בתוך דקות נכנעו אנשי העירייה והקרוואן הוחזר למקומו אחר כבוד.

עובדות נקבעו. הדור הצעיר כובש את השטח, הבוקר (צילום: יוסף צ.)צילום: עובדות נקבעו. הדור הצעיר כובש את השטח, הבוקר (צילום: יוסף צ.)
עובדות נקבעו. הדור הצעיר כובש את השטח, הבוקר (צילום: יוסף צ.)

מאות המתאספים התפזרו להם, מי לאמירת סליחות ומי להמשך שינה ערבה, אך המקרה לא הסתיים. בשעה 8:00 בבוקר הובאה למקום קבוצה בת 50 פעוטות מ'בנות ירושלים', על מנת לאייש את הקרקע ולקבוע עובדות חד-משמעיות בשטח. פקחי העירייה עמדו במקום, השקיפו על המתרחש והתפלצו בחוסר אונים.

מדובר בקרקע לא גדולה, הממוקמת בין השכונות "בעלזא" ל"פרידמן" בשכונה החרדית רמת בית שמש. בית החינוך 'בנות ירושלים', המשתייכים לזרם הקנאים, רכשו את הקרקע בכסף מלא מעיריית בית שמש, שהרי הם אינם נהנים מהקצאות ומכספי מדינה. הקרקע עדיין לא אוכלסה, והבנייה לא החלה. כהוכחת בעלות, הוצבו במקום שני קרוואנים ריקים.

לטענת ראשי 'בנות ירושלים' הכסף כבר שולם במלואו, אך האישורים לבנייה במקום כמו גם טאבו על הקרקע עדיין לא התקבלו. בימים האחרונים -ובסמיכות חשודה לבחירות- הוציאה עיריית בית שמש צו פינוי לשטח, הפכה אותו בחזרה לשטח המיועד להקצאה וביטלה, בעצם, את העסקה עם המוסד.

(הערה: בירור שנערך העלה כי למרןות טענתם של אנשי 'בנות ירושלים', עבור המגרש לא שולם ולו שקל. הוא הוקצב על ידי העירייה במהלך סיבובי, כפי שמקובל בקרב אנשי העדה החרדית, במסגרתו מועבר הקרקע למינהל, ומשם ללקוח המאושר).

בחוגי הקנאים בעיר מצאו את האחראי למהפך שחל בגישת העירייה: ח"כ חרדי בכיר. לטענתם, אותו ח"כ ביקש מראש העיר, דני ועקנין, את דחיקת רגליהם של אנשי 'בנות ירושלים' מהמקום, על מנת להקצות את השטח היקר לטובת אנשי שלומו, זאת במסגרת איזשהו דיל פוליטי.

מי יזכה בקרקע אם כן, אנו שואלים את בני שיחנו, ומתברר שבנקודה זו שוררת תמימות דעים בקרב הקנאים. "הוא יועבר למישהו, וזה לא משנה לו (לח"כ) למי, העיקר לא לנו. מדובר בהתנכלות לשם התנכלות", אומר אחד מהם. זה לא הגיוני, הקשנו. מה האינטרס כאן? "זה פשוט. יש רצף של קילומטר ללא קנאים, והמבנה כאן ישבור את הרצף. לזה הם לא מוכנים", הם פוסקים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד