י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרבנים הראשיים יטוסו רק באישור משרד ראש הממשלה

מזוז קבע: "יוקם צוות בין־משרדי בראשות היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה ובהשתתפות נציג המשפטים ונציג הרבנות הראשית לישראל, במטרה להציע נהלים ברורים להסדרת נושא טיסותיהם של רבנים ראשיים לחוץ לארץ במימון גורמים חיצוניים"

הרבנים הראשיים יטוסו רק באישור משרד ראש הממשלה



חדשות רעות לרבנים הראשיים: מעתה והלאה ייאלצו לנמק את נסיעותיהם לחוץ לארץ בפני היועץ המשפטי של משרד ראש הממשלה. כך קבע היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז.

ההחלטה נפלה בעקבות תחקיר מגמתי שפירסם העיתון 'מעריב' לפני מספר שבועות, ושהיה מבוסס על עדויות של גורמים העויינים את הרב מצגר או את מי שהזמינו אותו, לפיו רוב נסיעותיו ממומנות על ידי בעלי הון פרטיים המשתמשים בביקוריו כדי לקדם את מטרותיהם הפוליטיות. לפי העיתון, בתמורה נוהג הרב הראשי להרעיף שבחים ותשבוחות על הספונסרים במעמד ראשי הקהילה היהודית כמו גם ראשי המ־דינה.

היועץ המשפטי של הרבנות הראשית שמעון אולמן הודה בפני 'מעריב' כי אין לו הכלים לבדוק לעומקם את בקשות הרבנים לנסוע לחוץ לארץ, לעתים מספר פעמים בשבוע. על כן החל מהשבוע "זכות החתימה" הופקעה מאולמן, והועברה ליועץ המשפטי של משרד ראש הממשלה.

עוד קבע היועץ המשפטי לממשלה, כי "יוקם צוות בין־משרדי בראשות היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה ובהשתתפות נציג המשפטים ונציג הרבנות הראשית לישראל, במטרה להציע נהלים ברורים להסדרת נושא טיסותיהם של רבנים ראשיים לחוץ לארץ במימון גורמים חיצוניים‭."‬ הצוות יגיש את מסקנותיו עד סוף השנה האזרחית הנוכחית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד