ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

'אבות ובנים' ב.... 'איחוד הצלה'

מתוך כ-1200 מתנדבים ב'איחוד הצלה' ניתן למצוא לא מעט קרובי משפחה. גם 'אבות ובנים' לא נדיר למצוא בארגון. ירח טוקר:"הדבר מוכיח ש'איחוד הצלה' זו משפחה אחת גדולה"

 משפחת רוט, אב ובנו
משפחת רוט, אב ובנו

בארגון 'איחוד הצלה' מתנדבים למעלה מ-1200 חובשים בכל רחבי הארץ. בנתון מיוחד שמתפרסם בימים אלו עולה כי בקרב המתנדבים ישנם רבים שמתנדבים יחד עם בניהם, אחיהם, ועם קרובי משפחה אחרים. בין המתנדבים ישנם אב ושני בניו, שלושה אחים, ומשפחה אחת הכוללת, אב, בן ושני חתנים.

"ההתנדבות בתחום הצלת חיים שגורמת ללא ספק לסיפוק רב למתנדב לאחר החייאה מוצלחת ולאחר הטיפול במקרים רפואיים שמצליחים ומצילים בהם חיים, חודרת ככל הנראה לתוך הבית והמשפחה וע"י כך מצטרפים עוד ועוד מתנדבים לשורות הארגון מקרב אותה המשפחה", אומר דובר הארגון, ירח טוקר.

את התחושה הזאת מאששים אחד מה"אבות ובנים" של הארגון, הרב מנחם רוט מקריית אתא ובנו, החובש יחזקאל רוט מירושלים. יחזקאל (חזי) חובש מנוסה וותיק שפעל בשנים האחרונות במאות מקרי חירום והציל חיים רבים אומר, שבלי אביו והתנדבותו, הוא לא היה חבר בארגון כלל. "אין ספק שבזכות אבי שיחי' שמתנדב באזור כרמל עוד מעודי ילד קטן, הנושא נחקק בליבי ונתן לי את המוטיבציה להיכנס גם בעצמי לשורות המתנדבים, גם כדי להציל חיים, וגם כדי להמשיך בשושלת המשפחה בתחום הזה".

אביו, ר' מנחם רוט אומר כי ההתנדבות של בנו יחד איתו מרגשת אותו מאד. "אין ספק שההתנדבות של חזי הגיעה בשל טוב ליבו, אך בעיקר מהתחושה שקיבל בבית של קיום מצוות 'הצלת נפשות' מישראל. אך כשחזי עושה זאת בצורה מקצועית ביותר ובמסירות מיוחדת, אין ספק שזה נחת עצום בעבורי, כאב".

בנושא אחד גם ר' מנחם וגם בנו, חזי, מסכימים, שההתנדבות של שניהם באותו התחום יעילה מאד בעיקר כאשר הם ביחד, "קרה אין ספור פעמים הן כששהיתי אצל אבי בקריית אתא והן כשהוא התארח אצלנו בירושלים שיצאנו יחד לקריאות, טיפלנו והצלנו חיים. זהו סיפוק שאין כדוגמתו", אומר רוט.

אצל משפחת רוט כמו אצל בני משפחות נוספות המתנדבות בארגון מאמינים שהאב והבן אינם האחרונים בקרב בני המשפחה המורחבת, וכי הפעילות המבורכת בהצלת חיים, תימשך מאב לבן, ומדור לדור.

"אין ספק שזוהי משמעות נוספת לאמרה הידועה שלנו בארגון, ש"איחוד הצלה" היא כמשפחה אחת גדולה ומאוחדת. במקרים הללו של משפחת רוט ושל מתנדבים רבים אחרים נוספים שמתנדבים עם האחים ובני המשפחה הנוספים, מדובר גם בשושלת אחת, ולא רק במשפחה אחת", אומר דובר הארגון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד