ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

'המודיע' נגד דרעי; למה רק עכשיו?

ביטאון אגודת ישראל המרכזית מפרסם הודעת גינוי נגד התמודדותו של אריה דרעי. השאלה: מה קרה היום? המסקנות: א. התקרבות בין גור לפרוש. ב. ההודעה עדיין מסויגת. ג. הפרסום - דווקא בגלל בית שמש

'המודיע' נגד דרעי; למה רק עכשיו?

ביטאון אגודת ישראל חורג מהרגלו ומפרסם הודעת גינוי נגד כוונותיו של יו"ר ש"ס לשעבר, אריה דרעי, לרוץ לראשות עיריית ירושלים. לאחר שבועות בהם שמר העיתון על אובייקטיביות, ולא גילה את דעתו האם הוא תומך בפרוש, בברקת או בדרעי (למעט פעם אחת, שגם היא באה בהסתייגות), נכתב הבוקר (א) בהמודיע: ח"כ מאיר פרוש הוא מועמד יהדות התורה לראשות העיר.

מתוך הנחה שכל שורה בידיעה דלעיל נסרקה במסרקות של ברזל לפני פרסומה, מן הראוי לתהות מה גרם לבעלי הדעה בביטאון להסכים לפרסומה. ההנחה ההגיונית הראשונה שעולה היא התקרבות של ממש בין עמדות הסיעה המרכזית לבין עמדות שלומי אמונים. במבט שני נראית הידיעה כולה כמאולצת משהו.

פרסום תמוה. הכתבה היום בצילום: פרסום תמוה. הכתבה היום ב
פרסום תמוה. הכתבה היום ב'המודיע'

מעל לכותרת "תמיהה מניסיון הרצת 'מועמד' לראשות העיר בירושלים שספק אם יאושר משפטית", מופיעה ההסתייגות הראשונה: "מטה התגובות ב'יהדות התורה'", דהיינו מטה פרוש ולא כל חלקי המפלגה. הראייה להנחה זו מופיעה בגוף הידיעה.

לאחר הפיסקה "ברור כי מועמד חרדי יכול להגיע לתפקיד זה רק אם מאחוריו נמצא כח חרדי מלוכד ומאוחד", מופיעה מיד ההסתייגות: "- אומרים במטה התגובות –". דהיינו, בנושא כה רגיש של "מלוכד ומאוחד" (הכולל גם את הסיעות המרכזית והמאוחדת), האחריות לדברים הינה על 'מטה התגובות' בלבד, וההודעה לא מייצגת את דעת העיתון וממילא דעת המרכזית.

היות ומועמדותו של דרעי עומדת על הפרק כבר זמן רב, ומתוך הנחה (בתקווה) שמערכת המודיע לא קיבלה לידיה רק אתמול את גיליון 'מעריב' או 'ידיעות' שיצא לפני כחודש, סביר להסיק כי הפרסום קשור במישרין לנעשה בבית שמש.

העיתון פרסם היום הודעה חגיגית: מועמד 'יהדות התורה' בבית שמש הוא ישעיהו ארנרייך, יבוא אישי של היבואן הוותיק ח"כ ליצמן הישר מעמנואל. ב'המודיע', שם כידוע כל מילה הרת גורל (עד כדי שלפעמים מופיעה כתבה שלימה שאינה מיועדת אלא לעיניו של אדם אחד בלבד), עשו חושבים. האם לא מוזר הדבר שאנו יוצאים בכותרת גדולה על בית שמש? ומה עם חיפה, אשדוד, בני ברק והעיקר, ירושלים?

הפיתרון נמצא במהרה. הידיעה שנשלחה על ידי 'מטה התגובות' ושוכבת במגירה כבר זמן-מה תישלף ותודפס בהסתייגות מלאה, ואם כתבנו משהו על ירושלים, הרי שניתן לכתוב כבר על בית שמש. ועוד רווח, הפעם בהצגת חזית אחידה כלפי חוץ: ש"ס, אתם תומכים בדרעי בירושלים בהסתמככם על הפיצול הפנימי אצלנו? אז נראה לכם את הכיוון בבית שמש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד