י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ירושלים: הסכם חדש בין דגל לאגודה

לאחר ישיבה שנערכה בלשכת לופוליאנסקי, בהשתתפות בכירי אגו"י ודגל התורה, הוחלט לחתום על הסכם חדש: בבחירות תשע"ד המועמד יהיה מטעם דגל. בתמורה, הליטאים יתמכו רשמית בפרוש

בברית יחד. מימין לשמאל: הרב מנחם פרוש, יוסי דייטש, אורי לופוליאנסקי ומאיר פרוש
בברית יחד. מימין לשמאל: הרב מנחם פרוש, יוסי דייטש, אורי לופוליאנסקי ומאיר פרוש

"הרב מאיר פרוש, באם ייבחר בעז"ה, יכהן כראש עיריית ירושלים עד לבחירות בתשע"ד. בבחירות שיתקיימו בשנת תשע"ד המועמד לראשות עיריית ירושלים יהיה זה שיוצב על ידי דגל התורה", זהו תמצית הסיכום שהושג אמש (א) בערב בפגישה בין הצדדים.

הנאספים עלו ללשכתו של ראש העיר היוצא, אורי לופוליאנסקי, בקומה החמישית של כיכר ספרא. מצד אגודת ישראל: מאיר פרוש, יהושע פולק, יוסי דייטש, יעקב ליצמן ויוסף לוק. מצד דגל התורה: לופוליאנסקי, אורי מקלב, אלי ויינמן, אברהם וובר ושלמה מליק.

לאחר דין ודברים, הודיעו נציגי דגל התורה כי בהוראת הגרי"ש אלישיב ההסכם שנחתם בשנת תשס"ג יקוים ככתבו וכלשונו. על אתר גובש הסכם חדש, הזהה בתוכנו ובמהותו להסכם הקודם, ולפיו מאיר פרוש הוא המועמד כיום. על פי ההסכם, בבחירות תשע"ד, ובלי קשר לתוצאת הבחירות הבעל"ט, יועמד נציג דגל התורה כמועמד לראשות העיר ירושלים.

יעקב ליצמן, שנכח במקום, שותף לרקיחת התבשיל. ליצמן יחתום אף הוא על ההסכם החדש כנציג אגודת ישראל, במסגרת סבב ההחתמות שיבוצע בימים הקרובים (גם גדולי התורה צפויים לחתום, בניגוד להסכם הקודם). באשר לתפקידי המשנה בעירייה, ההסכם החדש הוא צילום כמעט מדויק של קודמו, רק בהיפוך תפקידים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד