י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ליצמן: "אין שום משמעות לכך שפרוש חרדי"

בכנס שקיימה גור, מחו החסידים על "הפגיעה בגדולי ישראל". ח"כ ליצמן: "אם דה הרטוך היה מועמד, גם היו אומרים שצריך להצביע לו?" הרב קופרברג: הרב'ה לא דואג לשליטה - הוא דואג לחינוך הילדים

למי פרוש כפוף? ליצמן. צילום ארכיון: באדיבות 'משפחה'
למי פרוש כפוף? ליצמן. צילום ארכיון: באדיבות 'משפחה'

בכנס מיוחד שנערך במוצאי-שבת בירושלים לאברכי חסידות גור, תחת הכותרת "מחאה נמרצת בפגיעה בכבודם של גדולי ישראל", הוכרזה הסלמה במאבק נגד המועמד לראשות העיר ירושלים, מאיר פרוש.

מי שעקב אחר הפירסומים האחרונים ב'המודיע', הופתע קצת פחות מההכרזות הלוחמניות שליוו את מהלך הכנס. כזכור, הכריזה חסידות גור מלחמה כוללת נגד פרוש, בעקבות המחטף שניסה פרוש, על פי טענת חסידות גור, לבצע ב'חינוך העצמאי'.

כבר במכתב שפורסם ב'המודיע' נכתב ש"אי-אפשר לבקש תמיכתו של ציבור בבחירות, כאשר קוראים עליו תיגר בעניין אחר", אך עבור אלה מבין החסידים המתקשים בהבנת הנקרא, בא הכנס הנוכחי והבהיר את עמדת החסידות בצורה שאינה משתמעת לשני פנים.

בגור יודיעו: שמים פתק לבן

גור נגד פרוש: "ניסיון לבצע מחטף באפילה"

נופצו שמשות רכבים של חסידי גור


את הערב פתח חבר הכנסת יעקב ליצמן, שבתחילת דבריו אמר שהוא איש פוליטי, ולכן ידבר רק דברים טכניים, ולאחריו ידברו הרבנים. ליצמן פתח ואמר: "מגיעים אלי אברכים לשאול הרי אם לא נתמוך בפרוש - ברקת יעלה. אני אומר להם שכל המעלה של ראש עיר חרדי, זה שהוא כפוף לגדולי ישראל. ואם המועמד לא כפוף לגדולי ישראל - ופרוש אין לו כניסה לא לרב אלישיב, לא לרבי מגור ולא לרבי מבאיאן - ולכן אין שום משמעות להיותו חרדי. אם דה הרטוך היה מועמד, גם היו אומרים שצריך להצביע לו בגלל שהוא שומר שבת?" שאל ליצמן.

ליצמן הזכיר לנוכחים, כי לפני 15 שנה התמודד פרוש על ראשות עיריית ירושלים, כשמולו התמודדו אהוד אולמרט וטדי קולק. בסופו של דבר פרוש חבר לאולמרט וביקש גם את תמיכתנו.

אחריו נשא דברים הרב אשר נייהוז, ראש ישיבת שפתי צדיק גור בחצור הגלילית, וחבר בוועדת הרבנים לענייני חינוך, מטעם האדמו"ר מגור. את דבריו כיוון בעיקר לנעשה ב'חינוך העצמאי' ולהתפתחויות של השבוע האחרון. "אני רוצה לומר דבר שהיססתי אם לומר או לא, אך אני חושב שרואים זאת היום בשטח. באחת הישיבות שקיימנו, באו אנשים ואחד מהם אמר בבדיחותא: 'אתם לא תזיזו אף אחד ולכל היותר תהיה בעיה קשה, והמחלוקת תבוא לפתחיהם של הגדולים ואז היא תיפתר'. אז זה היה בבדיחותא והנה כעת אנו רואים זאת במוחש". הוא הוסיף: "כי המוסד הקדוש הזה (החינוך העצמאי) שכולנו שותפים בו כדי להביא לילדי ישראל תורה ומצוות, שיידעו להגיד שמע ישראל, אז עושים מזה מחטפים כדי להנציח את המצב הקיים? זו בדיוק הבעיה. זה המאבק. אנו צריכים לקרוא מכאן לכל אלה שיש בידם להחזיר חזרה את המצב לקדמותו שיהיה בלי חכמות, ולפקוח עיניים.

"הרבה רודפים את החינוך החרדי, ורואים זאת במאבקים שיש עכשיו על הישיבות. המאבק הצליח כשישבו כולם, כל החוגים, יחד. אם נחזיר את האחדות הכל יהיה טוב, והקב"ה יעזור שיבינו ויראו שאיפה שפגעו יתקנו את הפגיעה".

יו"ר מרכז אגו"י, הרב יוסף קופברברג, אמר: "מדברים כאן ברמזים, וכי אין ברירה, בגור כמו שבגור, אנחנו מוגבלים. נפל דבר בישראל והמצב בכלל לא פשוט. אינני יודע מהיכן להתחיל. אני פשוט אנסה להיצמד על מה שדיברו לפניי. אחד הדברים שמסיתים נגדנו שאנו כוחניים ב'חינוך העצמאי'. אומרים שאנחנו רוצים משרות. מסיתים נגדנו, מרמים בשמנו ועל חשבוננו, וזה הגיע לשיא עם המחטף לקבוע עובדות מבחינת שליטה, ואחר כך שזה יהיה בלתי הפיך ואז מה שייפגע זה הערכים הרוחניים שעומדים בסכנה גדולה".

כל הדוברים בכנס הדגישו שוב ושוב, כי "במצב הנוכחי לא נוכל לתת את ידינו למען פרוש, אלא אם ישתנה המצב".

ממטהו של פרוש נמסר:"אין תגובה"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד