י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרוגלה מודיעה: המחשב בסכנה

רוגלות הפכו לאיום הגדול ביותר למשתמשי המחשב • הן 'מתיישבות' על המחשב שלך, מרגלות אחריך ופועלות בדרכים מתוחכמות • התובע של מדינת וושינגטון יצא למלחמה בתופעה

שלא תדעו מרוגלות
שלא תדעו מרוגלות

מה עושים כשרוגלה מחליטה להציק לכם?

בלי שתשימו לב לכך, ותוך כדי עבודתכם עם המחשב, היא חודרת פנימה, מתיישבת על רכיבים כאלו ואחרים של זכרון המחשב שלכם ומתחילה לעבוד.

בפעם הבאה בה תנסו לעבוד עם המחשב שלכם יתחילו דברים מוזרים מאד להתרחש מול עיניכם. אייקונים שלא הכרתם מעולם, דף בית ששינה את תוכנו, פרסומות הקופצות מולכם ומפריעות להתרכז בעבודה והנורא מכל – המחשב איטי להחריד.

זהו הרגע בו עליכם להפנים: רוגלה השתלטה על המחשב שלכם.

מעתה והלאה היא מרגלת אחרי הרגלי העבודה שלכם, 'קולטת' מהם תחומי העניין המיוחדים לכם, ובהתאם לכל הנ"ל מצ'פרת אתכם בנדיבות בפרסומות שונות ומשונות, חלקן גלויות וחלקן סמויות ומתוחכמות.

לאחרונה הגיש משרד התובע של מדינת וושינגטון תביעה, שמטרתה לעצור את הודעות הרוגלה המתריעות על סכנה בה כביכול נתון המחשב. התביעה הוגשה בסיוע מיקרוסופט ובידי התובע הכללי של המדינה, רוב מקקנה, וכוונה נגד שתי חברות מטקסס המואשמות בהפצת תוכנות פולשניות ה'מפחידות' אנשים וגורמות להם למהר ולרכוש תוכנות ניקוי מתוצרתן.

מכתב האישום עולה כי החברות נהגו לשלוח לגולשים הודעות, המזכירות את הודעת המערכת, ובהם נכתב 'הודעת תקלה קריטית, ה-Registry פגום ומושחת". סריקה, אליה כיוונו ההודעות, העלתה תמיד כי קיימים שגיאות, גם במקרה בהן הכול היה תקין. ולסיום באה גם ההודעה הממליצה לרכוש תוכנה לתיקון...בסך 39.95 דולר.

התביעה דורשת לאסור על החברות להשתמש באמצעים מוטעים, לשלם פיצויים ללקוחות ולשלם קנסות והוצאות משפט. בנוסף, היא דורשת לאסור על החברות להשתמש באמצעים מטעים, לשלם פיצויים ללקוחות, וכן לשלם קנסות והוצאות משפט.

"רוגלות הפכו לאיום הגדול ביותר ללקוחות ועסקים מאז הופעת ראשית הרשת", אמר מקננה.

ושלא תתקלו בהן.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד