ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

מקום חמישי: חיים גרינבוים וינון פלח

חיים גרינבוים וינון פלח חברו להם יחדיו למקום החמישי. זה מעורר עניין וזה מעורר צחוק. זה עורך לשעבר, וזה עורך משנה בהווה גולש על גרינבוים: "לא מפחד מאפ'חד". על פלח: "הורג אותי מצחוק".

חיים גרינבוים (צילום: מקור ראשון)
חיים גרינבוים (צילום: מקור ראשון)



דירוג העיתונאים: מקומות 12-30

גרינבוים את זינגר בע"מ (שיטת העורך – 17 נקודות)

הוא מרגיז, מעצבן, מתסיס, מצחיק, משעשע ומעורר עניין כאחד. הוא חיים גרינבוים, סוף ציטוט. רבים מקוראי 'בקהילה' מדפדפים ישר לחמשת עמודיו בעיתון. אלו ל'תיק מקסיקו', אלו ל'פכים' ואחרים ל'סוף ציטוט'.

חיים גרינבוים הוא אחד הכותבים היותר מוכשרים בציבור החרדי. קשור לחסידות קרעטשניף מחד גיסא (חובש שטריימל בשבת), ומאידך, הוא תלמידו הקרוב של הגר"מ גולדשטיין, ראש ישיבת 'שערי יושר'. גרינבוים, תופתעו לשמוע, לומד בכולל של שערי יושר מחצית היום.

הוא הגיע ל'בקהילה' לאחר פתיחת העיתון ללא כל רקע בכתיבה. "יום בהיר אחד, אחרי ארבעה גיליונות של 'בקהילה', כחינמון מפתיע וחדשני, התיישב לו על כורסת העורך, איש עגול וחייכן, אדמוני ובעל מצח גדול. מחשב מגושם וענק מידות הוצב על שולחנו וההוראה שניתנה לו על-ידי דודי זילברשלג שזיהה את כישוריו החבויים, הסתכמה במילה אחת: תערוך. מאז הוא היה חתום על שלל ידיעות, ראיונות, כתבות ופיליטונים, במגוון שמות, ראשי-תיבות ופסבדונים" (בנימין ליפקין, מוסף '500' של 'בקהילה', פסח תשס"ז).

הגולש 'bnmnb' על חיים גרינבוים: "העמיד את ליפא שמלצר במקומו". הגולש 'ספריי': "גרינבוים – ללא מילים". הגולש 'עוד עוד': "את כל האמת בפנים". הגולש 'good אסיק': "שנינות גבוהה ביותר". הגולש 'פותח': "לא מפחד מאפ'חד". הגולש 'מקספר': "חד, שנון, לא מתיפייף". הגולש 'עוצו': "סיפור סיפור". הגולש 'אריאל ג': "האיש והפרובוקציות".

ינון פלח (צילום: עוזי ברק)צילום: ינון פלח (צילום: עוזי ברק)
ינון פלח (צילום: עוזי ברק)


הבדרן השכונתי, ינון פלח (שיטת הכתב - 51 נקודות)

"יש לך הרבה כינויים. חלק מכנים אותך, רשע, צורר היהודים, היטלר של שנות האלפיים, אחשוורוש של המאה העשרים ואחת, הגמד מטהרן או סתם בשם הכינוי 'האיום האסטרטגי'. יש אפילו כמה שרי ממשלה שמתפרנסים עליך לא רע. זה הרבה ביחס לאדם נמוך ושפל כמוך. שיהיה לך המשך יום רע, בשם אזרחי ישראל, ינון פלח" (קטע מתוך הטור השבועי של ינון).

ינון פלח (29), משמש כעורך משנה ברשת 'קו עיתונות דתית' מזה 3 שנים. טורו האישי ומדור הרכילות (כשר למהדרין) שהוא כותב פופולאריים ביותר בקרב קוראי החינמון הנפוץ. בנוסף הוא מתחזק טור (רציני, לשם שינוי) קבוע בנושאים מדיניים פוליטיים.

פלח, יליד בת ים, למד ב'חיידר' של חסידות באבוב בעיר, המשיך לישיבה קטנה 'חמד', ומשם לישיבות הגדולות ברכת אפרים וקריית הרצוג. ינון פלח הוא יוצא דופן במובן מסוים בעיתונות החרדית – הוא בוגר מכללת acc קופירייטינג (של תרצה גרנות).

את דרכו התקשורתית החל פלח כעורך תוכניות אקטואליה ברדיו 'קול חי', שם עבד עד לפני כ-6 שנים. הוא עבר לרשת 'קו עיתונות', שימש ככתב, רכז מערכת ולפני 3 שנים מונה לעורך משנה. כיום הוא עורך גם את המוסף הכלכלי החדש של הרשת – 'ביזנס'.

הגולש 'מבקר הפורום' על ינון פלח: "הוא הורג אותי מצחוק בכתבות שלו". הגולש 'המרא דאתרא': "הכישרון הגדול של הציבור החרדי". הגולש 'פותח': "אין שבוע בלי..". הגולשת 'ברכפלדית': "רהוט, שנון והומוריסט". הגולש 'פאנטופל': "ילדותי אבל מצחיק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד