י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

"אם לא הייתי שם הוא היה מת"

במהלך טיסה מתל אביב ללוס אנג'לס לקה אחד הנוסעים בליבו, איש הצלה גוש-דן, דניאל, שהיה על המטוס והציל את חייו אומר:"זה הרגשה מיוחדת הרגשתי בהצלה גוש-ים" • מיוחד

אנשי הצלה במטוס. מצילים חיים
אנשי הצלה במטוס. מצילים חיים


אינו דומה איש הצלה בעלותו לטיסה לאחד העם. הלחץ ששרוי איש ההצלה כפול ומכופל משל שאר הנוסעים הוא מרגיש מין אחריות לחיי האנשים שאיתו. מודע לכך, שאם יקרה משהו ל"ע ,הוא יעמוד בחזית ההצלה לבדו. מבלי בית חולים או רופא מוסמך באזור, הוא הסמכות הרפואית היחידה למה שיקרה במהלך הטיסה, וכך מלבד הלחץ הטבעי של כל הטסים, איש ההצלה שרוי בדריכות במהלך הטיסה על כל צרה שלא תבוא.

"לפני כחודש, עליתי על טיסה של חברת דלתא מתל אביב ללוס אנג'לס" מספר היום ל'בחדרי חרדים' דניאל ק. מתנדב הצלה גוש דן , "'כדרכי בקודש' בנסיעות או טיסות ארוכות, הצגתי את עצמי בפני צוות האוויר וציינתי שמידה וישנה בעיה רפואית בטיסה, הם מוזמנים לפנת אליי.
המטוס המריא ב22.30 מישראל. באמצע הטיסה, בסביבות 02:00 שעון ישראל, ניגשה אליי דיילת ושאלה אותי אם אני מוכן לבדוק נוסע שאינו חש בטוב. הלכתי בעקבותיה ולנגד עיני נגלה אדם כבן 50, השוכב על רצפת המטוס ונראה במצוקה נשימתית קשה. לחץ הדם שלו היה 90/50, דופק 30 לדקה ומאוד לא סדיר. הוא סבל מלחץ קשה בחזה (כאילו ש"יושבים עליו", הוא מסביר לאדיוט כמוני שאינו מבין מאומה בעניני רפואה. ש.א.) ומקוצר נשימה. עיניו היו זגוגיות והוא היה נתון באי-שקט".

• איך הגבת? היה צריך לנחות באופן מיידי?

"המצב היה קריטי, וכל שניה הייתה חשובה. שוחחתי עם הטייס אודות אופציות נחיתה. הוא אמר שקיימות 2 אופציות: נחיתה מיידית על אי, כ – 2000 ק"מ מפורטוגל (יש שם בסיס של צבא ארה"ב). נחיתה בעוד 6 שעות באטלנטה, ג'ורגיה.

אמרתי לטייס שאם נחכה 6 שעות, אנחנו עלולים לנחות עם גופה במטוס. ואכן, לשבחו ייאמר, שהוא לא התמהמה והנחית את המטוס מיידית, באי הסמוך. לאחר הנחיתה עלו למטוס חייל בצבא ארה"ב ורופא, אשר לאחר בדיקה במטוס, הורידו את הנוסע ואשתו מהמטוס והעבירו אותם להמשך טיפול במרכז רפואי על האי. הרופא ציין לשבח את ההחלטה לנחות במקום מיד, ואמר שזה מה שהציל את חיי הבן אדם".

• התרגשת?

"מאד. אמנם בארץ, הצלת חיים זה עניין יום יומי. אין יום שאני לא מוזעק לאירועים של הצלת חיי אדם. אבל באמצע האוקינוס, שאין אף אחד זוהי הרגשה מיוחדת. יש הרגשה שבלעדיך הכל היה נראה אחרת".

"אמנם", הוא מוסיף בחיוך "הפסדתי את הטיסת קישור שחיכתה לי בלוס אנג'לס, אבל היה שווה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד