י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שוב מחאה: 'העדה החרדית' צועדת

אלפי ילדי תשב"ר יצעדו היום במפגן של 'העדה החרדית' בירושלים. ועד ההסברה של 'העדה החרדית': "חוק חינוך חרדי פוגע גם במוסדות הנבדלים מהמדינה" • כל הפרטים

עצרת בבית שמש, לפני המפגן
עצרת בבית שמש, לפני המפגן


היום (ג) יפגינו אנשים וטף בכיכר השבת, בשל התקנות החדשות של משרד החינוך לשנות את החינוך הטהור ונגד חוק חינוך חרדי, שעיגן את תקציב הישיבות בתנאי המדינה.

ביוזמתו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וויס, תתקיים גם צעדה של תלמידי הת"תים ברחובות במרכז ירושלים. הגאב"ד נימק את התהלוכה בכך ש"תמיד התקיימו עצרות. צריך מפגן יחודי, תהלוכה של כל ילדי התלמודי תורה תעשה רושם".

ב'עדה החרדית' אומרים, כי אין זו עוד הפגנה, ובחוברת הסברה מיוחדת שיצאה-לאור על-ידי ועד ההסברה של 'העדה החרדית', הם מסבירים מדוע יצאו הפעם למלחמה. לטענתם, הגזירה הנוכחית תמיט גם עליהם את הפגיעה והתערבות המדינה: "אמת הדבר שיש דין ערבות, וגם בלבינו יש לעורר את גודל החרדה לגורל מאות אלפי ילדי ישראל, שעדיין מתחנכים במוסדות מתוקצבים, אבל האמת מרה היא עד מאוד, שלא רק עליהם המצודה פרושה אותם תאבי התקציבים, מאיימים, להזיק גם לכל בעלי המסירות נפש המתנזרים מתקציבי העתק ממשלתיים".

ועד ההסברה של 'העדה החרדית' מוסיף: "אמנם עד היום ליבא לפומא לא גליא, ומטעמים שונים נמנעו לכתוב על המציאות במלוא חריפותה, והדברים נאמרו רק מפה לאוזן מגודל החשש, שלא יצאו לפועל מזימות המסוכנות של 'חוקי הפיקוח והרשיונות', שהם רוצים להמיט על כל המוסדות ללא שום הבדל, דהיינו גם על המוסדות שאינם לוקחים שום תמיכות אסורות ממשרדי השלטונות. אבל אם חשבנו שהשמירה על הסוד ייטיב במשהו, התבדינו. כפי הנראה חייבים לגלות את הסוד לרבים, ולקיים עצת אותה מטרוניתא, לצאת ולזעוק.

"'נציגי המפלגות החרדיות' חוקקו את 'חוק מוסדות ייחודים' שנקרא 'חוק הישיבות הקטנות', והחוק הזה מטיל את חובת 'הפיקוח הממשלתי' על כל הישיבות! ה'נציגים החרדיים' שהריצו את החוק החדש, המיטו את 'חוקי הפיקוח' גם על כל המוסדות שכבר קיימים זה יובל שנים בארה"ק, ועומדים בצורה עצמאית ובלתי תלויה ולו כמלא נימא בחסדי התקציבים למרות ההשתלטות של משרד החינוך, גם עליהם עמדו מחוקקי החוק והנציגים החרדיים, וגזרו את הגזירה האכזרית והמזעזעת של הפיקוח וההתערבות השלטונית על מאות מוסדות התורה והחינוך, על כל עולם התורה והישיבות".

כרוז לקראת העצרתצילום: כרוז לקראת העצרת
כרוז לקראת העצרת


למפגן הגיעו מארה"ב נציגי קרן ההצלה - הקרן המממנת את אותם מוסדות שאינם מתוקצבים על-ידי המדינה.

כרוז מיוחד עליו חתומים הגאב"ד, הראב"ד וחברי 'העדה החרדית' קורא לציבור להגיע לעצרת: "לא נוכל לחשות לעת כזאת – שעת הגזירה, ולא נוכל לומר אנו את נפשינו ונפש עוללנו הצלנו, ע"י התבדלות מרשעים והתנזרות מוחלטת מתמיכתם, כי חובת האחריות והערבות מחייבת אותנו לזעוק ולהתריע בקול גדול אדיר וחזק, פלניא גזלנא הוא".

העצרת תחל בשעה 15:30 בכיכר השבת, שם ישאו דברים גדולי תורה, ומשם יצאו בתהלוכה לרחובות במרכז ירושלים, כשבראש התהלוכה יצעדו אלפי ילדי תשב"ר הלומדים בתלמודי תורה שאינם לוקחים כסף מהמדינה.

קדמה למפגן עצרת נוספת, שהתקיימה ביום רביעי שעבר בבית שמש, שם השתתפו מאות מתושבי בית שמש הקנאית, ובראשם האדמו"ר מדושינסקי, האדמו"ר ממשכנות הרועים, הגרי"מ שכטר ממנהיגי חסידות ברסלב, הגר"י רוזנברגר, חבר בד"ץ העדה החרדית ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד