כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

ראש חזיר בבית קברות יהודי

ראש כרות של חזיר נתלה על שער בית קברות יהודי בגרמניה. בשער בית הקברות אף נתלתה כרזה: "שישה מיליון שקרים". ארגונים נגד גזענות בגרמניה מדווחים כי מדי שבוע מחולל בית עלמין יהודי

שער היומון הנפוץ "בילד", אתמול. צילום: אסף אוני
שער היומון הנפוץ "בילד", אתמול. צילום: אסף אוני

שני בתי קברות יהודיים חוללו בגרמניה בסוף השבוע, ובאחד המקרים אף נתלה ראש חזיר על שער הכניסה. תמונה מבית העלמין פורסמה אתמול ביומון הנפוץ "בילד". המשטרה חושדת כי ארגונים ניאו-נאציים אחראים למעשי הוונדליזם האנטישמיים, שהתגלו שלשום בבוקר. בגותה, במזרח גרמניה לשעבר, הציבו אלמונים ראש כרות של חזיר על מגן הדוד שמעטר את שער הכניסה לבית העלמין היהודי, ולידו תלו כרזה: "שישה מיליון שקרים". הכתובת נכתבה בנוזל אדום דמוי דם.

גם בארפורט הסמוכה, הושחת לוח זיכרון בכניסה לבית עלמין היהודי באמצעות צבע אדום. המשטרה וראש מדינת המחוז תורינגיה, הבטיחו "פעולה מהירה" כדי למצוא את האחראים. "בילד" דיווח כי מקרה דומה של הצבת ראש חזיר בבית קברות יהודי אירע באזור ב-2003. אז, לקחה את האחריות קבוצה ניאו-נאצית בשם "קומבאט 18".

במקרה נוסף, השחיתו אלמונים שלשום בלילה חזית בית כנסת ישן בעיר גרליץ, כתשעה ימים לאחר ששופץ ונפתח מחדש כמרכז קהילתי ואתר זיכרון לשואה, לציון 70 שנה ל"ליל הבדולח". אלמונים ציירו צלב קרס וכתובות ניאו-נאציות בפתח הבניין.

בשנה האחרונה מחולל בגרמניה בית קברות יהודי מדי שבוע, בממוצע, לפי ארגונים נגד גזענות. נתונים שנאספו גם מצביעים על חזרה לרמות אנטישמיות גבוהות, לאחר ירידה בשנתיים האחרונות. כ-800 פשעים על רקע אנטישמי נרשמו מינואר ועד ספטמבר השנה.

קישורים:
הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד