ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

דירוג העיתונאים: מקומות 12-30

זו היתה הפתעה גם בשבילנו – מקלפי הבחירות של 'בחדרי חרדים' נשלפו שתי רשימות שונות של עיתונאים ולא אחת. לפעמים ויכוח בין עורך לכתב מסתיים ברווח נקי לשלושת הצדדים • נבחרת העיתונות תשס"ח

דירוג העיתונאים: מקומות 12-30



מה קורה כשהעורך והכתב לא מסכימים?

הסכיתו ושמעו מעשייה נפלאה: ביום ה' האחרון ולקראת ראש השנה הבעל"ט, פורסם אשכול בפורום 'בחדרי חרדים' על ידי אם הבית, הניק 'בחדרי חרדים'. האשכול הציע לגולשי האתר לבחור את חמשת העיתונאים הנבחרים של הציבור החרדי לשנת תשס"ח.

כצפוי, האשכול תסס כדת וכדין, הגולשים שיתפו פעולה והצביעו בהמוניהם (ובמערכות העיתונים החרדיים נוצר מתח בריא בין הכותבים). הקלפי נסגרה, כמתוכנן, אתמול (ג) בשעה 18:00. אבל מה שקרה היום (ד) עלה על כל דמיון.

עורך האתר וכתב האתר (אני הקטן, מטעמי נוחות אכתוב בגוף שלישי) הדפיסו, בנפרד ובמקביל, את האשכול וישבו לערוך את חישובי התוצאות. עברו כמה שעות, והנה בידי העורך רשימת תוצאות אחת ובידי כתבו רשימה דומה - אך אחרת לגמרי. הפלא היה גדול, ונערכה שיחת בירור עד שהשניים פיצחו את החידה. התברר ששיטת החישוב הייתה שונה.

כבוד העורך חישב את ההצבעות באופן פשוט מאוד: כל הצבעה נחשבת לנקודה, לא משנה אם השם הספציפי ממוקם במס' 1 או במס' 5. הכול זהה. כתב האתר חשב אחרת. לטענתו, ההצבעות התבצעו בסדר יורד, דהיינו, מס' 1 הוא הבכיר, 2 פחות וכן הלאה. לפיכך, שיטת החישוב הייתה כזו – מיקום 1 שווה 5 נק'. 2 שווה 4 נקודות וכן הלאה.

הנה קטע קצר מתוך שיחת מסנג'ר שהתקיימה בעניין:

אתה ממש מצחיק
- אני? למה?
כי אי אפשר לשנות את הכללים אחרי המשחק
- אלו הכללים, כתבנו
לא היה כתוב שווי הניקוד
- ציטוט מהאשכול: "יש לדרג 5 עיתונאים בסדר יורד (מ-1 עד 5)"

זה לא נגמר כאן. הוויכוח ארך זמן רב, והתיש את הצדדים טוטאלית. כששני עיקשים כפרדות מתווכחים, יוצא פיצוץ. כשאתה מתעמת עם אדם מתורבת, נעים והגיוני, יוצאים רק דברים טובים. תשמעו מה אמר העורך – אתה יודע מה? נביא את שתי הגרסאות ונציג לגולשים את הכול. ככה אני אוהב – הוא אמר - שקיפות מלאה (כפי שאתם רואים, הוא קיבל שקיפות מלאה באבי-אבוה).

אז הנה. להלן טעימה קטנה וחלקית מתוצאות הבחירות. 19 נבחרים יוצגו - ממס' 12 ועד מס' 30. זהות הנבחרים במקומות 1-11 ומיקומם ייחשפו מחר, בעזרת ה'.

שיטת העורך






שיטת הכתב








למען חובבי המהומה והמתח – נשחרר כמה רמזים לקראת התוצאות החשובות שיפורסמו מחר:

א. לא יהיו חמישה נבחרים, אלא 7, זהו מחיר השכנת השלום של העורך. ב. גם ליתד נאמן וגם להמודיע יש נציגות בחמישייה הפותחת. ג. באחת החמישיות נכנס מישהו לא צפוי, שבמדרג השני הוא בכלל במקום 11.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד