ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מסתמן: תמיכה בפרוש תמורת החינוך העצמאי

ראש עיריית בני ברק לשעבר, מרדכי קרליץ, העביר את ההצעה אמש לבית הגרי"ש אלישיב. גורמים בבית: "בסופו של דבר תינתן התמיכה לפרוש". 'שלומי אמונים': "מוטל'ה הציע מטעם עצמו" • בלעדי

התקרבות. הגרי"ש אלישיב
התקרבות. הגרי"ש אלישיב

בעוד גור מתעקשת על עניין החינוך העצמאי וטוענת 'כולה שלי', דגל התורה פותחת במהלכים משלה בכדי לזכות בכתר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הועברה הצעה לבית הגרי"ש אלישיב, והיא – שליטה מסוימת בחינוך העצמאי לדגל התורה בהסכמת שלומי אמונים תמורת תמיכת הגרי"ש אלישיב - ובעקבותיו המפלגה – במועמדותו של מאיר פרוש לראשות עיריית ירושלים.

אתמול (ג) בשעת ערב הועברה ההצעה, אשר טיבה המדויק אינו ידוע כרגע, לבית הגרי"ש על ידי ראש עיריית בני ברק לשעבר, מרדכי קרליץ, המכהן כחבר בועדת השלושה (קרליץ, משה גפני ואריה דביר) של דגל התורה לעניין החינוך העצמאי. להצעה נלוו פרטים נוספים והכותרת היוצאת מרחוב חנן אחת היא: הצדדים מתקרבים לסיכום ומסתמנת תשובה חיובית.

גורם בבית הגרי"ש אמר הערב ל'בחדרי חרדים' כי "ברור לכולם שבסופו של דבר תינתן תמיכה למאיר פרוש, השאלה כעת היא גובה המחיר שהוא יידרש לשלם עבורה". גורמים בכירים ב'דגל התורה' לא שוללים את האופציה הזו (בניגוד מוחלט לדעתו של רביץ), אך כולם מסכימים כי ההכרעה תקום או תיפול על פי החלטת הרב אלישיב.

על רקע הסכמתו של פרוש להעניק את השליטה בחינוך העצמאי לגור, נראית ההצעה הזו תמוהה. בעל תפקיד בסיעה המרכזית עמו שוחחנו, טוען כי המצב אינו אפשרי. "בלי לאשר או להכחיש האם פרוש הציע לנו את תפקיד המנכ"ל", אמר האיש, "אם המצב הוא אכן כזה, זה תרגיל מכוער. הוא מנסה לרכב על שני הסוסים יחד, וזה לא הולך".

מאידך, בסביבתו של פרוש טוענים כי אין להם מושג בכל הקשור למתווה קרליץ. "מאיר לא שוחח עם מוטל'ה בכלל בנושא החינוך העצמאי. ייתכן מאוד שההצעה באמת הועברה, אבל אם כן זו יוזמה אישית של קרליץ בלבד", אומר לנו הערב גורם בכיר בסיעת 'שלומי אמונים', ולא שוכח להוסיף: "מאיר מעולם לא הציע לגור את תפקיד המנכ"ל. העובדה שהם חפצים בתפקיד - ידועה, אבל בשום פנים לא הובעה הסכמה מצידנו".,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד