ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ויזניץ' עם גור. בינתיים

'בחדרי חרדים' חושף: ה'וועדה המדינית' של ויז'ניץ הורתה על סגירת המטה למען מאיר פרוש, עד להשגת הסכם בין גור ל'שלומי אמונים'. גורמים בוויז'ניץ: "נתמוך בפרוש. אבל לא נעזור לו להיבחר"

המכתב שנשלח לפעילים
המכתב שנשלח לפעילים



גור. בעלזא. ויזניץ. אלו החצרות הגדולות המרכיבות את אגודת ישראל. לכל אחת מהחיסדויות ישנה סיעה משלה במפלגה (מרכזית-גור, ומאוחדת –ויזניץ'), בעוד בעלזא נמצאת בשלבים אחרונים לשילובה הסופי באגו"י.

בשנים האחרונות צעדו שלושת החסידויות שלובי זרוע בכל מערכות היהדות החרדית. כאן הפעם, במהלך 'המערכה על ירושלים', ניסו ב'סיעה המרכזית' של גור לשלב יחד כוחות ולבלום את מה שמוגדר בפיהם "המחטף של שלומי אמונים בחינוך העצמאי".

אולם, בתום סדרות פגישות, דיונים וויכוחים בין ראשי הסיעות, הוחלט בחסידות בעלזא להצטרף למעיר פרוש ולתמוך בו רשמית ובגלוי בבחירות לראשות העיר, תוך הקמת מטה פעיל. מנגד, הושקעו מיטב הכוחות מצד גור להשיג את תמיכת ויזניץ. בגור דרשו שחסידי ויזניץ לא יתגייסו למענו, אלא יתייצבו על הגדר עד אשר ייושרו ההדורים בין הסיעות.

היום (ג) רושמים אנשי גור 'וי' לצד המהלך הזה, שהוא בהחלט משמעותי מבחינתם. שכן, עד היום מצאו עצמם חסידי גור בודדים במערכה.

"בחדרי חרדים" חושף כאן, לראשונה, את המסמך הרשמי בו מודיעה הוועדה המדינית של ויז'ניץ על סגירת המטה, ובכך מצטרפת, למעשה, לעמדת גור, באשר לבחירות לראשות העיר.

יחד עם זאת, לא נראה שוויזניץ תלך בעקבות גור עד הסוף. גורמים בוויזניץ' אומרים היום, כי "גם אם לא יגיעו הצדדים לפשרה בנושא 'החינוך העצמאי', אנחנו נתמוך בפרוש. אבל בהחלט לא נעזור לו להיבחר, עד שיוסדרו העניינים עם חסידות גור".

יש לציין כי בין גור וויזניץ קיים 'דיל' ארצי, עליו הוחלט זה מכבר בין ראשי הסיעות, ולפיו הולכים במשותף בכל מקום בארץ.

בירושלים, ההכרעה היתה קשה יותר, אך לבסוף היא הגיעה. לשביעות רצונם של אנשי הסיעה המרכזית.

חיים מאיר כץ:"לא רוצים להרגיז את גור"

לאחר שנשמעו אי אלו טענות בדבר אמינות המכתב שפורסם כאן ב"בחדרי חרדים" אומר לנו הרב חיים מאיר כץ יו"ר הוועדה המדינית של חסידות ויזניץ':

"מאיר פרוש קיבל את תמיכת האדמו"ר מויזניץ כבר בחול המועד סוכות. אך התמיכה ניתנה לפני התפוצצות פרשיית החינוך העצמאי. מכיוון שאנחנו נמצאים בקשרים חמים עם חסידות גור, קיבלנו החלטה לא לפתוח מטות של ויזניץ למען מאיר פרוש. לא מנענו מהחסידים לפעול למען פרוש, אך לא פתחנו מטה רשמי. לפני כיומיים, פתחו צעירים מהחסידות, מטה ויזניץ למען פרוש. בעקבות זה שלחתי את המכתב לסגירת המטה. עם זאת, אנחנו נצביע לפרוש. אבל מטות רשמיים לא יפתחו. אני יודע שיש חסידים שעובדים בשביל פרוש, ואין לנו עם זה בעיה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד