י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

דנקנר עצר התרומות ל'הצלה ישראל'

ב'הצלה ישראל' חגגו על החלטת הרב איפרגן לפרוס חסות על הארגון, בעזרת איש העסקים נוחי דנקנר. אלא שכעת שוב מרחפת עננה: מהלך הפירוק של העמותה 'תקוע', ודנקנר עצר את הזרמת הכספים

הרב איפרגן עם ראשי 'הצלה ישראל'
הרב איפרגן עם ראשי 'הצלה ישראל'

מסעם של ראשי 'הצלה ישראל' אל אי השלווה עדיין לא הסתיים.

אם לפני שלושה חודשים נשמעו מצהלות שמחה ממשרדיהם בירושלים, לאחר הטקס הצנוע עם הרב יעקב ישראל איפרגן מנתיבות, שהצהיר על כוונתו לפרוס את חסותו על הארגון ולחלצו מהקשיים הכלכליים שעמדו להכריעו - הרי שבימים אלו מצהלות השמחה הוחלפו בפנים מודאגות.

ראשי 'הצלה', שקיוו והבטיחו לרב איפרגן כי מהלך הפירוק של העמותה יתבצע במהירות, לא לקחו בחשבון כי גלגלי הבירוקרטיה נעים באיטיות מרגיזה. המפרקים שמונו לפירוק העמותה הם שלמה נס ויעקב לנגה, אולם עד כה נדמה היה שהם אינם ממהרים לשום מקום.

הרב איפרגן הספיק כבר להזרים, בעזרתו של איש העסקים נוחי דנקנר, מאות אלפי שקלים להמשך פעילות הארגון, בכדי למנוע את קריסתו, עוד לפני סיום תהליך הפירוק. אבל במשרדי 'הצלה ישראל' חשים כי סבלנותם של הרב איפרגן ודנקנר מתקרבת אל קיצה. הם אינם מוכנים להזרים סכומי כסף כה גדולים, ללא פירוק מסודר וחוקי של העמותה ורכישתה מחדש, ובימים האחרונים חדלו מלהעביר את תמיכתם בארגון.

וכך, כבר בימים האחרונים חשו זאת המתנדבים היטב, לאחר שעוכבו טסטים של כלי רכב ואופנועים, עקב עיכובים בתזרים הכספי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ביום ד' התכנסו ראשי 'הצלה ישראל' לדיון מיוחד במצב. הם דנו בדרכים בהן ניתן לזרז את פירוק העמותה והפעלתה המידית מחדש, בכדי שלא לאבד את ההזדמנות שהציבו בפניהם הרב איפרגן ונוחי דנקנר, שגילו נכונות ורצון לתמוך במפעל הצלת חיים זה.

פנינו לקבל את תגובתו של ר' ישראל צישינסקי, המכהן כמנכ"ל עמותות החסד של הרב איפרגן, ומי שמונה מטעמו, לפני כשלושה חודשים, לעמוד בראש 'הצלה ישראל', כאחראי על מערך הכספים.

צישינסקי: "אין כל שינוי במצב. אנו מקווים שבימים הקרובים יתקדמו המהלכים לפירוק העמותה, ולרכישתה מחדש במכרז כחוק, ואז תהיה האפשרות לפתחה ולהצעידה קדימה לפי התוכנית".

אולם, למרות האופטימיות שבדבריו, מי שנפגש בימים אלו עם מתנדבי 'הצלה' שומע מהם דאגה ותסכול גדול מהסחבת וחוסר הוודאות, מה שבוודאי לא מוסיף למוטיבציה שלהם בפעילותם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד