ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

עיריית ירושלים מודיעה: אין כיתות לחרדים

הלך הרוח בכיכר ספרא השתנה, ועובדות נקבעות בשטח. היועה"מ של העירייה, יוסי חביליו, הורה להפסיק לתקצב שכירת כיתות וסולר לחימום תלמודי התורה. שלמה מליק: "ה' ירחם" • פרסום ראשון

סדר יום חדש. ניר ברקת ופפה אללו  (צילום: אליהו הלוי)
סדר יום חדש. ניר ברקת ופפה אללו (צילום: אליהו הלוי)

המסדרונות בעיריית ירושלים אפופי סוד בימים אלו, עשרות אנשים אחוזי תזזית חולפים בהם הלוך ושוב, זה עם מכשיר הטלפון צמוד לאוזן והמצח מקומט מדאגה, ומשנהו עם הבעת 'תשעה באב' על פניו. כאילו זה לא הספיק, הנציגות החרדית (המוקטנת) בעירייה שנמצאת גם כך בימים טרופים ובחוסר ידיעה מוחלט לגבי העתיד, קיבלה היום (ג) מכה נוספת.

במכתב ששיגר היועץ המשפטי של העירייה עו"ד יוסי חביליו הממוען לראש העיר הנוכחי אורי לופליאנסקי, לראש העיר הנכנס ניר ברקת, ולמנהל אגף חינוך חרדי בעירייה איתמר בר עזר, נכתב: "אחת המשמעויות המרכזיות של חוזר המנכ"ל באשר להתתנהלות עיריית ירושלים הינה באשר להעברת הכספים למוסדות החינוך של רשתות החינוך; מרכז החינוך העצמאי ומרכז החינוך התורני בישראל".

אין תקציב, אין כיתות, אין סולר. קטע מתוך המכתבצילום: אין תקציב, אין כיתות, אין סולר. קטע מתוך המכתב
אין תקציב, אין כיתות, אין סולר. קטע מתוך המכתב

חביליו מוסיף במכתבו: "מסקנתי לעניין איסור שכירת המבנים התבססה על כך שבחוזר המנכ"ל נקבע באופן ברור ומפורש כי העירייה אינה יכולה לתקצב בנייה או פיתוח של מבנים".

בועט בחרדים. יוסי חביליוצילום: בועט בחרדים. יוסי חביליו
בועט בחרדים. יוסי חביליו

תמצית המכתב שאורכו כשלושה עמודים הוא: הפסקת תשלום השכירוות למבנים של תלמודי תורה בעיר, מרשתות החינוך העצמאי, ושל רשת החינוך של ש"ס. עד היום, מוסדות לימוד אשר לא היה להם מבנה קבע זכו למבנים במימון העירייה. אך עורך הדין חביליו החליט לשים לדבר סוף.

במוסדות עליהם חל 'חוק חביליו' החדש, לומדים כ-3000 ילדים, אשר הולכים להישאר ללא קורת גג בעוד כחודש וחצי, אם לא יהיה שינוי ממשי בעמדת היועץ. במצב הקשה אליו נקלע עולם התורה כולו בסערה הכלכלית האחרונה, קשה לראות את תלמודי התורה משיגים מימון עצמאי לשכירת המבנים.

האחראי על תיק חינוך חרדי בעיריית ירושלים, שלמה מליק, אומר היום בשיחה ל'בחדרי חרדים':"חביליו ממשיך לבעוט בציבור החרדי. עכשיו כשברקת נבחר הוא קיבל גם מצב רוח. הגזירה הזאת מוכרת לנו לא מהיום, וגזר הדין נדחה מפעם לפעם, עכשיו חביליו נכנס לעניין בכל הכח. אני מקווה שהגזירה לא תצא לפועל, זה עוד צריך לעבור וועדת הקצבות, ועד אז, מן השמיים ירחמו".

ובאם לא די בכך, גם על נושא תשלום דלק לחימום הכיתות מערער חביליו, במכתב הנ"ל מוסיף חביליו כי לעת עתה, יועבר תקציב הסולר לחימום מוסדות הלימוד. את הכסף הוא מאשר רק לחודש הקרוב, לאחר מכן צפויים התלמידים לקפוא בכיתותיהם ללא חימום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 86 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד