א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"'כינר' בבעלות חרדים. מה הבהלה?"

'יד לאחים' דרש התחייבות מבעלי מלון 'כינר' כי לא יארחו שוב מסיונרים, בתגובה קיבל הארגון מכתב מהגרא"ד אוירבעך: "בכל בתי המלון המהדרין מתארחים צליינים". 'יד לאחים': "משקרים את הרב"

מלון כינר. צילום:  natinofesh.co.il
מלון כינר. צילום: natinofesh.co.il



פרשת מלון 'כינר' ואירוח מיסיונרים בתחומו, מסרבת לרדת מסדר היום. 'בחדרי חרדים' חושף את המכתבים בין הנהלת המלון לבין ארגון 'יד לאחים', וההתפתחות המפתיעה במכתבו של הגרא"ד אוירבעך, רב העיר טבריה.

תקציר האירועים הקודמים:

בחודש אלול התארחה קבוצה חרדית מעובדי חברת 'מירס' במלון כינר, במסגרת נופש שעורכת החברה לעובדיה. להפתעתם, במהלך הנופש, נתלה באחד הערבים שלט בכניסה מטעם הנהלת המלון, המברכת את בואו של הכומר בני הין.

שמו של הכומר הדליק 'נורה אדומה' אצל אחד האורחים החרדיים, והוא פנה אל הנהלת המלון בשאלות. אלה טענו כי מדובר בקבוצת צליינים רגילה, בראשות כומר בשם בני הין. באותו הערב, בחוף החרדי והנפרד, נשמעו קולות של מוזיקה והתאספות של מאות אנשים. העובד פנה אל החוף וראה לתדהמתו קבוצה גדולה של אנשים, הטובלים במימי הכינרת בראשות בני הין. הוא עקב אחר המתרחש והבחין כי גם מספר יהודים מוטבלים לנצרות באותו ערב.

לאחר שניגש אל בעל המלון עם ההוכחות החותכות, השיב לו: "איפה כתוב שאסור? מה עדיף שמלונות אחרים יתפרנסו?".

בזעזוע, פנה אותו עובד חברת 'מירב' ל'יד לאחים' ודיווח להם על שראה ושמע.

הארגון פנה מיד אל הנהלת המלון וביקש התחייבות להפסקת אירוח מסיונרים, המעבירים יהודים על דתם. ולא, יפרסמו מכתב הקורא לכלל הציבור להפסיק ולהתארח במלון 'כינר'. הארגון הזהיר במכתב, כי בסוף נובמבר עומדת להתארח קבוצה נוספת של מסיונרים, וכי הם מבקשים מהנהלת המלון לדחות את ההזמנה.

במהלך השבועות האחרונים התנהלה חלופת מכתבים בין הנהלת המלון ל'יד לאחים'.

אתמול (ג) הגיע למשרדי 'יד לאחים' מכתב מרבה של טבריה, הגרא"ד אוירבעך, ובו נכתב: "ריבונו של עולם, מה הולך כאן? מה החשדות ומה הבהלה? כידוע, בכל בתי המלון מתארחים קבוצות צליינים".

ב'יד לאחים' טוענים, כי רב העיר מסובב בכחש על-ידי הנהלת המלון. "אם הוא היה יודע את המצב האמיתי, הוא לא היה מוציא כזה מכתב", אומרים הגורמים.

מנכ"ל מלון כינר אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו נגד אירועים מסיונרים, והבהרנו זאת גם במכתב שנשלח לארגון 'יד לאחים'. אין שום אירוע שמתוכנן לסוף נובמבר. לא נעים לי להגיד, אבל זה פשוט שקר וכזב. אם היה לי זמן הייתי תובע אותם לדין תורה. זה השמצות זולות. להגיד שאני עובד על הרב אוירבך? זה פשוט עלילת דם!"

את תגובת הרב אוירבך לא ניתן היה להשיג.



,

,



,

,



,

,



,

,

,

,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד