י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"אנחנו נשארים באגודת ישראל"

בכינוס 'שלומי אמונים' לסיכום מערכת הבחירות, שנערך ב'קרית הילד' בירושלים, דיברו ראשי התנועה על העיתון החדש, ההפסד בירושלים, וועדות רבנים, והפגיעה בגדולי ישראל • סיכום וגלרית תמונות

השורה הראשונה. כינוס שלומי אמונים
השורה הראשונה. כינוס שלומי אמונים



הבחירות לרשויות המקומיות הסתיימו זה מכבר. במפלגות הגדולות עסוקים כולם בבחירות הכלליות ורק במפלגות החרדיות עסוקים עדיין בליקוק הפצעים. המשקעים שנותרו ממערכת הבחירות בירושלים בקרב ציבורים רחבים בציבור החרדי, לא נותנים לחלק נרחב מהציבור להיערך כיאות למערכת הבחירות הממשמשת ובאה.

אמש (א) התכנסו אנשי סיעת 'שלומי אמונים' באולמי 'קרית הילד' בירושלים. הארוע, שקיבל את הכותרת 'ערב ניצחון', לא זכה במהלכו לקריאות ניצחון כלל ועיקר. העובדות היבשות מצביעות על כך שסיעת 'שלומי אמונים' הגדילה את כח נציגיה ברחבי הארץ. 35 נציגים המשתייכים לסיעה מכהנים כנציגי עירייה ברחבי הארץ. חמישה מתוכם אף מכהנים כסגנים. אך ה'ניצחון' הזה לא הצליח לחפות ולו במעט על ההפסד הצורב של הסיעה והעומד בראשה בירושלים.

הדוברים בכנס - מנחם פרוש, יהושע פולק, מאיר רובינשטיין, דוד נחמן בלוי, ומאיר פרוש - דיברו על מערכת הבחירות הסוערת בירושלים ועל עתידה של סיעת 'שלומי אמונים' במצב החדש שנוצר בציבור החרדי. גם העיתון החדש - 'המבשר', קיבל במה נכבדת.

אך מי שראה את האש בעיני צעירי הפעילים הבין שהבחירות בירושלים, גרמו לליכוד השורות, והציפו באדרנלין את פעיליה של הסיעה. "סיעת 'שלומי אמונים' לא הולכת להישבר", אומר פרח עסקנות צעיר. "היא הולכת לקום מההריסות ולהראות לכולם מה הכח של ציבור מאוחד מלוכד ומגובש".

פרוש נואם. צילום: אליהו הלויצילום: פרוש נואם. צילום: אליהו הלוי
פרוש נואם. צילום: אליהו הלוי


''וועדת הרבנים תהיה כתר הזהב''

ח"כ מאיר פרוש עלה לנאום בכינוס, זמן קצר לאחר הישיבה הסוערת במזכירות אגודת ישראל. בדבריו לחברי הסיעה אמר, כי ניתן היה להתכנס שלושה ימים לאחר הבחירות, אבל אז כל אחד היה להוט וכל אחד רצה לשמוע ולהשמיע עוד סיפור על מה שקרה, מה שהיה מלבה את האש שגם כך בערה בציבור. "כיום, חודש אחרי", אמר פרוש, "הנה כולם באו והתייצבו".

בהתייחסו לכוחה של סיעת 'שלומי אמונים', אמר פרוש כי זה שבסופו של דבר נמצאים כאן בכינוס כמה עשרות נציגים מ-18 ערים ברחבי הארץ, זה בוודאי מראה על כוח ועוצמה של ציבור מאוגד.

בהקשר לעיתון החדש אמר פרוש, כי אין זה סוד שזמן רב לא ניתן ביטוי ל'שלומי אמונים' בעיתון 'המודיע'. אך הקש ששבר את גב בגמל היה בערב חג הסוכות עם פרסומה של המודעה מטעם הסיעה המרכזית, ללא נתינת זכות תגובה לצד השני. "עד עצם היום הזה לא קיבלנו את זכות התגובה", הוסיף פרוש. לפיכך, הוחלט על הקמת עיתון חדש שיהיה פתוח לכולם, ויהיה כפוף לוועדת רבנים מטעם 'שלומי אמונים'.

בהקשר לוועדת הרבנים, אמר פרוש, כי בימים אלו מוקמת ועדת רבנים שתלווה את סיעת 'שלומי אמונים'. אנחנו רוצים להרחיב את הפעילות של הסיעה ולצורך כך יש צורך בוועדת רבנים צמודה. "אני בטוח שגם כאשר נקים את אותה וועדת רבנים זה יהיה הכתר בשרשרת הזהב שלנו", חתם פרוש את דבריו.



"אנחנו נשארים באגודת ישראל"

מי שנכווה מהבחירות בירושלים לא פחות ממאיר פרוש, הוא יהושע פולק. פולק שנשאר עם גזברות עיריית ביתר עילית, כיהן עד לא מכבר בתפקיד היוקרתי: יו"ר וועדת תכנון ובנייה בעיריית ירושלים.

פולק אמר בדבריו, כי היו לסיעה תקופות קשות יותר, ותקופות טובות יותר. "למרות מה שהיה בירושלים אנחנו ממשיכים הלאה, בקו שתמיד היה, קו של עשיה ופעילות". פולק הוסיף בדבריו משפט שגרם להפסקת חרושת השמועות על המשך דרכה של 'שלומי אמונים' בפוליטיקה: "אנחנו נשארים באגודת ישראל", קבע פולק בנחרצות.

בהמשך דיבר פולק גם על הצורך להיכנס לקואליציה. "נוצר מצב שראש העיר איננו יכול להעניק יותר מסגן אחד. בסך הכל צריך להסתכל על כל ההסכם הקואליציוני, והוא הסכם טוב". פולק אמר לחברי סיעתו כי להיות באופוזיציה זה לא מעשי ולא ענייני. "הציבור הירושלמי צריך הרבה דברים הן במבני ציבור, הן בנושאי חינוך וגם דברים אישים. אין מה לעשות, בעירייה צריך להילחם מבפנים".

בלוי נואם. צילום: אליהו הלויצילום: בלוי נואם. צילום: אליהו הלוי
בלוי נואם. צילום: אליהו הלוי


"תוצאות הבחירות הם כמו שצפיתי"

"אשריך ר' מאיר פרוש שנתפסת על דברי תורה, על כבוד התורה", כך פתח את דבריו דוד נחמן בלוי, ואמר: "תוצאות הבחירות הם בדיוק כמו שצפיתי, אבל ר' מאיר דאג לאינטרסים של אגודת ישראל".

הוא הוסיף ואמר, כי אינו מבין איזו פגיעה פגע פרוש בגדולי ישראל בעיר ביתר. "הרי מאיר מייצג את אגודת ישראל, וצריך לדאוג שבראשות העיר יעמוד נציג מטעם אגודת ישראל, זהו דבר לגיטימי במאבק בין שתי מפלגות. איזה פגיעה יש בגדולי ישראל", תמה בלוי.

"נזהרת לא להגיב להשמצות", המשיך בלוי לעודד, "למרות שגדולי ישראל מכל החוגים באו לתמוך ולעודד אותך, פגעו בך, ואתה לא הגבת, זה כבוד התורה. מי שיוצא היום לרחוב רואה את הדברים בבירור.

"ההסכם בירושלים היה ברור, גם אנחנו עבדנו למען אורי לופליאנסקי למרות שהגיע מ'דגל התורה', העיקר שלא יהיה ראש עיר חילוני. יש שתי תנועות חרדיות ופרוש מייצג את אגודת ישראל, הוא היה חייב לרוץ מטעם הסיעה, אחרת היה פוגע בשליחותו, ולא היה מיצג את האינטרסים שלנו"
































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד