י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ניר ברקת: מה אתה מסתיר?

מסמכים, נתונים ועובדות מזעזעות על האיש והתוכניות שיביאו את הסוף על הציבור החרדי בירושלים • אתר 'בחדרי חרדים' בכתבת תחקיר ענקית על המועמד ניר ברקת • מיוחד

ניר ברקת במדי קדימה
ניר ברקת במדי קדימה



מה יחסו של ניר ברקת, המועמד מטעם עצמו לראשות עיריית ירושלים, כלפי הציבור החרדי, מהן דעותיו, והאם הוא האיש שישמור על ירושלים?

תחקיר בעברו של ניר ברקת מעלה תהיות קשות.

מהתחקיר עולה, כי ברקת הינו אדם שתמך מאז ומתמיד בארגונים ובמפלגות אנטי-דתיות, דיעותיו הפוליטיות ממוקמות בקצה השמאלי של המפה ובמהלך כהונתו כחבר מועצת עיריית ירושלים הוא נלחם בחינוך התורני, במוסדות התורה והחסד ובציביון היהודי של ירושלים.

בתחקיר המתפרסם כאן, נחשפים לראשונה נתונים מדהימים אודות האיש, חוסר אחריותו והעדר עמוד שדרה ערכי.

מה מציק לו?

ניר ברקת הפציע לעולם הפוליטי בבחירות 2003 כמועמד לראשות עיריית ירושלים, תוך שהוא עומד בראש סיעת 'ירושלים תצליח'. בבחירות לראשות העירייה זכה ברקת ב-43 אחוזי תמיכה וסיעתו הפכה לשנייה בגודלה במועצה, אך כשל במטרתו הראשית - לזכות בתפקיד ראש העיר.

ברקת הציג כבר ב-2003 חזות של מועמד על-מפלגתי בעל השקפות עמומות ובלתי ברורות. לקראת בחירות 2008 ברקת מציג דימוי ימני, אפילו ימני קיצוני, תוך שהוא חובר אל גורמי ימין.

אך מתחקיר מעמיק עולה, כי ברקת הוא אדם שהשקפת עולמו הייתה, מאז ומעולם, השקפת עולם שמאלנית, עם אוריינטציה אנטי-דתית. את כספו עשה ברקת בהנפקה אחת מוצלחת של חברת צ'ק פוינט, בה היה מושקע ב-400,000 שקלים, ותמורת 50% מהמניות הצליח לגרוף מאות מיליוני שקלים. כסף, אם כך, אינו הבעיה של ברקת.

אז מה מציק לו?

הנה תקציר קצר המלמד על דעותיו והשקפת עולמו של האיש: כבר בבחירות 98' השקיע ברקת מאות אלפי שקלים בקמפיין הסתה אנטי-חרדי, כאשר מימן מכיסו קמפיין בעיתונות הכללית, תחת הכותרת 30% חרדים, 70% אדישים - קמפיין ש'רדיו ירושלים' סירב לשדר מחמת בוטותו.

במקביל, ידיעה שפורסמה בעיתון 'המודיע' ב-4.11.98 מגלה, כי ברקת מימן מכיסו מיליציה של יוצאי יחידות קרביות שיאיישו קלפיות באזורים חרדיים בירושלים. כתב 'המודיע' מציין באותה ידיעה, כי לא נמסר אם ה"לוחמים" יהיו חמושים.

נבירה נוספת מגלה כי ברקת היה מעורב באותן שנים בכל יוזמה אנטי-דתית או חרדית שיצאה מבית מדרשם של אנשי מרצ והשמאל. כך מימן ברקת, בעשרות אלפי שקלים, את תנועת "התעוררות" שפעלה בקול רעש גדול ומסית בעד גיוס בחורי ישיבות ואף הוציאה הפגנת תחת הכותרת "מסע עלוקות". במקביל השתתף ברקת בקמפיינים מסיתים נוספים מבית מדרשם של ידידו ויועצו האסטרטגי אייל ארד, שניהל באותן שנים קמפיין מסית תחת הכותרת "לעצור את החרדים".

ברקת מתברר אינו רק אנטי-דתי, אלא גם אדם בעל השקפת עולם שמאלית. מתברר כי האיש, ששם לו למטרה לכבוש את כס ראש העיר, הניח על פניו מסיכה ומציג עצמו היום כאיש ימין וירושלים השלמה.

שוב מנסים אנשי "פורום החווה", אייל ארד וליאור חורב, יועציו הפוליטיים של ברקת, למכור לנו איש שמאל קיצוני וסהרורי, כאיש ימין שישמור על ירושלים.



"החלטתי להצטרף לקדימה"

ומה אומרים אנשים שעבדו לצידו?

הנה דברים מפורשים שאומר על ברקת, מאיר תורג'מן, חבר מועצת עיריית ירושלים ומי שהיה חבר סיעתו של ניר ברקת "ירושלים תצליח": "ברקת הוא איש שמאל מובהק. אני יודע בוודאות שהוא תרם כספים רבים לתנועת 'שלום עכשיו'. כל הסיפורים שלו כאילו הוא איש מרכז-ימין הם בלוף. עליו אפשר לומר 'היזהרו מהצבועים, שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפינחס'". (בריאיון ל'מקור ראשון', 28.10.07).

ואכן יש לנו גם הודאת בעל דין: ברקת בראיון עיתונאי ל"כל העיר" (23.5.2003) מספר, כי הוא תמך בהסכם אוסלו: "תמיד הייתי בכיוון של רבין וב-92' הצבעתי עבורו". גם לאחר בחירות 2003 המשיך ברקת לדבוק בעמדותיו השמאלניות: אחרי ההתנתקות וגירוש היהודים מגוש קטיף קיבל על עצמו ברקת את התפקיד של יו"ר קדימה ירושלים.

ברקת מספר בידיעה המתפרסמת באתר ערוץ 7 (16.1.06), כי "יצרו מפלגה סביב דעותיי וסביב האני מאמין שלי. ישנה הערכה הדדית ביני לבין אולמרט והחלטתי להצטרף לקדימה. קדימה", אומר ברקת, "הוא גוף שראוי שיוביל את ישראל בעת הזאת".

באותו יום ממנה אותו אולמרט כיו"ר קדימה ירושלים. האם מדובר ביחסי קח ותן בין המועמד הירושלמי ליועצי קדימה? אין אנו יודעים על כך דבר, אבל אנחנו מגלים דבר מדהים במיוחד: ימים ספורים לאחר הפינוי האלים של עמונה – כאשר הארץ סערה ואנשי ההתיישבות שכבו מאושפזים עם עצמות שבורות בבתי החולים - אירח ברקת, כיו"ר קדימה ירושלים, את שמעון פרס ודליה איציק במסגרת מסע הבחירות ל"קדימה". ברקת סייר עם השניים בבתי מרזח (פאבים) בירושלים. העיתונאים מדברים על עמונה, אבל לברקת יש במהלך הסיור מסר אחר לומר לעולם: "קדימה היא שילוב נהדר שהעם חיכה לו הרבה זמן. היה לי קל להצטרף לחשיבה של אנשי המפלגה". (YNET 10.2.06). ברקת גם מצטלם בבתי המרזח כתף אל כתף לצד פרס כולו חיוכים.

והיום?

לפני חודשיים אנו מגלים באתר 'קדימה', כי ברקת, שהינו חבר המועצה העליונה של קדימה, 'יושב על הגדר' ומשתדל שלא להשתתף בפעילות קדימה. האתר מודיע כי ברקת עושה זאת "כדי לא להיות מזוהה עם קדימה. זאת כדי להשיג ניצחון בירושלים". (אתר 'יאללה קדימה', 7.8.08).

בתאריך ה-31.10.08 השתתף ברקת גם בכנס בחירות משותף של ראשי מפלגת העבודה עם ניר ברקת. בעבר גם פנה ברקת לתמיכת "שלום עכשיו במועמדתו", כיום ברקת מסתיר את הקשר הזה. כפי שכותב הכתב הפוליטי הבכיר נחום ברנע (ידיעות אחרונות, 24.10.08 ): "כדי לנצח הוא זקוק לקולות הדתיים-לאומיים ולקולות הרוסים. אייל ארד היועץ הפוליטי של ברקת אמר לו להתחבר לליברמן, אז הוא מתחבר. לא ליברמן ילווה אותו ללשכת ראש העיר ולא זבולון אורלב".




שי הורוויץ, מנכ"ל פרסום נטו-הורוויץ, יועץ לתפקידים מיוחדים של מאיר פרוש, אומר כי מדובר בטקטיקה שנהוגה במערכות בחירות, אך כאן מדובר במערכת הסתרה והצגה נדירה במיוחד: "בכל מערכת בחירות מקובל לנגוס במאגר המצביעים שאינם משתייכים אליך. אך לא נתקלתי עד היום בקמפיין שהינו כה מזויף ולא אמיתי כמו הקמפיין שמנהלים בירושלים עבור ניר ברקת. אדם שהינו בעל עמדות שמאל, הפך את עורו להיות איש ימין. הוא מנסה לחבור כל העת לנציגים מהמגזר הדתי-לאומי, נדמה גם שמטה ברקת מנסה להסתיר את שיתוף הפעולה עם נציגי מר"צ והעבודה ומצד שני לגייס פעילים בשכר דווקא מהציבור הדתי לאומי.

"גם ההשקעה של ברקת בפרסום בעלוני שבת, ובעיתונים של המגזר הדתי-לאומי הינה מעל ומעבר לפרופורציה. אמנם, חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם, אך מאידך אסטרטגיית הטעיה ושקר כה מקיפים סופם להתגלות".

מדוע האיש מוכן להתבזות ולמכור את השקפת עולמו עבור כסא ראש העיר. התשובה אולי טמונה בדבר מדהים ומזעזע כאחד שמגלה לנו ממלא מקום ראש העיר ירושלים, יגאל עמדי.

לשאלת כתב העיתון "כל הזמן", (18/7/08) מדוע ברקת מכעיס אותו, אומר עמדי כי ברקת מאמין כי יש לתת לירושלים ליפול כדי שיבחר לראשות העיר אחרי כישלון העיר.

"דוגמאות בבקשה?", שואל המראיין.

עמדי משיב: "ברקת עצמו אמר לי אחרי הבחירות שצריך להביא את העיר למצב שהיא תיפול ואז הוא יוכל לנצח". אמירה חסרת אחריות שעליה אומר עמדי באותו ריאיון מדהים: "ניר ברקת שם לו למטרה להיות ראש העירייה ובשביל זה הוא מוכן לעשות הכול.... השיגעון שלו להיות ראש העירייה העביר אותו על דעתו, ובהיבט הזה הוא איבד את ירושלים".

"תוכנית חינוך פנטזיונרית"

לא פלא, איפוא, לגלות כי ברקת השתדל בשנים האחרונות להרוס כל יוזמה טובה בעיר: ברקת התנגד לכל תוכנית לפיתוח ירושלים: הוא הכין תוכנית לפירוק מנח"י, לסגירת חברת "אריאל", קידם תוכנית להעברת סמכויות העירייה למינהלים הקהילתיים, ניהל מאבק נגד הרכבת הקלה וגשר קלוואטרה.

מהנדס העיר אורי שטרית התלונן נגד ניר ברקת ("כל העיר" 21.10.05): 'ניר ברקת עיוות את מודל גשר קלטראווה בקמפיין המתנגד לבנייתו ומטעה את הציבור'. חבריו בסיעה של ברקת בכלל הצביעו בעד הגשר.

ומה לגבי תוכניותיו של ברקת לחינוך וכו'. הנה מה שאומר נועם עזרא, פעיל בקואליציה למען החינוך בירושלים ("כל העיר" 23.5.03): "תוכנית ברקת לחינוך היא פנטזיונרית לחלוטין. אפשר לממש אותה בתנאי שיש לנו את תקציב הפנטגון. התוכנית הזו מנותקת מהמציאות ברמה שלא תיאמן. זה בלתי אפשרי ומגוחך"

גם ממלא מקום ראש העיר ירושלים, יגאל עמדי אור כי דברי ברקת הם לעיתים לא יותר מ"קוריוז": "הוא רוצה להקים רכבת תחתית בירושלים. זה לא רק הזוי, אלא גם מטומטם. ירושלים ידועה בסלעים הרבים ששוכבים מתחת לפני הקרקע, ולחצוב ולעשות רכבת תחתית זה משימה בלתי אפשרית. זה סתם קוריוז". (כל הזמן, 18/7/0)

עמדי מצביע על נקודה חשובה נוספת: דו–הפרצופיות של ברקת, שאומר דבר והיפוכו. הזגזוג. עמדי: ("כל הזמן", 18/7/08): "אני קורא את הראיונות איתו בעיתונות החרדית ואחר כך אני עובר לעיתונות החילונית, ואני רואה דברים שלא מסתדרים יחד", כך למשל ברקת התנגד למצעד התועבה בכתבות בעיתונים, ומצד שני בפגישה עם נציגי המצעד התחייב ברקת כי ישתתף במצעד, והתחייב כי אם יבחר, הוא יבחן אפשרויות של תקצוב הולם למארגני המצעד.

ובשורה התחתונה אומרים חבריו של ברקת: "יכולת הניהול המהוללת של ברקת מוטלת בספק בעיני מי שעבדו איתו. ניר אדם טוב, אבל עדיף שיתעסק עם מה שהוא אוהב, מירוצי ג'יפים וכאלה" (כל העיר 23.5.2003). מאיר פניג'ל אומר השבוע בעיתון "כל העיר" (31.10.08): "מולי עומד אדם חסר יכולת להגיע להחלטות... אני הכי מפחד שברקת יבגוד גם בירושלים". מסיים אבי קוסטליץ, בכיר בשב"כ ומי שהיה עד לא מכבר חבר סיעתו של ניר ברקת "ירושלים תצליח", (מקור ראשון, 28.10.07): "למרות הניסיונות שלנו, הבנו שאי אפשר לעבוד עם ברקת. הוא לא הצליח לנהל סיעה של שישה אנשים, אז יש לו כישורים מתאימים לניהול עיר?"

צפויה סכנה חמורה

לציבור החרדי צפויה סכנה חמורה במידה וברקת יבחר.

מעשיו הוכיחו בשנים האחרונות, מאז כניסתו למועצת עיריית ירושלים, כי קיימת התניה פבלובית, כל אימת שעולה על הפרק סוגיה של בחינוך התורני, בתי הכנסת, מוסדות התורה, הציבור החרדי או הציביון היהודי של ירושלים – ברקת מתנגד, מפעיל בג"צים, עתירות ומשתדל, למעשה, למצוא עילות לשיתוק כל קידום של צרכי הציבור החרדי בירושלים.

ניתן לעבודות לדבר:

ניר ברקת ופפה אללו ממרצ הגישו עתירה נגד הקמת בתי הספר החרדים "עטרת חן" ותיכון "שובו". בעקבות העתירה פונו בתי הספר מהמבנים בהם שיכנה אותם העירייה (02net, 23.12.04).

ניר ברקת מנע העברת דמי שכירות לסמינר בית יעקב - דרכי רחל בירושלים באמצעות עתירה נגד העירייה. (ירושלים, 14.1.05).

עו"ד האישי של ניר ברקת עתר נגד התושבים החרדיים ברמות א' ומנע אכלוס מבנה ריק של בי"ס ממ"ד. בגין פעולותיו 1,300 תלמידים ותלמידות חרדיים לומדים במרתפים וקראוונים (ירושלים, 19.9.08).

ניר ברקת מנע את מסירת חצי ממבנה בי"ס יסודי פסגת זאב לחינוך החרדי, אף שבי"ס התרוקן מתלמידים (02net, 1.09.04).

וזו רשימה חלקית בלבד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד