י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

קרית אתא: נמשך המאבק על מבנה הת"ת

למרות פסיקת בית המשפט ממשיכה העירייה להעמיד שומרים ומנעולים על מבנה הת"ת. בעתירה שהוגשה בידי עו"ד שמואל גרוסמן מאלעד מבקשים אנשי עמותת הת"ת להעניש את ראש העיר בגין 'בזיון בית המשפט'

בזיון בית המשפט. ראש העיר, יעקב פרץ
בזיון בית המשפט. ראש העיר, יעקב פרץ

אם סבור היה אי מי כי המאבק על מבנה התלמוד תורה יסתיים עם מתן פסק הדין בידי בית משפט השלום, הרי שטעות הייתה בידו.

קרית אתא: הפסד צורב לעירייה במאבק על הת"ת


למרות הצו המפורש, שקבע כי הבעלות על המבנה שייכת באופן מוחלט וללא כל הסתייגות לעמותה, שבראשה עומד רב העיר, הרב טוביה שולזינגר, המשיכה העירייה להציב מאבטחים בכניסה. רק לאחר שאנשי העמותה הגישו תלונה במשטרת קרית אתא, עזבו המאבטחים את המקום והסירו את המנעולים שהתקינו במקום.

אלא שמשטרת ישראל לא מיהרה להגיע למקום, והתלונה נותרה, כפי הנראה על הנייר. משראתה העירייה כי טוב, מיהרה להציב מחדש מנעולים על כל פתחי החצר, תוך שפקידי העירייה מחבלים בכניסה הראשית של הבניין, כך שלא ניתן יהיה להכנס פנימה. המאבטח הגברתן שהוצב בפתח רק השלים את התפאורה.

הבוקר (ה) הגישו אנשי העמותה, באמצעות עו"ד שמואל גרוסמן, סגן ראש עיריית אלעד, עתירה דחופה לבית המשפט בגין בזיון בית המשפט, תוך שהם מבקשים להטיל עונש מאסר על ראש העיר, או לחילופין קנס כספי.

בשבועות האחרונים סוערות הרוחות בעיר בעקבות הפרשה. כפי שהזכרנו בעבר, יש מתושבי העיר התומכים בעירייה במאבק. לעומתם, רב העיר ועמו קבוצה גדולה המזוהה בעיקר עם אנשי 'דגל התורה' מנסים לעשות הכול כדי למנוע את תמיכת הציבור החרדי בראש העיר המכהן, יעקב פרץ, ולתמוך במועמד דוד ראם.

התנגדות זו לראש העיר אינה נובעת רק מפרשת מבנה הת"ת, אם כי יש בסיפור זה כדי להצביע על המגמה השלטת. "בשבועות האחרונים נעשות בעיר פעולות רבות שיש בהם משום חילול שבת. המזעזעת ביותר היא עריכת שיפוץ כללי במבנה הספריה, שעמד שומם במשך זמן רב וכעת לקראת הבחירות מנסה העירייה 'להקימו לתחיה' תוך עבודה רצופה, גם בימות השבת והחגים".

בנוסף הם מתריעים על קיומן של חנויות לממכר טריפות ועל פתיחתם של חנויות ביום השבת. "העירייה לא עושה דבר למען הדברים החשובים לנו, הציבור החרדי בעיר, ואין כל סיבה לתמיכה ביעקב פרץ", הם אומרים. הם אף מביעים תרעומת כלפי העיתון 'יתד נאמן', שסירב בתוקף לפרסם אודות חילולי השבת בעיר, "למרות פניות חוזרות ונשנות שלנו אל גורמים שונים במערכת".

בהקשר לכך בקשנו את התיחסותם של אנשי העמותה לידיעה, שפורסמה במוצ"ש האחרון ב'קול החרדי', ולפיה לא אפשרו את עריכת התפילות במבנה הת"ת, כמקובל מזה שנים. "בערב שבת נתנו את המפתח של המבנה ליהודי עליו אנו סומכים, בכדי שיפתח את המקום לצורך התפילות. אלא שגורמים שונים, המבקשים להשתלט על המבנה בעזרתה האדיבה של העירייה, לא הסכימו לכך שאת האחריות למפתחות יטול על עצמו אחד מנציגנו ודרשו להעביר לידיהם את המפתחות. משסרבנו לכך, החליטו להעתיק את מקום התפילה למבנה סמוך, כאשר הם מזדרזים להעביר במוצ"ש ידיעה מסיתה נגדנו, כאילו כביכול לא אפשרנו את עריכת התפילות במקום.

"אמרנו, ואנו שבים ואומרים כל העת, כי מטרתנו היא להעמיד את המבנה לרשות ישיבה קדושה, שתקום בעיר, וכמובן שגם נמשיך את עריכת התפילות במקום, כמקובל מימים ימימה. אלא שלא יעלה על הדעת לבקש מאתנו להפקיר את המפתחות או להעניקם לידיים בלתי מוסמכות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד