י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אלעד הולכת לבג"צ: בן חורין מערער

בית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב דחה העתירה שהגיש משה בן חורין, חבר מועצת אלעד מהמפד"ל, בדרישה לפסול את יצחק עידן. בן חורין לא הרים ידיים והגיש ערעור, באמצעות עו"ד יעקב וינרוט

יצחק עידן עם הגר"ע יוסף
יצחק עידן עם הגר"ע יוסף

משה בן חורין, חבר מועצת העיר מטעם המפד"ל, אינו מרים ידיים. לאחר שהיום (ה) אחר הצהריים
הוסר מכשול נוסף מדרכו של יצחק עידן, במירוץ לראשות עיריית אלעד, לאחר ששופטת בית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב דחתה את העתירה שהגיש בן חורין נגד מועמדותו, החליט בן חורין להגיש עתירה לבג"צ, באמצעות עו"ד יעקב וינרוט.

עידן, שנבחר על-ידי ש"ס לשמש כמחליפו של צביקה כהן, ראש העיר היוצא, נאלץ להתמודד עם העתירה שהגיש חבר מועצת העיר מטעם המפד"ל, משה בן חורין, בה טען כי המועמד לראשות העיר הציג מצג שווא כשהצהיר כי הוא מתגורר באלעד, וכי על פי בדיקה של חוקר פרטי, התברר כי יצחק עידן אמנם העביר את כתובתו במשרד הפנים, אך בפועל חייו מתנהלים בבני-ברק.

בעתירה נטען, כי הוא נצפה בבנק, בקופת חולים וכן בביתו הקודם. בתגובה השיב בא כוחו של עידן, כי העובדות נכונות, אך אינן קשורות לכך שחייו של עידן מתנהלים בבני-ברק. הוא טען כי אמנם אכן עידן היה בבנק, אך זאת בשל העובדה שלא מחליפים בנק באופן מידי לאחר 30 שנה פעילות. לגבי הביקורים בקופת חולים, אמר העו"ד כי הרופא האישי של עידן עדיין נמצא בקופת החולים בבני-ברק, ולא עבר יחד עמו לאלעד...

על הטענה שעידן נראה בביתו הקודם, טען העו"ד כי בנו של עידן שהתארס עובר להתגורר במקום, ובשל כך, הוא מבקר בבית כדי לבצע סידורים אחרונים, לקראת חתונת בנו.

השופטת, אסתר קובו, קיבלה את עמדת עידן, ואפשרה לו להתמודד לראשות העיר אלעד. העתירה נדחתה גם מנימוק נוסף: על בן חורין היה להגיש את העתירה קודם לכן, וכי עניין השיהוי הוא מרכיב נכבד בעתירה. השופטת הוסיפה כי התושבים הם שיחליטו לגבי ראש העיר.

פסק הדין נשלח היום (ה) לביתם של שני הצדדים. בן חורין חוייב בתשלום הוצאות לעותר בסך 7,500 ש"ח.

אולם, היום בערב, כאמור, החליט בן חורין להגיש ערעור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד