י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'סופרבוס' נקנסה בעשרות אלפי שקלים

במהלך נסיעה ממודיעין עילית לי-ם, עצר הנהג לתדלוק ב'דור' ל-20 דקות. בית המשפט הטיל על 'סופרבוס' קנס של 50 אלף שקלים וחייב לפצות את המתלונן. בערעור הופחת הקנס בחצי

אחריותו של המנהל הכללי אינה וירטואלית. סופרבוס
אחריותו של המנהל הכללי אינה וירטואלית. סופרבוס

בית המשפט קנס את חברת 'סופרבוס' בעשרות אלפי שקלים, בעקבות כתב אישום שהגיש משרד התחבורה כנגד 'סופרבוס', וכנגד מנהלה, אלי בליליוס. כתב האישום הוגש בעקבות תלונה שהגיש הנוסע רחמים הכהן.

שופט התעבורה אברהם טננבוים הרשיע את חברת 'סופרבוס', ומנכ"לה אלי בליליוס, בכך שבמהלך נסיעה ממודיעין עילית לירושלים, עצר נהג האוטובוס (הערבי) לתדלוק בתחנת הדלק 'דור' למשך כ-20 דקות, וכל זאת כשהנוסעים היו בתוך האוטובוס.

בית המשפט לתעבורה הטיל על 'סופרבוס' קנס בסך 50,000 שקלים, וקנס באופן אישי את המנכ"ל בליליוס, בסך 8,000 שקל. כמו כן חייב השופט לפצות את המתלונן רחמים הכהן בסך 500 שקל.

הנאשמים ערערו על גזר הדין לבית המשפט המחוזי, בטענה כי המנכ"ל אלי בליליוס לא ידע על העבירה, ועל כן "הוא זכאי".

שופט בית המשפט המחוזי, עוני חבש, דחה את טענותיהם, וקבע כי "מערער 2, כמנהל הכללי של החברה ושל חברות נוספות, הנו גורם בעל כוח ובכוח, כידוע, גלומה גם אחריות, אשר אין להתנער הימנה ובפרט לאו כשבעבירות כה חמורות עסקינן. אחריותו של המנהל הכללי אינה וירטואלית בלבד ואם אין בכוחו לפקח על התנהלות עסקיו כיאות, אזי עליו לשקול היקפה של האחריות אשר נטל על עצמו. מחובתו של המנהל להתמצא בנעשה בשטחם של הדרגים הביצועיים באמצעות גופי בקרה יעילים – התמצאות שלא הוכחה בנסיבות ענייננו ואף הופרכה בהכרעת דינו של בית משפט קמא, השופעת דוגמאות להמחשת הדבר. אי לכך, אחריותו של מערער 2 הנה כבדה ומשמעותית ואין לפטרו הימנה".

עם זאת הקל השופט המחוזי בעונשם והעניק "הנחה" של 50% בעונש, תוך כדי שהוא מעמיד את הקנס על חברת סופרבוס על 25,000 שקלים, ועל המנכ"ל בליליוס, על 4,000 שקל. הפיצוי למתלונן בסך 500 שקל נותר על כנו.

קישורים:
פסק הדין
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד