י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ב'איחוד הצלה' מתקדמים: הקימו יחידת אופניים

חמישה זוגות אופניים יתפרסו ברחבי תל אביב, ורוכביהם - החובשים והפרמדיקים - ייסעו עימם לקריאות החירום. "נחיצותם בקריאות החירום חשובה בעיקר בערים כמו תל אביב, כאשר ישנם קיצורי דרך רבים"

המתנדבים מדגמנים את האופניים החדשים
המתנדבים מדגמנים את האופניים החדשים

 

לאחר שתושבי ישראל התרגלו במהלך השנים למראות האמבולנסים השועטים לקריאות החירום, ובשנים האחרונות גם לאופנועי החירום שבאו בעקבותיהם, כעת עם הקמת יחידת האופניים החדשה לחובשים בתל אביב, גם אופני חירום שועטים בדרכם לקריאות ההצלה יהיו חלק משגרת חיינו.

אמש הוקמה יחידה חדשה של אופני הצלה לחובשים בתל אביב. היחידה החדשה היא של ארגון "איחוד הצלה" המפעילה כיום בכל רחבי הארץ כ-1300 חובשים ופרמדיקים המתנדבים במקביל במד"א ומוזנקים על ידה לקריאות החירום השונות בארץ להגשת סיוע ראשוני עד להגעת האמבולנס למקום.

יחידת האופניים החדשה הושקה בתל אביב בטקס צנוע בנוכחות רבה הראשי של העיר ת"א יפו הרב ישראל מאיר לאו ויו"ר תנועת ה'ירוקים' וסגן ראה"ע ת"א-יפו מר פאר ויסנר, ועשרות מתנדבי הסניף. הרב הראשי הרה"ג ישראל מאיר לאו שליט"א שנשא דברים נרגשים אמר כי בימי הפיגועים הקשים בירושלים ביניהם הפיגוע הקשה בשכונת 'בית ישראל' כאשר הכבישים היו חסומים ואמבולנסים התקשו לעבור בהם, היה אפשר רק לחלום על יחידה שכזאת שהייתה מזרזת את הטיפול הרפואי עשרות מונים, "באתי לכאן לברך אתכם ולהוקיר אתכם על מסירותם לציבור ועל הקמת היחידה החדשה שתפיח רוח חיים של ממש בקרב תושבי ישראל" אמר הרב לאו.

פאר ויסנר סגן ראש העיר תל אביב יפו ויו"ר תנועת "הירוקים" בתל אביב אמר כי הייחודיות בהקמת היחידה היא הפיכת האופניים לכלי חירום והצלה לכל דבר ועניין, "אני מברך אתכם על הקמת היחידה ודלתי בעיריית תל אביב תהיה פתוחה לכם תמיד", אמר.

חמשת זוגות האופניים הראשונות שנרכשו ע"י "איחוד הצלה" יתפרסו ברחבי תל אביב, ורוכביהם, החובשים והפרמדיקים, ייסעו עימם לקריאות החירום השונות בעיר. "הייחודיות של האופניים ונחיצותם בטיפול בקריאות החירום חשובה בעיקר בערים כמו תל אביב, כאשר ישנם קיצורי דרך רבים לכתובות בהם מתרחשים קריאות החירום, דרך בניינים ומעברים בהם אין גישה לאמבולנסים וגם לא לאופנועים" אומר אפי פישר אחראי הסניף של "איחוד הצלה" בתל אביב. אך בנוסף לכך, העובדה כי האופנוע הוא כלי יעיל לאיכות הסביבה, ואינו מרעיש כאשר החובשים יוצאים לקריאות החירום בשעות הלילה, הובילה את הארגון להשיק את היחידה החדשה, המונה כאמור כיום חמישה זוגות אופניים עליהם הורכבו ארגזים מיוחדים בהם כל הציוד הרפואי הנדרש כדי לייצב את מצב החולה עד להגעת האמבולנס למקום.

"אנו מאמינים כי הפניות מהמתנדבים לאופניים יגדלו בעקבות הקמת היחידה, ואנו מקוים שעד סוף השנה נפתח ונגדיל את יחידת האופניים בצורה משמעותית בכל הארץ", אומר אלי ביר מראשי "איחוד הצלה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד