י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הבחירות נגמרו? לא באלעד

הגראי"ל שטינמן הבטיח לזעליג אורלנסקי רוטציה עם הרבסט על תפקיד הסגנות, אך בש"ס טוענים שאורלנסקי צריך לפנות את מקומו לטובת נציג ש"ס. מבולבלים? גם אנחנו • פרסום ראשון

צביקה הרבסט. הסכם רוטציה?
צביקה הרבסט. הסכם רוטציה?

לאחר מערכת בחירות סוערת בעיר אלעד, בה נרשם איחוד בין כל המפלגות החרדיות בעיר ומועמד מוסכם לראשות העיר, זכתה המפלגה המאוחדת להצלחה מרשימה וסחפה כ-12 מנדטים מתוך 15 בסך הכל, מקולות תושבי העיר.

אך מי שחשב שהניצחון יביא להשקטת הרוחות בעיר, טעה ככל הנראה. בהסכמים שגובשו לפני הבחירות סוכם, על פי טענת אנשי ש"ס, שאם וכאשר תזכה המפלגה ב-12 מנדטים, יתפטר נציג מטעם יהדות התורה ויפנה את מקומו למען נציג מתנועת ש"ס. חובה לציין את נציג העדה התימנית שהצליח להיכנס למועצה. דבר שגורם להתלהטות הויכוח, מי צריך לשאת את הפסד המקום של התימנים. האם תהיה זו סיעת ש"ס שמקבלת עוד נציג ספרדי במועצה. או שמא, סיעת 'דגל התורה' תצטרך לפנות מקום על אף הנציג התימני שנכנס לא דרך הרשימה המאוחדת.

הנציג שאמור לפנות את מקומו, מכורח היותו מקום אחרון ברשימה, הוא לא אחר מאשר זעליג אורלנסקי, שנחשב למקורבו של הגר"נ קרליץ. הוא נדחק לשולי הרשימה, עקב הסכם פנימי בינו לבין עו"ד שמואל גרוסמן. דא עקא, שבימים האחרונים קיבל זעליג התחייבות מהגראי"ל שטיינמן לרוטציה שתיערך בינו לבין צביקה הרבסט במשרת סגן ראש העיר, ובאם יתפטר עכשיו, יפסיד גם את מקומו בעירייה וגם את משרת הסגנות.

משרת הסגנות אותה הוא אמור לקבל אמורה לשמש עבורו כמקפצה לבחירות הבאות שייערכו באלעד. על פי מה שמסתמן עכשיו, ראש העיר הבא של אלעד יהיה מ'יהדות התורה', ואין צורך להרחיב מי יקבל את המעמד הבכיר בבחירות הבאות. אין ספק שמשרת סגן ראש עיר מכהן, אמורה לרמז לכולם מי הבוס. מקורבי סגן ראש העיר הנוכחי צביקה הרבסט לא קיבלו ברוח טובה את ההסכם שנכפה עליהם, ובשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר היום אחד מהם: "לא שמענו מעולם שמדיחים סגן מכהן. בפרט שצביקה ידוע בכשרונו הניהולי מזה שנים רבות". אך יש בסביבתו קולות שאומרים:"אנחנו מקבלים את הוראות גדולי הדור ללא ערעור. מה שיחליטו- כך נעשה".

ח"כ יעקב מרגי אומר בתגובה לידיעה: "אכן יש הסכם, ואני אדרוש את התפטרותו של נציג סיעת 'יהדות התורה'. הנושא היה אמור להיסגר כבר מזמן, ומסיבה טכנית עדיין לא התבצע. אני מקווה הערב לתפוס את מזכ"ל התנועה ולסגור איתו את העניין".

• אין הסכם שאומר שאם ייכנס נציג תימני למועצה לא תוכלו לדרוש את ההתפטרות?

"אני לא יכול להרחיב, אבל מי שפעל לבחירת אשוואל היו גורמים בכירים בעירייה. הם לא יכולים לדרוש עכשיו להישאר בעירייה, בעוד שהם פעלו לבחירתו".

זעליג אורלנסקי אומר בתגובה: "מה שהגראי"ל שטיינמן אומר אני לא נוהג לחשוף. אתה יכול לשאול את הגורמים המוסמכים".

• ומה לגבי ש"ס?

"לגבי ש"ס, גם לטענתם יש הבנה בעל פה בלבד שנציג יתפטר, אין שום הסכם חתום, שאומר מי יתפטר. אין שם ואין מיקום ברשימה. אני לא רואה שום קונסטלציה שאני פורש מהמועצה. לעומת זאת, יש הסכם חתום שאם ייכנס הנציג התימני למועצה אנחנו לא נצטרך להוריד נציג. בקשר לטענה שיש גורמים בעירייה מתוך סיעת 'יהדות התורה' שפעלו לבחירתו של אשוואל, זוהי טענה מגוחכת שהם עצמם לא מעיזים להעלות בשיחות איתנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד