י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"יש שמקרבים ו'מתאימים' את ההלכה ליהודי"

בועידת קירוב שמאורגנת ע"י ארגון 'אופקים' יועלו הסכנות בתחום קירוב הרחוקים ויחודדו הכללים ההלכתיים בנושא, לאור תופעה של קירוב יהודים תוך ויתור על הקפדות ההלכה

"יש שמקרבים ו'מתאימים' את ההלכה ליהודי"

תכונה רבה ניכרת בקרב ארגוני הקירוב העוסקים בפעילויות שונות של קירוב רחוקים בארץ ובעולם, לקראת הכינוס הראשון של 'ועידת הקירוב' שעל ידי ארגון 'אופקים' ששם לו למטה לחזק ולבצר את חומת הקירוב בארץ ובעולם, ובחודשים האחרונים, לבקשתם של גדולי התורה שליט"א, הוחלט בארגון לכנס את העוסקים בתחום הקירוב.

ועידת הקירוב הראשונה של ארגון 'אופקים' תתקיים אי"ה בימים ראשון עד שלישי, י' עד י"ב בכסלו תשס"ח, במלון 'לביא' שבצפון הארץ. בועידת הקירוב יתכנסו פעילי קירוב רבים מישיבת 'אור שמח', ויחד עם רבנים חשובים והמקרבים בדורנו, ייקבעו גדרים וסייגים למקרבים, לדעת הדרך ילכון בה והמעשה אשר יעשון, תוך שימת דגש כי למען קירוב רחוקים לא הותר לוותר על מצוות התורה או לוותר על קוצו של יו"ד בהלכה.

במהלך הכינוס ייערכו מושבים ודיונים שונים, בהם יישאו דברים גדולי התורה וגדולי מחזירי התשובה, ובין היתר ייערכו פאנלים מיוחדים לשאלות פעילי הקירוב, כאשר מיטב המרצים והמחזירים בתשובה יענו על השאלות השונות בענייני קירוב רחוקים.

"אנו מקווים לסייעתא דשמיא בתחום קירוב הרחוקים אשר לצערנו נפרצו בו כמה פרצות", אומר הגר"ל טרופר , ראש ישיבת 'קול יעקב' במונסי העומד בראש ארגון 'אופקים'. "אנו מקווים כי באמצעות הועידות השנתיות הללו, הגדרים והתקנות יתחדדו ופעילי הקירוב ידעו כיצד לנהוג בפעילות הקירוב, תוך הקפדה מלאה על ההלכה הצרופה.

"בארה"ב, למשל, קיימת פעילות קירוב נרחבת, כאשר אברכים נשלחים אל האוניברסיטאות לשאת שם דברים, אלא שהמקומות הללו מלאים פריצות, ולא מצינו בהלכה שאפשר לוותר על צניעות כדי להשיב יהודים מעוון", מעיד הגר"ל טרופר. "בסופו של דבר, הנזקים הנגרמים מהפעילויות הללו קשות לאין שיעור, והדברים אף הגיעו לפגיעות בתחום השלום בית. לפני מספר שנים התבטא אחד מגדולי ראשי הישיבות בארה"ב כי דרך זו היא בבחינת 'בל יראה ובל ימצא' אצל בן תורה".

במהלך הועידה תוצג השאלה האם מותר להזמין יהודי חילוני לסעודות שבת, כאשר המזמינים יודעים בוודאות שהמוזמן יגיע אליהם ברכבו, תוך חילול שבת. "מרן הגר"ש וואזנר שליט"א פסק שאין להעלות על הדעת דבר כזה, שכן הזמנה כזו היא מצווה הבאה בעבירה והיא נוגדת את דעתם של רוב גדולי ישראל. מי שאהבת ה' יוקדת בקרבו, יוותר על הזמנה לסעודת שבת אם הדבר כרוך בחילול שבת. הוראה אחרת שתתיר כזו הזמנה, מטעה את כלל הציבור היהודי בארץ ישראל ובעולם כולו, והיא גורמת לקלקול רב, שכן השבים בתשובה חשים לעיתים שגם כך הם שבו בתשובה, למרות שבדברים מסוימים הם עדיין תועים", מזהיר הגר"ל טרופר, "התשובה חיבת להיות אמיתית ושלמה.

"על העוסקים בקירוב לדעת כי אין לוותר על שמירת שבת או גדרי הקדושה וכדו' בכדי לקרב", מציין הגר"ל טרופר. ומוסיף כי "לסייעתא דשמיא זוכים רק כאשר המקרבים פועלים על פי התורה וההלכה הצרופה. כאשר הפעילות תקפיד על כל תג ותג, נזכה שתשובתם של אחינו בני ישראל תהיה שלמה באמת ובתמים. כאשר נוכחים אנו לראות את אותם חוזרים בתשובה הדבקים בתורה ובמצוות, אנו מבינים את המשמעות של דברי חז"ל 'במקום שבעלי תשובה עומדים וכו'".

בנוסף ידונו הנוכחים בתופעה שהפכה ל'טרנד' בקרב ציבור רב בישראל שאין לו ולא כלום עם שמירת תורה ומצוות, כאשר רבים מניחים על ראשם כיפה, אך למרות זאת ממשיכים בדרכם הקלוקלת. "לא אחת נתקלנו באנשים המצהירים על אמונה וביטחון בקב"ה, אך מתוך מעשיהם מעידים עד כמה רחוקים הם משמירת תורה ומצוות", הוא מציין, "ויש לשים קץ לתופעה קלוקלת זו.
"תופעת החזרה בתשובה היא מבורכת, ועל כן יש לחדד את האופנים להחזרה בתשובה - שכן רק כך נוכל לנפות באמת את המבקשים לשוב בתשובה ולהישאר רק עם הסולת שבסולת שבהם. רק כל נוכל להשיב רבים מעוון, באמת ובתמים", מבהיר הגר"ל טרופר.

"במקום לקרב את היהודי להלכה יש שמקרבים ומ'תאימים' את ההלכה ליהודי", מציין הגר"ל טרופר. "ויתורים בהלכה הופכים את החילוני לשומר תורה ומצוות למחצה, שליש ורביע. אולי בשבילו התשובה החלקית מהווה פתרון, אך לדור שאחריו הבעיה רק התחדדה. רק על-ידי החזרת כללי החזרה בתשובה לכותלי בית המדרש והישיבות, הבעיה תיפתר, כפי שאמרה הגמרא: 'יצר הרע בראתי לו תורה תבלין'".



,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד