י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הרב שמואל בלום פורש מתפקידו

הרב בלום, יו"ר אגו"י באמריקה, הודיע על החלטתו בשיחת ועידה עם חברי מועצת גדולי התורה וראשי אגו"י. הנימוק: סיבות אישיות. המליץ למנות לתפקיד את סגנו הרב חיים דוד צביבל

הרב שמואל בלום (מימין), עם האדמו"ר מקלויזנבורג
הרב שמואל בלום (מימין), עם האדמו"ר מקלויזנבורג

שיחת וועידה שניהל הרב שמואל בלום, יו"ר אגו"י באמריקה והנשיא בפועל, עם חברי מועצת גדולי התורה ועם ראשי אגו"י, הוא הודיע כי החליט לפרוש מתפקידו, מסיבות אישיות. כך מדווחת העיתונאית ר. שושן.

הודעתו הכתה בתדהמה את כולם, שכן הרב שמואל בלום מכהן כבר 34 שנים כיו"ר אגו"י באמריקה והיה הרוח החיה בארגון.

בלום הוסיף ואמר כי בכוונתו להקדיש יותר זמן לעסקנות עבור כלל ישראל. בהמשך שיבח בלום את עבודת סגנו הרב חיים דויד צביבל והמליץ עליו כיורשו בתפקיד.

"זהו הרגע שחיכיתי לו כבר כמה שנים", אמר הרב בלום למשתתפים.

באגו"י מתכננים לקיים בוועידה השנתית של הארגון, הנערכת בתחילת החורף, מסיבת פרידה לרב בלום. בוועידה גם יוכרז מי יהיה מחליפו של הרב שמואל בלום.

בינתיים כבר הוחלט לשדרג את מעמדם של כמה מראשי אגו"י, בהם הרב לייביש באקאר לתפקיד מנהל בפועל, ואת הרב שלמה גרצולין למנהל התקציבים של הארגון.

הרב שמואל בלום ניווט את אגו"י של אמריקה בצורה ממלכתית, באמצעותה הצליח לחדור למסדרונות הבית הלבן והקונגרס והיות הכוח המניע לחקיקת חוקים לטובת הציבור החרדי ועולם הישיבות. הרב בלום אף הפך לבן בית בביתם של גדולי התורה בארץ, עמם התייעץ בכל העניינים ההלכתיים שעלו במשך השנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד