ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

יום כיפור: האתרים הישראלים לא שובתים

ב-TheMarker נערכים בכוחות מתוגברים. ב-ynet וב'כלכליסט' משאירים תורן. ב'וואלה', מלבד התורן, ישארו עובדים נוספים בכוננות והעורכת הכלכלית החדשה תגבה מהבית. רק ב'גלובס' שובתים ממלאכה

יום כיפור: האתרים הישראלים לא שובתים


יום כיפור מתנגש השנה עם ימי משבר בעלי אופי היסטורי בכלכלה העולמית. מצב זה מעמיד את אתרי החדשות והכלכלה המובילים בישראל במבחן, בו הם צריכים לבחור בין קדושת החג לבין שירותי העדכון למשקיעים ולשאר המתעניינים.

אתר 'אייס' בדק כיצד ינהגו:

היוצא מן הכלל הוא אתר גלובס, ש"גזר" על עובדיו חופשה ומנוחה, כראוי ליום הקדוש. השירות החדש של האתר, ’חמ"ל גלובס’ יפעל באופן אוטומטי, ללא מגע יד אדם.

אצל מתחרהו הגדול, אתר TheMarker, דווקא נערכים בכוחות מתוגברים, במשמרות של למעלה משלושה עובדים במהלך יום כיפור. לפחות עיתונאי אחד יעדכן מהוול סטריט, לצד כתבים ועורכים נוספים שיעדכנו מהנעשה בשוקי אירופה ואסיה.

ב-ynet מדגישים כי בדף הבית, שיעודכן בערב החג, לא ייעשו שינויים במהלך יום כיפור, פרט לאגף המבזקים, שיביא את ההתרחשויות החדשותיות השוטפות. ב-ynet יתחלפו תורנים, אחד בכל משמרת, וכך ינהגו גם במערכת ’כלכליסט’.

גם ב'וואלה' יציבו תורן במשכנם, שיגובה במקרה הצורך - אירוע חדשותי דרמטי - בכוננים שנמצאים בהיכון בבתיהם במהלך החג. כמו כן, העורכת הכלכלית של האתר, שהצטרפה לוואלה לפני כשבועיים מאתר ’חדשות 2’, הבטיחה לעקוב מהבית אחר ההתפתחויות הכלכליות בעולם ולעדכן במקרה הצורך.

לפי סעיף 18 לפקודת סדרי העבודה והשלטון שחוקק ב-1948, יום הכיפורים נמנה עם ימי המנוחה הקבועים במדינת ישראל ואין מעביד יכול חייב את עובדיו לעבוד ביום זה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד