י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

העסקונה חרדה לסביבה

בכנס 'מדברים סביבה' שאורגן על-ידי 'חרדים לסביבה', ישבו היום נבחרי הציבור מכל המפלגות. הדיון לא תאמינו: מזג האוויר. הרב יהודה גנוט: "איכות הסביבה היא לא מותרות"

המשתתפים גורפים עוד תמונה. צילום: עוזי ברק
המשתתפים גורפים עוד תמונה. צילום: עוזי ברק

היום (ב), התכנסו בבני ברק נבחרי ציבור, מערים שונות ברחבי ארץ, המתמודדים בבחירות לראשיות המקומית, תחת הכותרת "מדברים סביבה".

הפאנל, ביוזמתו של ארגון "חרדים לסביבה" הפועל להעלאת המודעות והאקטיביזם הסביבתי במגזר חרדי, עשה היום היסטוריה. לא רק שהארגון הצליח להושיב יחד נבחרי ציבור מסיעות שונות, אלא גם להושיבם יחד בכדי לדון ולהתחייב לאיכות סביבה ואיכות חיים טובה יותר לתושביהם.

שמואל חן, דוקטורנט למדעים ויהדות באוניברסיטת בר-אילן, הנחה את הפאנל הסביבתי והעלה שאלות נוקבות למעומדים ביניהן ניתן היה למצוא את ראש עריית בני ברק (הנבחר) יעקב אשר, יצחק עידן מועמד לראשות עריית אלעד, משה אבוטבול המעומד לראשות עריית בית שמש ומעומדים למועצות השונות: שלמה רוזנשטיין מירושלים, חנוך זייברט אברהם רובינשטיין מבני ברק, שלמה זעפרני מת"א. אוריאל בוסו, אשר שוקר, ישראל פרידמן ויצחק ברוכי מפ"ת. אשר יגאלי מראשל"צ, שלמה שרעבי מביתר עילית.

בנוכחות כתבים מכלי התקשורת השונים שהפנו גם הם שאלות למועמדים, הזמין נאור ירושלמי, סמנכ"ל ארגון "חיים וסביבה" (ארגון הגג של ארגוני הסביבה בארץ) המובילים את קמפיין "ירוק עכשיו" את נבחרי הציבור לחתום על אמנה סביבתית הקוראת למחויבותם האישית לשיפור איכות הסביבה בעירם ב4 תחומים: הפחתת זיהום אויר, שיפור התחבורה הציבורית, שמירה על שטחים פתוחים והשקעה בתכנון תשתיות נכון.

לאחר הדיון הסוער שיצר הפאנל סביב הנושאים הסביבתיים אותם העלו הכתבים, הרב יהודה גנוט, מנכ"ל "חרדים לסביבה" סגר את הכנס בחזרו על מאמר חז"ל בדבריו של הקב"ה לאדם הראשון: " ראה עולמי אשר בראתי, הכל בשבילך בראתי, תן דעתן שלא תתקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת אין מי שיתקן אחריך". כוונת חז"ל בכל מקום וגם במקום זה היא לדברים הרוחניים, אך כמובן אל לנו לזנוח את הסביבה. הגיעה העת שאנו נוכחים לדעת ש"איכות הסביבה" איננה עניין של מותרות ועיסוק בטל אלא קשורה קשר אדוק לאיכות חיינו ובריאותינו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד