ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

יצחק רביץ: אין מקום לספרדי בתנועה ליטאית

היסטוריה ב'דגל התורה': לראשונה נבחר ספרדי לייצג את המפלגה ברשות מקומית. יוסי שטרית גבר על יצחק רביץ בבחירות שהתקיימו בסניף ביתר ויכהן כסגן ראש העיר. פינדרוס: "בן תורה, מקומו בדגל התורה"

יצחק רביץ (משמאל) עם חבר. צילום: אליהו הלוי
יצחק רביץ (משמאל) עם חבר. צילום: אליהו הלוי



אתמול (ג) בערב התקיימו בחירות פנים-מפלגתית בסניף דגל התורה בביתר עלית. ההצבעה הייתה על השאלה: מי יזכה בתפקיד סגן ראש העיר. כידוע, הסגנות בביתר, שהיא סגנות בשכר, התפנתה כאשר יצחק פינדרוס פרש לטובת ריצתו ברשימת יהדות התורה בירושלים.

המתמודדים על התפקיד היו יצחק רביץ (הבן של..) ויוסי שיטרית.

בהצבעה שהתקיימה אתמול על-ידי חברי הסניף המקומי, נבחר שטרית ברוב קולות 18 מול 13 לרביץ ונמנע אחד. הסניף המפלגתי נבחר לפני כשמונה שנים על-ידי נציגי בתי הכנסת בעיר, כשכל מתפלל רשום קיבל זכות הצבעה. בסניף המפלגתי חברים כ-34 חברים, ובצבעה השתתפו 32 מהם.

המועמד יצחק רביץ, שמחזיק מספר כוללים בעיר, התאושש מההפסד הצורב אתמול. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "אתמול בלילה צלצלתי לשטרית ואיחלתי לו הצלחה בתפקיד החדש. נמשיך לעבוד בשיתןף פעולה למען תושבי העיר".

• יש שמועות שראש העיר הקודם, יצחק פינדרוס, בחש בבחירות והתערב למען מקורבו יוסף שטרית. הדברים נכונים?

"שמעתי על זה. יש שמועות כאלה, אבל דיברתי היום עם פינדרוס והוא מכחיש מכל וכל. אני מאמין לו".

• המועמד שנבחר הוא ספרדי. זה לא סוג של שעטנז שהוא נבחר מטעם דגל התורה?

"הוא מועמד מטעם 'מרביצי', ואני מצדיע להם ומוריד את הכובע בפני ההצלחה שלהם. אמנם, אני חשבתי שאין מקום לייצוג של ספרדי מטעם 'דגל התורה', אבל מסתבר שיש אנשים שחשבו אחרת ממני, והם גברו בסופו של דבר".

יצחק פינדרוסצילום: יצחק פינדרוס
יצחק פינדרוס


פינדרוס:"מותר לי להתערב בנושאים פוליטיים"

יצחק פינדרוס, העסוק בימים אלו בבחירות לעיריית ירושלים, אומר לנו היום:

"אני לא נשיא המדינה שאסור לו להתערב בנושאים פוליטיים, אני איש פוליטי ומטבע הדברים מתערב בנושאים פוליטיים, גם בנושא העיר ביתר שקרובה לליבי. בנושא בחירת הסגן לא התערבתי, שני המועמדים חברים טובים שלי ולא רציתי להביע דעה. בזמנו, ביקשתי מפרוש התחייבות שיכניס סגן למועצה מטעם 'דגל התורה', מה שקרה בסופו של דבר".

• אתה לא רואה בעיה בבחירת נציג ספרדי מטעם מפלגה ליטאית?

"לא. אם הוא בן תורה וקשוב להוראות גדולי ישראל, אין לי שום בעיה. יש לנו גם פולנים והונגרים במפלגה, שהם לא בדיוק ליטאים... העיקר שיהיה בן תורה. אגב, שטרית לא קשור ל'מרביצי', אני חושב שאם תשאל את 'מרביצי' בעיר ביתר יגידו לך שהם נגדו. הוא עצם מעצמותיה של דגל התורה, ואין לזה שייכות לצבע העור שלו".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד