י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"ריבונו של עולם, תן לנו דברי מתיקה"

האדמו"ר מצאנז הפתיע את חסידיו, כאשר קרא בבכי לפני תקיעת שופר: "למרות שכתוב בזוהר שלא לבקש על ענייני גשמיות בראש השנה, אין לנו היום ברירה כי אם לבקש ולהתחנן על פרנסה בשפע"

כלל ישראל בכל מקומות מושבותיהם מתייסרים. האדמו"ר מצאנז
כלל ישראל בכל מקומות מושבותיהם מתייסרים. האדמו"ר מצאנז

מדי שנה, לפני תקיעת שופר, עולה האדמו"ר מצאנז, כמנהג אבותיו, לפני הארון קודש ומדבר בבכיות ותחנונים דברי זכות ומליצה על ישראל לפני הקב"ה. השנה הופתע הקהל הגדול שגדש את בית המדרש הגדול בקרית צאנז, כאשר ביום ב' דראש השנה, קרא האדמו"ר בבכי ובהתרגשות בתוך דבריו ואמר: "ידועים דברי הזוהר הק' שאומר שאין ראוי לבקש על ענייני גשמיות בימי ראש-השנה, כי אם רק על מלכות שמיים. אבל מה אנו נאמר לעת הזו שכלל ישראל בכל מקומות מושבותיהם מתייסרים בקשיי פרנסה וכלכלה. הן העשירים והן שאר עמך ישראל?"

וכאן פתח הרבי בבכיה ובקשה לפני הקב"ה: "ריבונו של עולם, הרי הרמב"ם כותב שאב המבקש להטות את בנו לדרך הישר, שימשוך את ליבו בדברי מתיקה עד שימשך אחר לימוד התורה וקיום המצוות. ואנו עמך ואתה אבינו. אנו אומרים בתפילה 'הבן יקיר לי אפרים אם ילד שעשועים'. אנו ילדי שעשועיך.

"אנא ריבונו של עולם, תן לנו דברי מתיקה בשביל למשוך את ליבנו אחריך. אנא ממך שלח שפע של רווחה ופרנסה לילדיך אהוביך. כי בדורנו היתום הזה, בשביל להחזיק ברוחניות, חייבים גם גשמיות בקלות וברווח".

בדרשת שבת שובה שנשא האדמו"ר כדרכו בפני צאן מרעיתו, חזר שוב בבכיות על מה שכבר אמר לפני שבועות אחדים, כי סימנים רבים יש כי שנה זו תשס"ט היא שנת פקידה וגאולה ואל לנו להפסיד את שעת הכושר הזו ליגאל בתשועת עולמים, ועל כל אחד לעשות משהו. להתחזק בשמירת התורה והמצוות ולשפר המעשים.

האדמו"ר סיפר בדבריו, כי לקראת ר"ה נכנס אליו אחד האברכים ואמר שאחר ששמע מהרבי כי הזמן מסוגל לגאולה, קיבל על עצמו לעזוב את העיסוק במשך שעות היום במסחר, ולשוב להגות בתורת ה' להכין נפשו לגאולה. "איני מצפה", אמר האדמו"ר, "מכל אחד לעשות כן. אבל להתעוררות והתחזקות אמיתית ולו במשהו מצפים מכל אחד ואחד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד