ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

השיער הלבין? יש תקווה

בני אדם ששערם הפך לבן לאחר מחלה קשה או בגלל לחץ רציני, יכולים כעת לחשוב על עתיד טוב יותר. רשת הטלויזיה BBC מדווחת על פיתוח חדש שמחזיר את התקוה לבעלי השיער הלבן

ג'ון מקיין. תקוה לשיער הלבן
ג'ון מקיין. תקוה לשיער הלבן

בני אדם ששערם הפך לבן לאחר מחלה קשה או בגלל לחץ רציני יכולים כעת לחשוב על עתיד טוב יותר, לאחר שמדענים שונים הכריזו כי הם יכולים להחזיר לאחור את הגלגל ולשנות את התהליך שעברו.

חוקרים מאוניברסיטת מנצ'סטר ואוניברסיטת לובק בגרמניה השתמשו במולקולה על מנת לדמות את הפיגמנט האחראי לצבע השיער. החוקרים טוענים כי עדיין יש צורך לבחון את הטכניקה על בני אדם, וכי הטכניקה החדשה לא תוכל לשנות את צבע שיער הלבן הטבעי (שמגיע עם הגיל).

למרות הכל, המומחים טוענים כי הפיתוח החדש מהווה פריצת דרך מעודדת במיוחד. קבוצת החוקרים יצרה מולקולה טבעית שנקראת K(D)PT. המולקולה דומה מאוד להורמון המצוי בגוף ומתקשר עם פיגמנט השיער- מלנין.

החוקרים לקחו קבוצות שיער משש נשים בגילאי 46-65, וחיקו שני מצבים שבהם השיער יכול להפוך לבן: מחלת עור הנקראת אלופסיה אריאטה והפרעת מתח- טלוגן אפלוביום.

החוקרים מצאו כי ברגע ששיער הנשים טופל ב- K(D)PT, רמת המלנין בשיער עלתה באופן משמעותי. מנהל המחקר, ד"ר רלף פאוס אמר כי התגברות המלנין מצביע על כך שהטכניקה יכולה לסייע בפעולת "אנטי- האפרה" של השיער.

ד"ר פאוס הזהיר כי התגלית עדיין בחיתוליה, ועדיין לא ניתן לדעת האם ה- K(D)PT יכול להשיב לשיער את מלוא צבעו.

נינה גוד, מהאיגוד הבריטי לדרמטולוגים, אמרה: "חשוב להדגיש כי מדובר במחקר מעבדה, שאינו מוכן עדיין לשימוש החולים. ולמרות זאת, התוצאות הנחמדות של השלבים הראשונים יכולות להצביע על סלילת דרך חדשה לטיפולים חדשניים להשבת צבע השיער לשיער שהאפיר".

"כרגע, המחקר משקף תוצאות רק עבור אנשים ששיערם הלבין כתוצאה ממחלה, אבל עדיין מדובר על צעד משמעותי", היא הוסיפה.

קישורים:
מקור: ערוץ 7
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד