כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

"אסור לנו להיחלש"

בחסידות חב"ד מתכוננים להיערכות מקפת בבתי חב"ד בעולם לנוכח התקפת הטרור על בית חב"ד במומביי. דובר חב"ד: "גם עם אבטחה לא ניתן לעמוד מול כמות כזו של מחבלים" • חב"ד, היום שאחרי

משטרת ניו יורק מתגברת כוחות במרכז חב"ד העולמי . צילום: מאיר דהן
משטרת ניו יורק מתגברת כוחות במרכז חב"ד העולמי . צילום: מאיר דהן

בחסידות חב"ד בארץ ובעולם מתחילים לחשוב על היום שאחרי. הפיגוע בממוביי שבהודו חשף את מה שחששו ממנו מזה זמן רב: אלפי שלוחים הפזורים ברחבי העולם, שהפכו ל"שגריריות היהודיות" בכל העולם, חשופים לפעילות טרור.

חלק מהשלוחים של חב"ד הפועלים במדינות עוינות בוחנים כעת את היערכותם למצב החדש. בתחילה, הציגו אמצעי התקשורת את המתקפה על בית חב"ד כאירוע מקרי. "המחבלים הגיעו לאזור היוקרה וחיפשו מקום נח לתקיפה", הסבירו באמצעי התקשורת. אך הטלפון שהגיע למשרדי השגרירות הישראלית בדלהי חשף את כוונתם של המחבלים. בטלפון העבירה אחת החטופות את דרישת המחבלים לשחרור אסירים מהכלא ההודי, ביודעם שמדינת ישראל תעשה הכל לשחרור החטופים. כולל לחץ אגרסיבי על שלטונות הודו לשחרר את האסירים.

הפיגוע הדליק את כל הנורות האדומות, שהיו אמורות להידלק כבר מזמן. דובר חב"ד, מנחם ברוד, אומר כי בעקבות סדרת הפיגועים במומביי, שינתה חב"ד את היערכותה ב-3,000 הבתים שלה ברחבי העולם. "האירוע הזה מאוד מדאיג אותנו, אנחנו חרדים לשלומם של החטופים וזה מחייב את בתי חב"ד להיערך לאיומים כאלה. אין לנו מושג אם למחבלים היה מידע מוקדם על בית חב"ד במומביי, אבל הבתים שלנו מקבלים באופן כללי הנחיות מגורמי הביטחון ועל פי זה דואגים לאמצעי האבטחה".

לגבי איכות האבטחה אמר הרב ברוד: "גם אם היתה שם אבטחה, קשה לי להאמין שאפשר היה לעמוד מול כמות כזאת של מחבלים. ממשלת ישראל נקראת גם לסייע לאותם המקומות שמשרתים את קהיליית המטיילים ואנשי העסקים הישראליים. יש לנו שיתוף פעולה עם הרשויות, אבל נדרשת פעילות מעבר לזה".

בתוך כך, כוחות של משטרת ניו יורק תגברו מאז אתמול את כוחותיהם בשכונת קראון הייטס, בה מרוכזים חסידי בברוקלין, ובעיקר בחזית מרכז חב"ד העולמי-770. למקום הובאה יחידת כלבים משטרתית. הגעתם של השוטרים היא במסגרת כוננות מיוחדת באמריקה לקראת תקופת החגים.

כוננות זו הינה למעשה גם תוצאה ישירה של דיווחי התקשורת האמריקנית בה סופר על מזכר של הבולשת האמריקנית המזהיר את אנשי אכיפת החוק בניו-יורק מפני אפשרות של מתקפת טרור נגד מערכת הרכבת התחתית בעיר, במהלך תקופת חגי הגויים שנפתחה היום.

לאחר הפיגוע בבית חב"ד במומביי, החליטו כוחות הביטחון האמריקניים לא לקחת סיכונים מיותרים. צוות של אנשי הסוכנות הפדרלית FBI הגיע להעניק הדרכה לראשי 'המרכז לענייני חינוך' - הגוף האחראי על שלוחי חב"ד בעולם - כיצד לשמור על בטיחות.

יו"ר אגודת חסידי חב"ד העולמית, הרב אברהם שם טוב, אמר בראיון לאתר שטורעם, על האירועים: "זהו ניסיון גדול לחב"ד, אך אסור לנו להיחלש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד