י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

המונים על ציונו של ה'פלא יועץ' בבולגריה

קדמה לנסיעה דרמה כאשר מאות נאלצו להישאר בארץ לאחר שלא אושרה ההמראה לאחד המטוסים מטעמי ביטחון • גלרית תמונות

המונים על ציונו של ה'פלא יועץ' בבולגריה

למעלה מאלף איש השתטחו ביום שלישי (ט"ז אלול תשס"ח), על ציונו הק' של בעל ה'פלא יועץ' רבי אליעזר פאפו זיע"א, בקבוצה בראשה עומד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א, ראש קהילת קודש שובה ישראל. על הקבוצה נמנו מאות איש מארץ ישראל, אליהם הצטרפו משתתפים רבים מרוסיה, מוינה, מברצלונה ומערים נוספות ברחבי אירופה וכן קבוצה גדולה שהגיעה מניו יורק.

קדמה לנסיעה דרמה כאשר מארגני הנסיעה, מקהילת קודש 'שובה ישראל', נאלצו להתמודד מול מאות אנשים שהזמינו מקום לטיסה לבולגריה, ולהודיע להם על ביטול נסיעתם בעקבות הודעת חברת התעופה על ביטול הטיסה עקב סיבות ביטחוניות. "למרות הפעלת גורמים בכירים שונים לא הצלחנו להמיר את הסירוב המוחלט של חברת התעופה שאף סירבה לנהל משא ומתן או לנמק הסבר כלשהו על הבעיה שהתעוררה", אמרו בהנהלת קהילת קודש 'שובה ישראל'.

יתר הנוסעים שהיו על שלשת הטיסות האחרות יצאו במועד כמתוכנן, בתדירות של שעתיים מטיסה אחת לשנייה. המרווח בן השעתיים בין הטיסות אפשרו לנוסעים להגיע בניחותא למתחם הציון הק', לטבול במקווה ולהתארגן לקראת התפילה ההמונית, בראשות האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א.

רבים הוזילו דמעות של רגש ואושר, כאשר זכו לראשונה בחייהם לזכות בקיום ההבטחה של הצדיק, אשר כידוע הבטיח לכל מי שיתפלל על קברו בלב נשבר לאחר טבילה במקווה, שהוא ערב בדבר ומבטיח כי תפילתו תתקבל. התפילה על ציונו הק' נמשכה למעלה משעתיים תמימות, כאשר המתפללים הרבים נשאו תפילות ותחינות שנישאו עד לב השמיים, לנוכח המוני המקומיים שהביטו בהם בקנאה בלתי מוסתרת ממרפסות ומחלונות הבתים המוזנחים ברבי הקומות הצמודים למתחם הציון הק'.

במקום הוקם אוהל ענק שהכיל את מאות המשתתפים לסעודה חגיגית ועשירה כיד המלך שנערכה לאחר תפילת הרבים. המקום אורגן בסדר מופתי שצוין לשבח על-ידי המשתתפים. על הלוגיסטיקה הסבוכה בהפקת הפרויקט בארץ נכר הכולל הקמת האוהל, ארגון הציוד והטסת הכמויות הגדולות של המזון הכשר מישראל, הופקדו עשרות מתנדבים שסייעו להנהלת מוסדות 'שובה ישראל' 'בהרמת' הפרויקט על תילו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד