ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

שיר השלוחים • לצפייה

שלוחי חב"ד בעולם חוששים? יש מי שמצא דרך משלו לחזק אותם. יוסי גרין הלחין שיר חיזוק ואוהד מושקוביץ מבצע. "במהלך כל השבת, כשהתברר מה קרה, ישבתי ושרתי את השיר", אומר גרין • פרסום ראשון

שלוחי חב"ד. צילום: ישראל ברדוגו
שלוחי חב"ד. צילום: ישראל ברדוגו



הפקה: אף.די.די. פרודקשיין בע"מ
לחן :יוסי גרין
שירה :אוהד מושקוביץ

בשלב זה מתחיל יוסי גרין לשיר לנו את הלחן שללא ספק, כשהמראות של לווית הזוג הולצברג עדיין מהדהדות בראש, סוחט דמעות. "השיר הוא לא שיר הספד, חס ושלום", אומר גרין "זהו שיר של נחמה ותקווה. שיר שנועד לחזק את שלוחי חב"ד בכל העולם שאל להם לפחד משונאי ישראל. לכל אחד מהם מחכה השכר שלו. בזמנים כאלו עולות הרבה שאלות וקושיות. לא הכול אנחנו מבינים, אך זהו לא תפקידנו לספק את התשובות. התפקיד שלנו כרגע הוא לחזק, לעודד ולעשות כל שביכולתנו למען אותם יהודים צדיקים שמוסרים את כל חייהם בשביל כלל ישראל".

מיד עם צאת השבת הרים יוסי גרין טלפון לידידו הזמר אוהד מושקוביץ וביקש ממנו לבצע את השיר "בחרתי דווקא באוהד בגלל יכולותיו הקוליות המדהימות ואין זמר שיכול לבטא את הרגש מחד ואת התקווה מאידך כמו אוהד".

יוסי גרין. צילום: ישראל ברדוגוצילום: יוסי גרין. צילום: ישראל ברדוגו
יוסי גרין. צילום: ישראל ברדוגו

אוהד מושקוביץ הקשיב לשיר דרך הטלפון וחש שליחות ורצון לבצע את השיר. "ברוך ה' אני זוכה להופיע כמעט בכל מקום בעולם", מספר אוהד, "ואין מקום שאני לא נתקל בפעילות העניפה והמרשימה של שלוחי חב"ד. בכל מקום שאתה נמצא בו, בארץ הכי נידחת, תמיד אתה מוצא את בית חב"ד ושם אתה רואה איך הם מקבלים כל יהודי בסבר פנים יפות, דואגים לו ונותנים את ההרגשה הכי יהודית וישראלית שאפשר".

אוהד מושקוביץ. צילום: אלדד רפאליצילום: אוהד מושקוביץ. צילום: אלדד רפאלי
אוהד מושקוביץ. צילום: אלדד רפאלי

אוהד רואה בשיר סוג של הכרת הטוב: "ראיתי חשיבות עליונה לבצע את השיר מתוך הכרת הטוב לאותם יהודים צדיקים שדואגים שנרגיש תחושת ביתיות בכל מקום בעולם. ברגע שיוסי השמיע לי את השיר התקשרתי לדוד פדידה, המפיק שלי, ואמרתי לו שיש שיר שחייבים להקליט הרגע. זה הזמן שבו שלוחי חב"ד הכי זקוקים לאיזו מילת עידוד, מילת חיזוק ותקווה", מוסיף אוהד.

את השיר הקליט אוהד בשעות הקטנות של הלילה כשבאולפן מסביב היה קשה שלא להיסחף ברגש העז שמעביר השיר לשומעים אותו. " אני חושב שאין כמעט יהודי וישראלי שלא נקלע לבית חב"ד היכן שהוא בעולם. זוהי השעה הכי חשובה שכולנו צריכים לבא ולומר להם: תודה. אם השיר הזה יעודד ולו שלוח חב"ד אחד והיה זה שכרנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד