י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

איתן הבר: "טעיתי, ואני אתנצל"

"מוטב היה שיישאר על המסלול במומבי", כתב הבר על הק' לייבוש טיטלבוים הי"ד, לאחר שהביא עובדות מסולפות. ל'בחדרי חרדים' אומר הבר: "עשיתי טעות ואני אתנצל על כך" • פרסום ראשון

לווית הק' לייביש טייטלבוים. צילום: אליהו הלוי
לווית הק' לייביש טייטלבוים. צילום: אליהו הלוי



אתמול (ד) פורסם במדור הדעות של 'ידיעות אחרונות', טורו של איתן הבר. הבר, עיתונאי הידוע בהגינותו, הפתיע לרעה את קהל הקוראים כשכתב תגובה על סירובה של משפחת הקדוש הרב לייבוש טייטלבוים הי"ד לעטוף את הארון בו שכב הנרצח בדגל ישראל. לטענת בני המשפחה, עטיפת הארון בדגל גרמה צער רב לנשמת הנפטר, שכל חייו התנגד למדינה.

הבר, שזעם על בקשת המשפחה, כתב בטורו: "עם כל הצער והכאב אני כותב את השורות הבאות: היה צריך להשאיר את הארון על מסלול ההמראה בנמל התעופה במומביי, ושקרובי המשפחה ישלחו את הארון בדואר חבילות".

דברים אלו עוררו זעם רב. היו שהגדירו זאת כרקידה על דם הנרצח. "וכי מכיוון שאמונתו סותרת לשלך, אפשר לכתוב דברים מזעזעים מעין אלו", שאלו בזעם אנשי 'העדה החרדית'.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי תהליך העלאת ארונו של לייביש טייטלבוים הי"ד שונה בתכלית ממה שהציג הבר. גורמים ב'עדה החרדית' אמרו לאתר 'בחדרי חרדים': "משרד החוץ לא נתן לנו ברירה. הם כפו עלינו את הבאת הארון באמצעות מטוס של המדינה. אנחנו התנגדנו לכך בתוקף. השגנו מימון למטוס פרטי, ונערכנו להבאת הגופה באופן עצמאי. משרד החוץ העביר לממשלה ההודית דרישה חד משמעית לשחרר את כל הגופות במרוכז, לידי המשלחת הישראלית. כופים עלינו את הובלת הארון ועוד רוצים שנגיד תודה? זו שערוריה!"

אנשי המשפחה טענו עוד: "מעניין מאוד עם לייבוש לבדו היה נרצח, אם מטוס מטעם המדינה היה נשלח להודו. הרי כולם יודעים את התשובה. השתמשו בנו בצורה צינית. למרות כל זאת לא עוררנו מהומות בטקס, וכיבדנו את שאר הנפטרים. אך צר לנו על חילול הקודש".

איתן הברצילום: איתן הבר
איתן הבר


הבר: "אף פעם לא אהבתי את סאטמר"

איתן הבר הגיב לפניית 'בחדרי חרדים' על הפרסום המסולף, ועל המילים החדות, שפגעו במשפחה, על לא עוול בכפם: "המידע שהבאת לי מפתיע אותי. אם זה נכון - אפרסם התנצלות. גם אני טועה ואני לא מפחד להתנצל, אני עושה זאת רבות".

• מה בער לך ביום של אסון כזה מזעזע לכתוב בצורה כזו?

"מה שכאב לי שהם משתמשים במדינה, ואחרי זה יורקים עליה. אם אתה כל-כך צדיק, אל תיסע במטוס של המדינה. אבל אם הפרטים שהבאת נכונים - מגיעה להם התנצלות והם יקבלו אותה".

• יש 'עליהום' נגד חרדים היום. אתה לא חושב שטור כזה מתדלק את מסע ההסתה?

"אני לא שונא חרדים. ההפך הוא הנכון. אני בקשר עם הרבה חרדים. יש לי יחס מאד מיוחד לדת ישראל, ואני בקשר גם עם אדמורי"ם ורבנים. אבל הפעם יצאתי מגדרי וכתבתי שאני עושה זאת בצער ובכאב וכתבתי נגד סאטמר. האמת אף פעם לא אהבתי אותם. אני בז להם, ועל צורת ההתנהגות שלהם. עלי אי-אפשר לטעון שאני שונא חרדים".


הטור של הברצילום: הטור של הבר
הטור של הבר


"טקס ממלכתי בזוי"

כצפוי אנשי 'נטורי קרתא' לא בזבזו זמן. היום (ה) הם מפרסמים מאמר נוקב נגד העוול הנורא שנעשה להם, לדבריהם.

'בחדרי חרדים' מביא קטעים נבחרים מהמאמר:

"הרשעים כים נרגש השקט לא יוכלו. לאחר מתקפת הטעראר בהודו שבה נהרג אחד מבני היהדות החרדית, המתבדלת מהציונים וממדינתם הטמאה. לא שקטו הציונים ימח שמם עד שהנרצחים כולם ללא יוצא מן הכלל הובאו לארץ ישראל בערפלאן (מטוס. ש.א) של חיל האויר הציוני.

"לא שקטו הציונים ימח שמם ושם זכרם עד שארונות הנרצחים נעטפו בדגל הכפירה והשמד, למרות מחאתם והתנגדותם של בני המשפחות ולא שקטו הציונים ימח שמם עד שקיימו בשדה תעופה הקרוי על שם אותו האיש שר"י "טקס" ממלכתי בזוי ומניפולטיבי, צרמוניה ציונית שלא נועדה יותר מאשר לגריפת הון פוליטי מכוער על חשבונם של הנרצחים האומללים.. עיניים להם ולא יראו אזניים להם ולא יישמעו אף אין יש רוח בפיהם".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד