י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המדריך המלא לבוחר החרדי: מה קורה ואיפה

הבוקר נפתחו הקלפיות לבחירות המקומיות • אתר 'בחדרי חרדים' מגיש סיקור מלא מהמתרחש בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ: הסיעות, המועמדים והסיכויים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



תושבים בעלי זכות בחירה יוכלו להצביע היום (שלישי) ב-159 רשויות ברחבי הארץ. לאלו שאכן יטריחו את עצמם וילכו להצביע, יחכו 7,712 קלפיות. 639 מועמדים לתפקיד ראש רשות מקומית ו-1597 רשימות המתמודדות למועצות היישובים יקוו שהמצביעים ישלשלו את הפתק ששמם מופיע עליו לתוך הקלפי. לפני כחמש שנים, מימשו 60% מהישראלים בלבד את זכותם הדמוקרטית והלכו להצביע. במשרד הפנים מקווים כי השנה יגדל שיעור ההשתתפות בבחירות. הציפיה היא לאחוזי הצבעה גבוהים בתל אביב ובירושלים, שם מתקיימות בחירות מותחות במיוחד.

הקלפיות נפתחו בשעה 7:00 בבוקר ויינעלו בשעה 22:00. חשוב להדגיש כי זהו אינו יום שבתון. כך שאם אתם עובדים היום, תצטרכו למצוא את הזמן להצביע. על מנת לממש את זכותכם הדמוקרטית תצטרכו להצטייד בתעודת זהות, רשיון נהיגה או דרכון בתוקף. אין צורך להביא איתכם לקלפי את ההודעה לבוחר. אם לא קיבלתם הודעה לבוחר, כל שעליכם לעשות הוא לשלוח הודעת SMS עם מספר הזהות שלכם (כולל ספרת הביקורת) לטלפון 052-9991854 ומיד תישלח לכם הודעה שתאמר לכם באיזה קלפי אתם מצביעים.

ההצבעה לבחירות המקומיות היא כפולה. בפתק אחד מצביעים לראש העיר, ובפתק השני לרשימה למועצה. שני הפתקים חשובים, מכיוון שראש העיר צריך להרכיב קואליציה ולזכות בתמיכה של רוב חברי המועצה. כמו כן, הרכב המועצה משפיע על איוש הוועדות העירוניות והחלטותיהן. ההצבעה מתבצעת כדלקמן: מעטפה צהובה, אליה מכניסים פתק צהוב, שעליו רשום שם המועמד לראשות העיר; ומעטפה לבנה, אליה מכניסים פתק לבן, שעליו רשום שם הרשימה למועצת העיר. שימו לב: ערבוב הצבעים, או הכנסה של שני הפתקים למעטפה אחת יפסול את הצבעתכם.

''חשוב לא פחות מהבחירות הארציות''

למרות שניתן לשים במעטפות פתק לבן ריק או פתק צהוב ריק, אין הם נספרים באופן מיוחד והם נחשבים במניין הקולות הפסולים. הפתקים הריקים נועדו למקרה שבו לא נותרו פתקים עם שם המועמד או הרשימה המועדפים עליכם. במקרה כזה אתם יכולים להתריע על-כך בפני וועדת הקלפי, או לרשום בעפרון או בעט את שם המועמד (על הפתק הצהוב) או את סימון האותיות של הרשימה (על הפתק הלבן).

לקראת השעה 3:00 בבוקר יוודעו תוצאות האמת. בראשות העיר יכול לזכות רק מועמד שקיבל לפחות 40% מקולות הבוחרים. אם אף אחד מבין המועמדים לא זוכה לרוב הנדרש, ייערך ב-25 בנובמבר סבב בחירות שני לראשות העיר בלבד, בין שני המועמדים שהגיעו לשני המקומות הראשונים.

"למערכת השלטון המקומי יכולת השפעה קריטית על חיי היום-יום של התושבים", אומר עדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית כרמיאל. "ראש העיר, הנבחר בבחירה ישירה, הוא נציג התושבים אל מול המנגנון העירוני המספק שירותים לתושבים. חברי המועצה דואגים לפעילותה התקינה של הרשות ולקידום סוגיות בוערות אל עבר פתרונן".

תמונת המצב בריכוזים החרדיים

נתחיל מאופקים. שם אין בחירות: לפני יותר משנה הודח ראש העיר המכהן, אבי אסרף, בקול רעש גדול, ובמקומו מונתה ועדה קרואה, כירוחם וערד, אשר גם הן בין הערים היחידות שלא מתקיימות בהן בחירות היום. גם בג"ץ שהגיש אסרף לא הועיל. ראש הוועדה הממונה באופקים, אריה אזולאי, ראש עיריית אשדוד לשעבר, כבר הספיק להתחלף, לאחר שכיהם בתפקיד כשנה, בתואנה שהוא צריך להשלים את לימודי הדוקטורט. אזולאי הצהיר כי כאשר קיבל את התפקיד, הקפיא את לימודי הדוקטורט, אך כעת נודע לו כי עליו להשלימן ולכן הוא צריך לפרוש.

בעירייה נפוצו כבר השמועות על תפקודו הלקוי. במקומו מונה צביקה גרינגולד, אשר זכה בעיטור הגבורה על לחימתו ביום הכיפורים - כשפיקד על "כוח צביקה" שמנע מהסורים להתקדם בגולן. בינתיים, התושבים כבר התעייפו מכל הדרמות. "אנחנו חשים פגועים על כך ששר הפנים מאיר שטרית הרס את כל אושיות הדמוקרטיה בערים אופקים, ערד וירוחם", אומר אבי אסרף, ראש העיר לשעבר. "שר הפנים הבטיח שתוך זמן קצר הכל ישתנה, אך הוא מינה אנשים שבסוף היום מניעים את האוטו וחוזרים הביתה. זה לא כמו ראש רשות שחי, מבין ונושם את העיר יומיום".

אלעד: ש''ס ויהדות התורה צועדים יחד

בבחירות הקודמות צעדו יהדות התורה וש"ס ברשימה אחת עם קהילת ויזניץ', וקיבלו 9 מנדטים. כעת, לאחר מאבקים בלתי פוסקים שדווחו בהרחבה, צועדים ש"ס ויהדות התורה שוב, כשהמועמד לראשות העיר המוסכם הוא יצחק עידן מש"ס. הם מקווים לקבל כ-13 מנדטים. לצידם מתמודדות סיעות המפד"ל ומפלגת התימנים.

כזכור, המועמד המוביל יצחק עידן עמד בפני מתקפה משפטית, שערכו נציגי המפד"ל, ועבר את כל המכשולים בדרך לכס ראשות העיר.

מועמדים נוספים לראשות העיר הם שמואל דוד זייבלד, אליהו אשואל, מיכאל משה כהן ארזי, ושי נתן.

אשדוד: צילקר מול לסרי

כבר שנים רבות ש-235 אלף תושבי אשדוד לא חוו מערכת בחירות סוערת כל-כך. לראשונה זה שנים קיים איום ממשי על מעמדו של ראש העיר, צבי צילקר, המכהן בתפקיד כבר כ-35 שנים, תקופה ארוכה לכל הדעות. מולו מתמודד מי ששימש עד כה ממלא מקומו, ד"ר יחיאל לסרי, רופא בהכשרתו.

מה הלהיט את הרוחות בעיר החמישית בגודלה בישראל? תלוי את מי שואלים.

מדובר בעצם במאבק שמתנהל בין שני דורות ועדות: צילקר, יליד גרמניה בן 74, ולסרי בן ה-51 שנולד במרוקו. המאבק בין השניים הלך והחריף כשבאחרונה הצטרפו החרדים ללסרי והביעו בו תמיכה. גם מספרם הרב של העולים בעיר הביא לפילוג בתוך קבוצות העולים.

תוצאות אמת:

מספירת 86 מתוך 255 קלפיות, עולה כי יחיאל לסרי זוכה ב-54.4 אחוזים ואילו ראש העיר המכהן, צבי צילקר זוכה ב-45.6 אחוזים. מספירת 67 קלפיות



אשקלון: ש''ס עם המפד"ל

מערכת הבחירות באשקלון היא מהמשונות שידעה העיר: שבעה מועמדים מתחרים ביניהם, בהם ראש העיר המכהן, רוני מהצרי, שמצבו בסקרים לא היה טוב, אבל כעת הוא צובר תאוצה.

מולו מתמודדים שני ראשי עיר לשעבר, בני וקנין ושבתאי צור, ועוד ארבעה מועמדים נוספים. לפי תחזיות הסקרים, תיגרר אשקלון לסיבוב שני. רק בשבוע שעבר התפוצצה רקטה בלב העיר, אבל נושא הירי מעזה נדחק לשוליים. הנושאים המעסיקים את המועמדים הם מי יצליח לפתח יותר את העיר, לנקות אותה ולהשביח את מערכת החינוך.

בבחירות הקודמות באשקלון צעדו יהדות התורה וש"ס במשותף, וקיבלו 4,200 קולות. בבחירות הנוכחיות התפלגו המפלגות, ויהדות התורה צועדת לבדה ומקווה להשיג 2-3 מקומות. במקום השלישי הוצב מועמד ספרדי כעלה תאנה, שמו יאיר חדד. ביהדות התורה לא מתערבים בבחירות הסוערות לראשות העיר.

ש"ס לעומת זאת חתמו על הסכם עם המפד"ל לריצה משותפת תחת השם בש"ס. ההסכם נחתם ע"י ראש תנועת ש"ס באשקלון שמעון כהן, וראש המפד"ל בעיר, עמרם בן דוד. ש"ס חתמו על הסכם על בני וקנין, והם תומכים בו לראשות העיר אשקלון. עוד מועמדים לראשות העיר הם: איתמר הנרי, בנואה שמעוני, שבתאי צור, ריקי שי, שמעון פרץ, רוני מהצרי, קובי מיכאל, ואבי עייש.

באר שבע: ארבע מפלגות מתמודדות על קולו של הבוחר הדתי

בעקבות התלהטות היצרים בקרב המועמדים לראשות העיר, ייתכן שהשנה תירשם עלייה בשיעור המצביעים בבאר שבע: על ראשות העיר מתמודדים יעקב טרנר, ראש העיר הנוכחי, סגנו רוביק דנילוביץ', ומנכ"ל הדואר לשעבר, יוסי שלי.

יום לפני הבחירות דאגו אלמונים לתלות בעיר מודעות אבל המבשרות על מותו של טרנר, אולם הוא הבהיר כי "הידיעות על מותי היו מוקדמות". על פי הסקרים בעיר, דנילוביץ' הצעיר עתיד לרשת את מקומו של טרנר, אך במטהו של ראש העיר מסרבים להרים ידיים ומתכוונים להילחם עד הסוף.

בבחירות הקודמות התמודדו יהדות התורה יחד עם ש"ס והמפד"ל, וקיבלו 7,160 קולות. כעת ישנה רשימה מאוחדת של ש"ס ויהדות התורה, שמקווה להכניס 3 נציגים, כשנציג יהדות התורה הרב נתן ספקטור הוצב במקום השלישי שנחשב ריאלי.

על קולו של הבוחר הדתי מתמודדות ארבע מפלגות, ובנוסף לכך ישנם חובשי כיפות גם במפלגות הגדולות, כך שהמועצה הבאה תהיה מלאה בשומרי מצוות. הרב בנימין בצרי, הפגוע מיחסה של ש"ס אליו, נתן את תמיכתו לסיעת 'טוב' של הכיפות הסרוגות.

בית שמש: מי ידיח את ועקנין

ראש העיר המכהן, דני וקנין, לא אהוד על הציבור החרדי בלשון המעטה, ורבים מעריכים כי הוא יוחלף בסופו של יום.

רוב הציבור החרדי בבית שמש יתמוך במועמד החרדי לראשות העירייה, משה אביטבול.

מולו מתמודדים שלום לרנר מטעם המפד"ל, שקיבל את תמיכת גור.

יהדות התורה מתמודדת בנפרד מש"ס, וכל אחת מהמפלגות מצפה להגדיל את כוחה.

כמו כן מתמודדת רשימת 'טוב', רשימה, שמצעה הוא אי קבלת הילדים למוסדות החינוך, והנוער הנושר. רשימה זו לא זכתה לתמיכת גדולי הדור, אם כי הבוקר פורסם שזכו בברכת הרב שטינמן, ואף רכבים עם כרוז המפרסם את הברכה מסתובבים בעיר.

בני ברק: אין בחירות

לראשונה בבני ברק אין בחירות - הרבה לשון הרע ושאר ירקות נחסכו מתושבי העיר. שקט ושלווה שוררים ברחובות, והמועמד המוסכם היחיד, יעקב אשר, הוא זה שיהיה ראש עיריית בני ברק בשנים הקרובות, בעקבות ההסכם שנחתם בין כל הסיעות בעיר. בשעות אחר הצוהריים, תיערך ישיבת מועצה ראשונה וחגיגית.

חיפה: יהדות התורה וש''ס מתמודדים בנפרד

הגידול של הציבור החרדי בעיר צפוי להשפיע על תוצאות הבחירות, והמפלגות בעיר מקוות להוסיף לכוחם.

בבחירות הקודמות חסרו ליהדות התורה רק כ-400 קולות להכנסת הנציג השני. ש"ס, בראשות אבי ויצמן, מתמודדת בנפרד.

לראשות העיר מתמודדים: בוריס לזרב, יעקב בורובסקי, שמואל גלבהרט, יונה יהב, ראש העיר המכהן, ווליד חמיס, אליעזר קולס, ישראל יעקב סביון, ורמי לוי.

ירושלים: פרוש מול ברקת

הדבר החם ביותר הוא כמובן המירוץ הצמוד בירושלים. חרדים וחילוניים כוססים ציפורניים בציפיה לבחירת המועמד שלהם.

מאיר פרוש, שעצם מועמדותו היתה שנויה במחלוקת בציבור החרדי, הצליח בסופו של יום לאחד סביבו את הציבור החרדי, שהבין כי אין לו ברירה, אם הוא לא רוצה לראות מועמד חילוני בראשות העיר שיעשה ככל העולה על רוחו.

חסידי גור הם היחידים בציבור החרדי שמתנגדים למועמדותו של פרוש עד הרגע הזה, ואף פועלים כנגדו.

המתמודדים הנוספים לראשות העיר הם אריה בר לב (גאידמק), שסיכוייו קלושים לכל הדעות, וניר ברקת, שזוכה לתמיכת הציבור החילוני בעיר, שעדיין לא התאושש מהטראומה של ראש עיר חרדי. למרות שהתברר שהשד לא נורא כל כך, הזקן הארוך של פרוש כנראה עושה את שלו. מי שיכריע הוא הציבור הדתי לאומי, שמתנדנד, ושני הצדדים פעלו רבות כדי לרכוש את תמיכתו.

כבר בשעות הצהרים נשמעים דיווחים רבים על זיופים וחבלות בפתקים. הפתקים של מאיר פרוש הוחלפו במס' קלפיות ב"מנחם פרוש", ופתקי ג' הוחלפו בפתקים משובשים. תלונות כאלה, כמו גם תלונות כזב אחרות, הוגשו לוועדת הבחירות.

הגר"ע יוסף והגרי"ש אלישיב, הצביעו בשעות הבוקר. כמו כן הצביעו ניר ברקת, שביקר מוקדם יותר בכותל המערבי, ומאיר פרוש, שהגיע לקלפי מלווה באלי ישי.

עד לשעה זו (17.00) שיעור ההצבעה באיזורים החרדים נע בין 20 אחוזים ל-40 אחוזים, יש קלפיות בודדות שהגיעו גם לחמישים אחוזים. שיעור ההצבעה גם במגזר החילוני גבוה, מה שגורם למטה פרוש חרדה גדולה מהבאות. המלחמה היא איפה על כל קול.

נתיבות: מערכת בחירות סוערת

הרבה שנים לא נראתה בנתיבות מערכת בחירות סוערת כזו. העובדה שה'רנטגן', הרב יעקב ישראל איפרגן, החליט לפתוח רשימה משלו, הוציאה את העסקנים מתרדמתם, ועד מהרה נראו פשקווילים בעיר נגד רשימתו של הרנטגן, חתומים ע"י גדולי ישראל, ורצופים האשמות חמורות כנגד הרנטגן, שמצידו הבטיח להשיב מלחמה שערה אחרי הבחירות.

לפחות יש נקודת זכות אחת לנתיבות, והיא מסורת האחדות רבת השנים בין ש"ס ליהדות התורה. הם מתמודדים תחת השם שס"ג, ובבחירות הקודמות הם זכו להיות המפלגה הגדולה ביותר במועצה, עם 3,400 קולות, שהכניסו 5 נציגים לעירייה.

כעת הצפי הוא לששה נציגים מתוך 15 שיש במועצת העיר בסך הכל. לראשות המועצה מתמודדים יחיאל זוהר, ראש העירייה המכהן מזה שנים רבות, שזוכה לתמיכת שס"ג בשל שיתוף הפעולה רב השנים שיש לו עמם, ואייל מסיקה, שגם סביב מועמדותו התפתח דיון, עקב היותו שומר תורה ומצוות. הקונפליקט הזה היה גם בערים אחרות, עקב הצורך לתמוך במועמד שאינו שומר תורה ומצוות שיש איתו שיתוף פעולה ארוך, מול מועמד חרדי, שלכשעצמו הוא עדיף אך סיכוייו קטנים.

רשימתו של ה'רנטגן' עשויה לנגוס בש"ס, ומצטרפים אליה האברכים הנהנים מתמיכתו של הרב איפרגן מידי חודש בחודשו, ושאר חסידי הרב איפרגן.

תוצאות אמת:

יחיאל זוהר ראש העיר. 4 מנדטים לשסג. 4-5 מנדטים לרשימה של ה'רנטגן'.

נתניה: קובי לוי מנסה את כוחו

ש"ס ויהדות התורה צועדים יחדיו בנתניה, זאת לאחר שיהדות התורה צעדה בנפרד בבחירות הקודמות, לראשונה בנתניה.

נציג יהדות התורה משה לחובר פינה את מקומו לנציג חדש, אברהם אוסטרי, שהוצב במקום השלישי ברשימה. הצפי הוא לשלושה-ארבעה מנדטים, בהתאם להתפתחות התורנית שעוברת נתניה. לראשונה יש נציג חרדי לראשות העיר - העיתונאי קובי לוי, אך הסיעות החרדיות חששו לתמוך בו לאור שיתוף הפעולה הארוך עם ראש העיר המכהן, מרים פיירברג, שגם היא התחנכה ב'בית יעקב', אך כיום היא מסורתית.

קובי לוי אף מריץ רשימה נפרדת לעירייה, והצפי הוא לשני מנדטים.

בנתניה צופים הגדלה משמעותית של הכוח החרדי - דתי במועצת העיר. הציבור החרדי והדתי מגיע לשלושים וחמישה אחוזים מכלל תושבי העיר, וזאת בנוסף לתושבי העיר המסורתיים. בקדנציה הקודמת מספר חובשי הכיפה במועצה הגיע למחצית, ועכשיו כנראה זה יעלה.

מה שלא תורם לכך, הוא ריבוי המפלגות בעיר. על 27 מושבים, מתמודדים 25 מפלגות, שיא ארצי של כל הזמנים. חילוני נתניה מספרים על מאות משפחות מבני ברק שנרשמו כתושבי העיר נתניה באופן טכני, דבר שככל הנראה מצוץ מהאצבע.



עמנואל: חב"ד נגד ש"ס

לראשות העיר עמנואל יש מתמודדים רבים. אפרים מלוב, מנכ"ל מוסדות חב"ד בעיר, מתמודד מטעם קהילת חב"ד וזוכה לתמיכת כמה מהקהילות החסידיות והליטאיות בעיר.

מולו מתמודד עזרא גרשי, נציג ש"ס.

לראשות העיר עמנואל התמודדו בתחילה ששה מועמדים, אך ארבעה נשרו והצטרפו לגרשי. בגרשי תומכים מלבד ש"ס, גם מפלגת טללי אורות, מפלגת התימנים, ומפלגת גל, שהיא למעשה ברסלבים החוזרים בתשובה.

אם אכן יהיה מלוב ראש העיר, תהיה זו הסטוריה בחב"ד, עם ראש העיר הראשון (כפר חב"ד איננה עיר).

תוצאות סופיות:

אחרי קרב צמוד וכיססת ציפורניים במטות המועמדים לראשות מועצת עמנואל פורסמו התוצאות: ר' אפרים מלוב, חסיד חב"ד, הפסיד את הבחירות לטובת מועמד ש"ס ר' עזרא גרשי - בהפרש של 130 קולות

מעלה אדומים: מלחמת אור בחושך

בתוך מערכות הבחירות הסוערת שעוברת על הציבור החרדי בירושלים, נשכחו ערי הלווין.

בסמיכות לירושלים נמצאת עיר קטנה עם כ-35000 תושבים. כעיר לווין של ירושלים מתאפיינת האוכלסיה, באנשים ממעמד הביניים שחפצו באיכות חיים.

לפני מספר שנים הגיע למקום הגר"א דויטש, והקים במקום מוסדות תורה, כוללים, ותלמודי תורה. למקום הגיעו מספר גדול של אברכים, שבאו במטרה להפיח את השממה הרוחנית במקום.

כמובן, שההתארגנות החדשה לא מצאה חן בעיני חלק מתושבי, המקום ובינהם ראש העיר, והאחרון ניבה להצר את רגל החרדים במתגוררים במקום. משראה הרב דויטש כי כלתה אליו הרעה, החליט להתערב בחיים הקהילתיים בעיר. עיתון נפתח, ומועדני נוער הוקמו, ובבחירות הנוכחיות הוקמה רשימה לעיריה.

הציבור החרדי בעיר עושה מאמצים אדירים למען הצלחת הרשימה, ובחורי ישיבות מירושלים גויסו למען הרשימה.

ראש העיר הנוכחי בני כשריאל ככל הנראה ימשיך בתפקידו, אך אם תהיה נציגות חזקה במועצה, מקווים תושבי העיר שהלחץ והעליהום הציבורי נגד החרדים יפחת בצורה ניכרת

צפת: מתמודד במעצר בית

עיר המקובלים צפת התעוררה הבוקר ליום בחירות ססגוני. המדרחוב בעיר העתיקה התמלא בכלי רכב ובפעילי שטח של כל המתמודדים. חמישה רצים לראשות העיר ו-16 רשימות רוצות לתפוס כמה שיותר מבין 15 המושבים שבמועצה.

כ-20 אלף בעלי זכות בחירה מבינים שסיבוב שני בלתי נמנע. ראש העיר, ישי מימון, מנסה לזכות בקדנציה שנייה כשמולו מתחרים איש הליכוד שוקי אוחנה, נציג קדימה אילן שוחט, ד"ר יצחק שטרן וראש העיר לשעבר עודד המאירי. כזכור, הוא הורשע לפני כחצי שנה בקבלת שוחד, אך למרות ששת חודשי עבודות השירות קבע בית המשפט כי בעבירות שביצע אין קלון ולכן הוא יכול להתמודד.

עניין רב מרכזת רשימתו של ארקדי גאידמק, צדק חברתי, שבראשה עומד סגן ראש העירייה ראובן שדה המתמודד למועצת העיר מביתו. זאת, לאחר שבית המשפט שלח אותו למעצר בית בעקבות פרשיית גניבת יצירות אמנות מבית העירייה בה הוא נחשד כמעורב.

בעיר מצפים לאחוזי הצבעה גבוהים, בעיקר מכיוון שכמעט אין בית או שכונה שלא מעוטרים בשלל שלטים צבעוניים ועליהם סיסמאות של חמשת הרצים לראשות העיר. עם זאת, מבינים 20 אלף בעלי זכות הבחירה כי אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון הם יתייצבו בעוד שבועיים לסיבוב שני ב-40 הקלפיות ברחבי העיר.

תל אביב: קרב צמוד ופרישת המועמד חרדי

אם להסתמך על ההערכות של הפרשנים הפוליטיים הרי שבתל אביב צפוי סיבוב שני. מרביתם בטוחים כי הקרב בין רון חולדאי, ראש העירייה המכהן, לח"כ דב חנין, יו"ר עיר לכולנו, צמוד מאוד וכל תוצאה אפשרית.

בשתי מערכות הבחירות האחרונות הצליח חולדאי לנצח בקלות, כמעט ללא מאמץ, שכן לא היו מועמדים שסיכנו את המשך כהונתו. השנה, מסתבר, הצליח דב חנין לעורר את מערכת הבחירות המקומית ועל פי ההערכות אחוזי ההצבעה היום יהיו גבוהים משנים עברו. במערכת הבחירות האחרונה, לדוגמה, עמד אחוז המצביעים בתל אביב על פחות מ-30 אחוזים

רוני מילוא, לשעבר ראש עיריית תל אביב, אמר הבוקר לגלי צה"ל כי ייתכן סיבוב שני בתל אביב. "המאבק בתל אביב הוא לא בשאלה מי יהיה ראש עיר, אלא יותר בשאלה אם חולדאי לא יהיה ראש עיר. בעצם השאלה אם הוא יעבור את ה-40 אחוז בסיבוב הראשון. אם הוא לא יעבור בסיבוב הראשון, בסיבוב השני, זה יהיה חנין או אורן שחור, השאלה היא, אם יהיה סיבוב שני כזה ואני לא הייתי חותם עכשיו... אני לא מתמטיקאי. אני יכול להגיד דבר אחד בבירור, הקרב פה יהיה קרב אמיתי".

אתמול הודיעה תנועת ש"ס כי היא תומכת דווקא במועמד אורן שחור, שהסקרים מעניקים לו אחוזים בודדים.

לעומת זאת נציג אגודת ישראל שרץ בתחילה גם לראשות העיר, הוריד בימים האחרונים את מועמדותו, וחבר לראש העיר הנוכחי רון חולדאי.

תוצאות אמת:

בתום ספירת 402 קלפיות מתוך 646 בתל-אביב עולה כי רון חולדאי מוביל עם 48.8 אחוזים מהקולות, לעומת 35.3 למועמד "עיר לכולנו", דב חנין.

הרשימה המלאה מתעדכנת כל העת במהלך יום הבחירות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד