י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"היא קיימה את הבטחתה ועלתה, אבל בארון"

הגר"י הגר מויז'ניץ הגיע לנחם את מנחם מנדל רבינוביץ', בנה של הקדושה נורמה הי"ד, הלומד ב'הדרת מלך': "זוהי זכות עצומה לאימא שהשאירה בן כמוך". האבלים יושבים 'שבעה' במלון ויזניץ'

הגר"י הגר עם מנחם מנדל. "לאימא יש זכות"
הגר"י הגר עם מנחם מנדל. "לאימא יש זכות"

בין נרצחי הפיגוע הנורא במומביי, הייתה הקדושה נורמה רבינוביץ' הי"ד. בין שלל התיאורים המזעזעים אודות שאר הנרצחים נדחק שמה של רבינוביץ' לפינה. לצערנו, היא לא זכתה לסיקור ראוי.

גב' נורמה רבינוביץ', יהודיה תושבת מקסיקו, שאפה כל חייה לעלות לארץ ישראל. מכיריה סיפרו שכל השנים דיברה בערגה על ארץ-הקודש וציפתה ליום בו תוכל לעלות לארץ. בחודשים האחרונים התחילה בהליך העלייה, וביום ראשון הייתה אמורה לעשות עלייה לארץ, והפעם בכדי להישאר.

נורמה השאירה אחריה שלושה ילדים. שני בנות ובן. בת אחת, בת 21, הלומדת בסמינר בארץ. בת נוספת, כבת 15, מתגוררת עם אביה במקסיקו, ובן - מנחם מנדל - בן 18, הלומד בישיבת 'הדרת מלך' בבני ברק.

אמש, בשעות הצהריים, נקברה נורמה הי"ד בהר המנוחות בירושלים. דרמה נרשמה ערב הגעתה לארץ, כשהתברר שהמנוחה עדיין אינה נחשבת תושבת הארץ, וכי יש בעיה בירוקרטית עם מימון הקבורה. לאחר שהגיעה תרומה למימון הקבורה, הגיעה המנוחה לקבר ישראל.

היום (ד'), בשעות הצהריים, הגיע הגר"י הגר, בנו בכורו של האדמו"ר מויזניץ', לניחום אבלים אצל בנה ובתה של הגב' נורמה רבינוביץ'. האבלים יושבים 'שבעה' במלון ויזניץ' בבני ברק. הגר"י הגר התעניין ממושכות בשלום הבן, מנחם מנדל, במקום לימודיו, ובמסכת אותה הוא לומד.

הגר"י הגר הוסיף להתעניין לפרטי פרטים על הקשר של הבחור עם אמו הי"ד.

הגרצילום: הגר
הגר

מנחם מנדל סיפר שרק ביום ה' בצהריים נודע לו שקרה משהו הקשור באימו. עד אז כלל לא ידע שאימו בהודו. הוא סיפר כי מיד עם צאת השבת, התקשרו אליו ממשרד החוץ כדי לבשר לו שאימא אינה עוד בין החיים.

הוא תיאר בהתרגשות כיצד אימו אמרה לו לפני שלושה שבועות, בשיחה האחרונה שהתקיימה ביניהם, שהיא עולה לארץ ישראל. "היא קיימה את הבטחתה ועלתה", אמר הבן בעצב, "אבל בתוך הארון".

הגר"י חיזק את הבחור וביקשו שלא יישבר. "אנחנו יהודים מאמינים בני מאמינים. ההבדל בינינו לבין הגויים שהם נשברים מאסונות ואילו אנו מתחזקים על ידי תורה ותפילה, זו זכות עצומה לאמך ז"ל שהשאירה אחריה בן ישיבה צדיק כמוך", הוסיף הגר"י הגר.

לסיום פנה הגר"י גם לחדר השני, שם ישבה ביתה של הנרצחת, וניחם אותה ברגש רב.

כשיצא מהמקום, ביקש הגר"י מאברכים שסבבו אותו שלא להותיר את הבחור לבדו, אלא ללכת לחדרו לשבת איתו ולעודדו כל העת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד