ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

השווקים רועדים

יום שחור בבורסה הישראלית: המדדים יורדים בחדות, וגם אגרות החוב לא נמלטות מאימת המשבר. בתגובה, הופסק המסחר בבורסה. השקל מתרסק מול הדולר שחצה כמעט את 4 השקלים, והנפט ממשיך לצנוח

ברוקר במשבר
ברוקר במשבר

היסטריה והיסטוריה בבורסה. ירידות חדות שנראות כמפולת של ממש. על פי הערכות בשוק, אחד 'משחקני תעודות הסל' הגדולים מכר סחורה רבה בשוק והביא לירידה משמעותית של המדדים מירידה של 7% לירידה של 11%. הירידה החדה הגיעה כתוצאה מסחורה רבה שנמכרה בשוק בעל מחזור מסחר דליל.

"התכנית העסקית של האוצר היא שגרמה למפח הנפש הכי גדול שהיה. לכל אורך היום היו מכירות של מוסדיים, ובסוף כבר לא היה מי שיקנה, וכך נוצרה הפניקה", כך אמר גורם מוסדי בכיר בשוק ההון, דקות ספורות אחרי הפסקת המסחר בירידות של 11% במדד ת"א 25. בשוק העריכו אתמול כי גל פדיונות בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות היא שהביאה לצניחה.

אותו גורם הוסיף: "יש בעיית נזילות חמורה במשק. בראון הוא שר האוצר הגרוע ביותר שהיה בתולדות המדינה. הוא בסך הכל היה צריך לבצע 4-5 פעולות כדי לייצב את המשק ולא עשה אותן. עכשיו, כשהאוצר ינקוט בצעדים הראויים, אם בכלל, זה יעלה למשק פי 5 ממה שהיה אמור לעלות אילו ננקטו הפעולות האלה בזמן".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו (ליכוד), נפגש היום (ה') עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, והציע לו פעולה משותפת של הממשלה עם הליכוד, שתביא למתן רשת ביטחון לקופות הגמל ולקרנות הפנסיה.

נתניהו, שסיפר על הדברים במהלך מפגש עיתונאים מאולתר שזימן במלון הולידיי אין קראון פלאזה בירושלים, לא אמר מה היתה תגובת אולמרט. המפגש עם התקשורת נמשך פחות משתי דקות, ובסיומו סירב נתניהו לענות על שאלות.

הדולר כמעט וחצה היום את רף ארבעת השקלים רמה בה שהה לאחרונה לפני כשנה וזאת בציפייה להורדת ריבית נוספת. הדולר התחזק ב-0.731% ושערו היציג נקבע על 3.998 שקלים. היורו נחלש ב-0.032% ושערו היציג: 5.0081 שקלים. אתמול עלה הדולר ב-0.126% ושערו היציג נקבע על 3.969 שקלים. היורו טיפס היום ב-0.182% ושערו היציג נקבע על 5.0097 שקלים.

בהתאם למגמה בשווקים בתקופה האחרונה, מחירי הנפט ממשיכים לרדת על רקע החשש מהסלמת המשבר הכלכלי המביא עמו מיתון וירידה בביקושים לזהב השחור. במסחר בבורסת ניו-יורק צונח מחירה של חבית נפט לרמה של 50.65 דולר ירידה של 5.54% או 2.97 דולר לחבית, זאת לאחר שיום קודם לכן הם ירדו לשפל של 22 חודשים – 53.62 דולר לחבית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד