כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

הגופות זוהו - נערכים להלוויה

במומביי זוהו גופות הנרצחים בבית חב"ד. הגופות שוחררו לידי מתנדבי זק"א. הלוויתם של הקודשים תיערך בארץ לא לפני יום ב'. אדמו"רים, רבנים, ושלוחי חב"ד מכל העולם צפויים להשתתף בלוויה

הנרצחים הי"ד
הנרצחים הי"ד

נמשכת מלאכת הזהוי של הנרצחים בבית חב"ד במומביי: בצהריים (שבת) זוהו גופות שתי נשים שנהרגו במתקפת הטרור על בית חב"ד - יוכבד אורפז ויהודיה ממקסיקו - ששמה טרם הותר לפרסום. יוכבד, זוהתה על-ידי קרוב משפחתה. משרד החוץ בודק דיווח לפיו נמצאה בבית גופה נוספת, לבד משמונה הגופות שעל הימצאן כבר ידוע.

עד כה זוהו שישה מבין שמונת הנרצחים בבבית חב"ד: גבריאל ורבקה הולצברג - שליחי חב"ד לעיר, משגיחי הכשרות הרב אריה לייבוש טייטלבאום חתנו של האדמו"ר מתןלדות אברהם יצחק. והרב בן-ציון קרומן, חסיד באבוב מבת ים, יוכבד אורפז מגבעתיים, וגופה נוספת של יהודיה ממקסיקו.

טרם זוהו שתי גופות - של גבר ואשה, וכאמור, נבדק הדיווח לפיו נמצאה במקום גופה נוספת.

גופתה של יוכבד אורפז, בת 60 מגבעתיים, שנרצחה במתקפת הטרור על בית חב"ד. זוהתה כבר בצהרי שבת קודש, אך בני משפחתה ביקשו לחכות עם פירסום שמה עד צאת השבת.

אחותה של יוכבד, אורלי, סיפרה שאחותה נסעה להודו לבקר את בתה ואת שני נכדיה, שטיילו שם: "היא היתה אשה מדהימה ואצילית, אם לארבעה ילדים. היא אהבה לטייל. חיכינו לנס. ישבנו יחד כל השבת, עד שהגיעה הבשורה המרה".

חבר משלחת זק"א שנכח במקום במהלך השבת סיפר: "גופותיהם של שליח חבד הרב הולצברג, ומשגיח הכשרות הרב לייביש טייטלבוים, נמצאו באולם הספרייה, כשספרי קודש פתוחים לפניהם. גופתה של אשת שליח חב"ד הייתה מכוסה בטלית, שבעלה הספיק לכסותה. גופותייהם של 2 הנשים הנוספות היו קשורות בכבלי טלפון. במשך כל השבת עמדו מתנדבי זק"א על המשמר, ונאבקו במסירות נפש בשמירה על הגופות, שלא ינותחו ולא ילקחו יחד עם שאר הגופות".

שליחי חב"ד גבריאל ורבקה הולצברג, בני 29 ו-26, הגיעו לראשונה למומביי לפני כחמש שנים כשליחי חב"ד. לפני כן שהו בשליחות בתאילנד. הם התגוררו במקום יחד עם בנם בן השנתיים, משה צבי, שחולץ מהבית על ידי המטפלת שלו כמה שעות לאחר השתלטות החוטפים. רק לפני שנתיים וחצי איבדו בני הזוג את בנם הבכור מנדי בן ה-3.

אגודת חסידי חב"ד שיגרה מכתב מיוחד, בו נקראים כל השלוחים להתחזק בייתר שאת ובייתר עוז במשימת הקודש. ולא להיתפס חס ושלום לחשבונות שמיים, למה ומדוע זה קרה.

בית חבצילום: בית חב
בית חב

הלוויותיהם של הנרצחים שנהרגו בהתקפת הטרור הנפשעת על בית חב"ד במומביי ייערכו לא לפני יום שני. כך מסר גורם במשפחת רוזנברג.

ארגון זק"א מבקש להביא ארצה את כל הגופות. ההלויות יערכו, ככל הנראה, ביום שני.

בתוך כך סיפרה יהודית רוזנברג, אמה של שליחת חב"ד רבקה הולצברג הי"ד, כי נראה שהרב גבריאל הולצברג נרצח בין האחרונים, והוא זה שכיסה בטליתות את אשתו, ושלושה נוספים.

הוריו של השליח, הרב נחמן הולצברג ורעייתו, הגיעו לישראל בטיסה מיוחדת מניו יורק ביום שישי. הוריה של רבקה הי"ד, הרב שמעון רוזנברג ורעייתו שוהים כעת במומביי ויגיעו בטיסה הקרובה לאחר צאת השבת, יחד עם נכדם מוישי שניצל מהתופת וגופות ילדיהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד