ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

מקום רביעי: אריה זיסמן ואהרן גרנות

איש חברון ואיש חיפה, ליטאי עם חסיד גור, 'משפחה' עם 'יתד', כתב שטח עם כתב מדיני. שני אלו דורגו במקום הרביעי. גולש על גרנות: "עשוי ללא חת". על זיסמן: "פשוט כותב מעולה" • אריה ואהרן, פרופיל

אריה זיסמן
אריה זיסמן



דירוג העיתונאים: מקומות 12-30
במקום החמישי: חיים גרינבוים וינון פלח

המקור הנאמן, אריה זיסמן (שיטת הכתב – 54 נקודות. מקום 5 על פי העורך)

עיתונאי הדגל של יתד נאמן, איש הסברה ויועץ תקשורת. זיסמן כותב מזה 15 שנה בעיתון יתד נאמן, משמש ככתב המדיני, ונחשב לכותב חרוץ, אובייקטיבי ומרתק. הוא נבחר לחמשת העיתונאים הטובים לשנת תשס"ח בעיקר בזכות מדורו השבועי הפופולארי – 'מקור נאמן'.

אריה זיסמן נולד וגדל בפתח תקווה. הוא למד בתלמוד תורה שארית ישראל, ובבחרותו למד בישיבת 'חברון – גבעת מרדכי' במשך 7 שנים. כבר בגיל צעיר מאוד הוא שימש ככתב בביטאון הנוער של צא"י, 'הנוער האגודתי'. עקב כתיבתו הוא זכה לתעודת 'עיתונאי צעיר'.

עוד לפני נישואיו הוא נכנס לפוליטיקה. הוא וח"כ אורי מקלב פעלו להקמת המטות האזוריים והארציים של 'דגל התורה'. לאחר נישואיו עבר זיסמן לגור בחיפה, וגם שם היה מעורב בפעילות פוליטית. כשהוקם העיתון יתד נאמן הוא הוזמן לעבוד בו ככתב מקומי, אך עד מהרה הפך לכתב המדיני והבולט בעיתון.

הגולש 'חדש דנדשש' על זיסמן: "מקור נאמן. לא הרבה יודעים לעשות את זה כך". הגולש 'לבוש שק': "פשוט כותב מעולה". הגולש זלוטניק: "זיסמן – העיתונאי והמנחה". הגולש 'mota100': "עיתונאי ישר, מדווח באמינות". הגולש 'מקספר': "מעודכן, מעניין, שפה קלה ומצליח לעניין אפילו בפרמטרים הצרים של יתד".

מלך השטח, אהרן גרנות (שיטת העורך – 19 נקודות)

אהרן גרנביץ- גרנות (45) נולד בבני ברק להוריו, חסידי גור, ר' שמואל ודינה גרנביץ. הוא למד והתחנך במוסדות חינוך חרדיים אולם בגיל צעיר יחסית החליט לעבור למחנה הדתי לאומי, ועבר לישיבת 'אור עציון' של הרב חיים דרוקמן. לאחר שירותו הצבאי הוא למד 7 שנים בישיבת 'שבי חברון' שבחברון.

את הקריירה העיתונאית החל כבר בשנות לימודיו בישיבות השונות. הוא החל לכתוב בעיתון 'זרקור' וכבר אז נודע כ'שגרירנו הנודד אהרן גרנביץ'. במהלך לימודיו בישיבת 'שבי חברון' גויס על ידי יצחק נחשוני וישראל קצובר לצוות ההקמה של העיתון 'יום השישי' שהופעתו הייתה פריצת דרך בעיתונות החרדית. במשך הזמן הספיק לעבוד גם ב'ערב שבת', בעיתון 'שבוע טוב' (תחת העורך אשר צוקרמן), במחלקת החדשות של ערוץ 7, ביומן מורשת של 'קול ישראל' וברשת קו עיתונות דתית.

מזה 7 שנים שהעיתון 'משפחה' הוא ביתו. במסגרת עיתון זה הוא ממצה את כל יכולותיו ובו הוא משקיע את כל כוחותיו. החידוש שהביא גרנות לעיתונות החרדית היו כתבות השטח האוטנטיות שהוא הביא מהמקומות החמים ביותר שבהם ביקר. אחת מהפסגות שבכתבותיו הוא הביקור בעיראק. רק לאחרונה סיקר עבור 'משפחה' את המלחמה בגאורגיה (הפתעות נוספות בדרך, מבטיחים ב'משפחה').

מזה כשנתיים, בעקבות חורבן ישובי גוש קטיף והתמוטטות האידיאולוגיה הדתית לאומית, הוא חזר לצור מחצבתו, חסידות גור. גרנות נשוי ללאה, אב לחמישה, אחת נשואה ואחד מילדיו הוא בן מאומץ (גר צדק ועולה מחבר העמים). מתגורר מזה 24 שנים בקרית ארבע שבחברון.

הגולש 'bnmnb' על אהרן גרנות: "מטייל בכל העולם ומביא סיקור יפה". הגולש 'חדש דנדשש': "לא היה עוד כזה כתב". הגולש 'וורטלאך': "איש שטח שלא נודע כמותו מאז קום העיתונות החרדית". הגולש 'good אסיק': "עיתונאי עשוי ללא חת". הגולש רנדוו: "כתב מעולה שכל עיתון היה מתפאר בו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד